N
ninnu
Vieras
Niin jäi sanomatta, että tuo linkki Deborah Jacksonin kirjaan ei tyydytä ainakaan minun TIEDONtarvettani. Se on kolmen lapsen äidin mielipidekirja.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:Minua kiinnostaisi lukea tutkimuksia, joissa perhepetiä pidetään hyvänä vaihtoehtona. Siis ihan tieteellisiä tutkimuksia. Minkä tieteen piirissä niitä on tehty? Ei varmaankaan ainakaan lääketieteen, siellähän tällaiset pehmoasiat eivät ole merkittäviä. Mutta toisaan haluaisin TIETOA aivan kuten tuolla oli joku oikein isoin kirjaimin kirjoittanut. Mielenkiinnosta ihan haluaisin asiallista informaatiota enkä emotionaalisesti latautuneita palopuheita.
Minun puolestani vanhemmat saavat nukkua lapsineen perhepedissä, jos se heille sopii. Itselleni se ei sovi. Olen huono nukkumaan ja jos korvani vieressä tuhisee ja sätkii pieni vaikkakin niin ihana käärö, niin en nuku hyvin. Äidin jaksamisen kannalta on parempi, että lapsi nukkuu omassa sängyssä. Näin itsekäs olen, mutta toisaalta on lapsenkin etu, etten kulje sitten päivät silmät ristissä. MInusta on myös ihana herätä yöllä imettämään, nostaa hänet viereeni ja ihailla häntä. Ja sitten pieni takaisin omaan petiin! Nukkuu siellä todella hyvin yönsä, on nukkunut syntymästä lähtien. Joskus yöllä herään kauhuun ja tulee tunne, että en ole muistanut nostaa lasta omaan vuoteeseen, säikähdän, että olen kierähtänyt hänen päälleen. Kamala tunne! Välttääkseni edes ajattelemasta moista, vältän perhepetiä. Mutta kuten sanottu kukin tavallaan.
Niin, laittakaapa TIETOA niistä tutkimuksista! Kiinnostaa kovasti.
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:Minua kiinnostaisi lukea tutkimuksia, joissa perhepetiä pidetään hyvänä vaihtoehtona. Siis ihan tieteellisiä tutkimuksia. Minkä tieteen piirissä niitä on tehty? Ei varmaankaan ainakaan lääketieteen, siellähän tällaiset pehmoasiat eivät ole merkittäviä. Mutta toisaan haluaisin TIETOA aivan kuten tuolla oli joku oikein isoin kirjaimin kirjoittanut. Mielenkiinnosta ihan haluaisin asiallista informaatiota enkä emotionaalisesti latautuneita palopuheita.
Minun puolestani vanhemmat saavat nukkua lapsineen perhepedissä, jos se heille sopii. Itselleni se ei sovi. Olen huono nukkumaan ja jos korvani vieressä tuhisee ja sätkii pieni vaikkakin niin ihana käärö, niin en nuku hyvin. Äidin jaksamisen kannalta on parempi, että lapsi nukkuu omassa sängyssä. Näin itsekäs olen, mutta toisaalta on lapsenkin etu, etten kulje sitten päivät silmät ristissä. MInusta on myös ihana herätä yöllä imettämään, nostaa hänet viereeni ja ihailla häntä. Ja sitten pieni takaisin omaan petiin! Nukkuu siellä todella hyvin yönsä, on nukkunut syntymästä lähtien. Joskus yöllä herään kauhuun ja tulee tunne, että en ole muistanut nostaa lasta omaan vuoteeseen, säikähdän, että olen kierähtänyt hänen päälleen. Kamala tunne! Välttääkseni edes ajattelemasta moista, vältän perhepetiä. Mutta kuten sanottu kukin tavallaan.
Niin, laittakaapa TIETOA niistä tutkimuksista! Kiinnostaa kovasti.
Samoilla linjoilla. En ehkä osannut esittää asiaani ihan yhtä hyvin, kun Sanni veti omenat sieraimiin. Hengitä vähän...
Joo, nuo jutut tuosta pelkäämisestä oli minun omia pelkojani, silloin kun joskus yritettiin nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä.
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:Niin, tarkoitin kyllä kirjoituksessani, että minun lapseni on parempi nukkua omassa sängyssä, koska tämä äiti, siis minä, olen silmät ristissä seuraavana päivän, jos nukumme vierekkäin.