Perhepetiläiset hohoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhisija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
10kk ikäisenä alkoi nukahtaa omaan sänkyyn mutta yöllä otin viereen ja se jäi pois 1v 4kk iässä. Välillä olisi ihan kiva nukkuakin tyttö kainalossa mutta enää se ei saa siinä unta, vaan pyörii ja hyörii joten oma sänky on parempi nyt :'( :xmas:

Sitten kun on ite halunu, joskus 2-3 vuotiaana.
Nyt nuorin, reilu 2v, kyllä on ylpeä omasta sängystään, mutta ei illalla mene sinne, nukahtaa meidän viereen ja mä nostan sit omaan sänkyyn, jos jaksan.

Meillä lapsilla ei ole ollut mitään kiirettä perhepedistä, entinen kuopus nukkui vielä 5-vuotiaana sängyssämme säännöllisesti, ja itse teki aloitteen esikoulussa omaan sänkyyn siirtymisestä.

Omaan sänkyyn voi toki koettaa houkutella tarrasysteemillä. Toisaalta jos lapsi saisi vaikka valita omat lakanat ja tyynyliinan ja sängyn viereiselle seinälle tulevat taulut tai julisteet, niin se voisi motivoida jo 2-4-vuotiasta viihtymään omassa sängyssä.

Piika-äiti

4 vuotias vieläkin nukkuu vieressä ja saa nukkua niin kauan kun itse haluaa omaan sänkyyn. Eiköhän sekin aika koita, on ainakin isommillakin tullut aivan itsestään :)

Yhteistyössä