perhetyöntekijöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kahdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kahdelle

Vieras
Onko jollain kokemusta?
Millaisena apuna ovat olleet?
Onko olleet mukavia?
Miksi teillä on sellainen käynyt?

Meille on tulossa tänään sellainen ja musta tuntuu että se on vain tulossa vahtimaan mua... Nyt jotenki jännittää hirveesti. Eilisen illan täällä jynssäsin paikkoja et kaikki on puhdasta ja siistiä (meillä on kyllä perussiistiä aina) ...
Hirveä stressi päällä nyt tän takia...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle:
Onko jollain kokemusta?
Onko olleet mukavia?

Meille on tulossa tänään sellainen ja musta tuntuu että se on vain tulossa vahtimaan mua... Nyt jotenki jännittää hirveesti. Eilisen illan täällä jynssäsin paikkoja et kaikki on puhdasta ja siistiä (meillä on kyllä perussiistiä aina) ...

Miksi tulossa teille?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle:
Onko jollain kokemusta?
Onko olleet mukavia?

Miksi tulossa teille?

Mulla jonkinlaista synnytyksen jälkeistä masennusta.
Mutta tilanne ei kuitenkaan ole se etten lasten kanssa kotona pärjää, ihan hyvin menee. Enkä todellakaan ikinä näille mitään täällä tekisi, siis mitenkään lapsiani en koskaan vahingoittaisi.
Mut tuntuu tosiaan että mua tullaan vahtimaan...

Mulla vain hyviä kokemuksia. Tulivat auttamaan vauvan kanssa ja sain itse levätä/tehdä kunnolla kotihommia/käydä asioilla jne. Olivat myös juttuseurana.Auttoi oikeasti. Ei ne mitään kytänneet kun totesivat että perusasiat ok, äiti vain tarvitsee välillä apua. Ihania ihmisiä. Neuvolan kautta saatiin.

satunnaisena apuna lastenhoidossa, jos sellaista menoa, minne ei lapsia ole hyvä mukaan ottaa... eli tyyliin 4 h/kerta. Ovat ulkoilleet lasten kanssa puistossa, laittaneet valmiin ruoan tai välipalan, tiskattu on myös.

Mun äidillä kävi jonkin aikaa, en enää itse asunut silloin kotona mutta sisarukset oli pieniä. Vaikea ero takana ja äidillä masennusta.

Siitä tapauksesta ei kyllä ollut mitään hyötyä ja siksi äiti sitten halusikin sen lopettaa. Lähinnä äiti oli tuohon lähtenyt siksi että hänelle lupailtiin että perhetyöntekijä voisi sitten ottaa lapsia kanssaan ulos tai jonnekin käymään niin että äiti saisi silloin hetken levätä tai tehdä kotitöitä rauhassa. Käytännössä kuitenkin tuo tuli sitten seurailemaan miten äiti selviää kotitöistä, eli aiempien hommien lisäksi piti viela kahvitella ja seurustella vieraan ihmisen kanssa jonka kanssa ei muutenkaan synkannut yhteen.

Onneksi äiti sitten pääsi tuosta eroon ja sovittiin että mä käyn kerta viikkoon hekemassa sisaruksia ulos, oli äiteille paljon enemmän apua noin.

Tarkoitus ei todellakaan ole kytätä eikä aiheuttaa ylimääräistä stressiä. Auttavat sinut vaikeimman ajan yli. Saat levätä tai käydä harrastamassa, kun perhetyöntekijä hoitaa lasta. Voit myös itse toivoa miten perhetyöntekijä voisi auttaa. Sanot vaan reippaasti mistä koet olevan sinulle eniten apua. Monesti hänestä saa hyvän keskustelukumppanin. Ymmärtääkseni eivät ole "kodinhoitajia" pelkästään, eli tulisivat tekemään vain kotitöitä, vaan enemmänkin olemaan lasten kanssa ja tukemaan sinua jaksamisessa. Ole onnellinen, että olet saanut tällaista apua! Tuntuu vähenevän koko ajan. Käytä apu hyödyksesi, pääset sitten paremmin takaisin "omille jaloille".

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Eikö se perhetyöntekijä tulo perheeseen perustu vapaaehtoisuuteen?

Juu. Itseasiassa meni niin että tajusivat vasta sitten edes ehdottaa kun olin jo aivan raunio ja vähällä nukahtaa vastaanotolla unenpuutteesta. Mut ei ne yhtään painostaneet tms.

No meillä kävi muutaman kerran ihan vaan juttelemassa. Antoi neuvoja, juteltiin lasten päivärytmistä yms. Kerran käytiin yhdessä puistossa. Ihan mukava nainen oli. Tuntui ihan kivalta saada jutteluseuraa, kun muuten olen aina yksin...

Yhteistyössä