perheväkivallasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taka-alalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taka-alalla

Vieras
ÄÄG kun ottaa aivoon. Mun kaverin "Seija" ha hänen mihensä "Raimo" saivat pienen tytön 3kk sitten. Raimo on aina ollut tosi väkivaltainen Seijaa kohtaa humalassa. Lyönyt ja potkinut. Nyt väkivalta on ollut tauolla tytön syntymästä lähtien, paitsi nyt eilen.
Seija ja tyttö oli istunut tuolilla kun Raimo oli tullut ja lyönyt nyrkillä suoraan silmään. Poliisit oli tullu ja vieny Raimon putkaan ja Seija oli siinä samassa jättänyt miehensä. Raimo oli katuvainen ja mennyt aa:han.
Seija kuitenkin otti Raimon takasin ja koko lähipiiri odottaa uutta iskua ja pelolla ajatellaan myös milloin raimo lyö tytärtään.

Miten jotku on niin vastuuttomia ja uhraa lapsensakin tulevalle väkivallalle. Raimo ei tule muuttumaan miksikään. Hän ei välitä.
 
Ikävä juttu :(
Jos tunnet "seijan" hän tarvitsee nyt kuunteliaa. Monesti sitä vain rupeaa rakkaimpiaan puolustamaan jos joku viisas rupeaa sanomaan "eroa siitä paskiaisesta". Jokaisesta itsestään ero lähtee, ei kukaan voi toiselle sanoa että teidän täytyy erota. Kuuntele, kuuntele ja vielä kerran kuuntele. Lupaa auttaa ja olla tukena. Palaisi yhteen tai sitten ei.

Yleensähän niin käy että väkivalta muuttaa muotoaan rajumpaan ja rajumpaan, ei lopu koskaan. Jatkuu ja jatkuu vaan. Vuosittainhan kuolee parisuhdeväkivaltaan kymmeniä ihmisiä..
 
Voit rohkaista ystävääsi puhumaan viranomaisille (täytyy muistaa, että ihminen itse tekee päätöksensä, vaikka väärät tekisikin...ja voi olla vaikeaa irrottautua totutusta suhteesta) neuvolassa kuunnellaan ja vaikean tilanteen tullessa voi hakeutua myös ensikotiin.Ja jos ystäväsi haluaa viedä asiaa pidemmälle, kannattaa käydä lääkärillä näyttämässä jälkiä, että jää todiste mahd. oikeudenkäyntejä varten...Voi kyllä olla, että jos pinna on lyhyt vaimon kanssa on sitä myös lapsen kanssa...yritä keskustella ystäväsi kanssa ja saada hänet ymmärtämään, että kaikki me elämme "vain kerran"! ;)

Kaikkea hyvää jatkossa! :flower:
 

Yhteistyössä