perheväkivalta ja lastensuojelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
hei! aloin sellaista kyseleen täältä että mitä tapahtuu kun perheväkivallasta on tehty ilmoitus lastensuojeluun.lapset eivät tapahtuma hetkellä olleet kotona vaan sukulaisella yöhoidossa.käykö lastensuojelu kotona vai mitä oikein tapahtuu?kyse ei ole minusta vaan ystävästäni.

lastensuojelu aloittaa lastensuojelutarpeen selvityksen, käyvät myös kotona.sillä ei ole väliä ,jos perheessä väkivaltaa ,ovatko lapset kotona vai ei.asia selvitetään silti ja mahdollisesti aloitetaa jatko toimenpiteet.

tietääkseni mies ei ole kuin kaksi kertaa aijemmin lyönnyt ystävääni kerran aiemmin poliisit puuttuneet mut nyt ensimmäistä kertaa lastensuojeluilmoitus tehty.ystävääni huolettaa voiko hän menettää lapset..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tietääkseni mies ei ole kuin kaksi kertaa aijemmin lyönnyt ystävääni kerran aiemmin poliisit puuttuneet mut nyt ensimmäistä kertaa lastensuojeluilmoitus tehty.ystävääni huolettaa voiko hän menettää lapset..

ei jos osaa lähteä ja viedä lapset pois.itsestä nyt kiinni saako lapset olla kotona turvallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Kutsuvat yleensä kai paikanpäälle. Saattavat tehdä kotikäynninkin.... Sossut ja minä tässä asiassa samaa mieltä: Parempi erota

jep. mullekkin tiukasti ja painottaen sanoivat, ettei mun ole mikään pakko ( eikä kannatakkaan ) päästää miestä tänne lasten tai muunkaan verukkeella. ja valvottuja tapaamisia suosittelivat. huomenna pitäis heidän jutella ukon kanssa, saas nähä miten menee...

anteeksi tuo kuin sana en osannut paremmin ilmaista asiaa..voivatko he vaatia että naisen on erottava miehestä jos haluaa pitää lapset.

Ei suoranaisesti..mutta meillä oli sellainen tilanne että olin hakeutunut lasten kanssa turvakodille ja siellä tehtiin päätös että jos meinaan lähteä kotiin, en saa ottaa lapsia mukaani.
Ja miten kiitollinen tosta päätöksestä olenkaan, se käänsi elämäni täysin ja sain voimat hankkia mulle ja lapsille uuden elämän :)

Hmmm... Mun on vaikea uskoa, että niillä ensimmäisillä lyöntikerroilla saadaan poliisi paikalle.

anteeksi tuo kuin sana en osannut paremmin ilmaista asiaa..voivatko he vaatia että naisen on erottava miehestä jos haluaa pitää lapset.

No eivät voi vaatia, että on erottava. Tiedän kuitenkin yhden tapauksen, jossa väkivaltaisen isän oli muutettava pois perheen kodista ennen kuin lapset saivat palata kotiin. Isä sai jatkossa tavata lapsiaan vain valvotusti. Eli eivät eronneet, mutta asuivat eri osoitteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:

Hmmm... Mun on vaikea uskoa, että niillä ensimmäisillä lyöntikerroilla saadaan poliisi paikalle.

baarissa tapahtu.portsarit soittivat

Alkuperäinen kirjoittaja suski:

:o siis että hätäksekuksessa kysyvät, että onko monta kertaa lyönyt? jos nyt ottasit vaan vielä muutaman iskun lisää ni kattellaan sit jos poliisit ehtis? tuskin.

Mä tiedän yhden tapauksen, jossa perheen äitiä vaadittiin eroamaan väkivaltaisesta puolisostaan. Ei eronnut, ja lapset huostaanotettiin. Tämä on kuitenkin varmaan harvinaista.

Onko ystäväsi ensimmäinen huoli tosiaan se, että voidaanko häntä vaatia eroamaan jotta saa pitää lapset?

Kuvittelisi, että tuossa tilanteessa ensimmäinen huoli olisi oma ja ennenkaikkea lasten hyvinvointi.