Perhoskämmekän hoito-ohjeita kaipailtas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orkidea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sadevesi olisi varmasti parasta, mutta mistäs sitä täällä kerrostalossa otat...!
Jos vain saat sadevettä niin kastele sillä. Järvivesikin on parempaa kuin vesijohtovesi.

Ei kannata tehdä liian vaikeaa orkidean kasvattamisesta :) Joten kerran viikkoon uppokastelu 30 min. Silloin tällöin lannoitetta ja hyvin kukkii. Muistat vain, että ruukun pitää olla lasinen tai muovinen ja kaupasta ostat ihan orkideamultaa joka ei ole edes multaa vaan sellaista haketta.

Onnea ja iloa kämmekän kasvatukseen :)

Mutta hyvin kukkivat, toinen kierros kukkaa meneillään! Kastelen noin kerran viikossa, ei muuta, joskus orkidealannoitetta. Alkuun upotin mutta tuntui liian työläältä ja siirryin tavalliseen kasteluun, ja hyvin ovat pärjänneet! Mutta kuten sanoin, ei taida mennä ihan ohjeiden mukaan mun hoito...

Upotan perhoskämmekän kesällä noin kerran viikossa sadeveteen, johon olen laittanut ns. vaaleanpunaista lantaa. Siinä se saa olla sitten n. 2 tuntia tai joskus enemmänkin. Nyt minulla oli perhoskämmekkä ulkona n. 2 kuukautta ja kas kummaa...kämmekkä pukkaa nyt uutta kukkavanaa. Peräti kaksi oksaa teki vanhaan varteen. Innolla odotan, että milloin alkaa kukkimaan. En ollut koskaan kuullut, että sen voisi laittaa ulos, mutta tämä kesä oli suotuisa.

Yhteistyössä