V
vieras
Vieras
Minä ainakin toimisin tasan niin kuin toivotaan. Onko toisen hautajaiset oikea paikka osoittaa omapäisyyttään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä ainakin toimisin tasan niin kuin toivotaan. Onko toisen hautajaiset oikea paikka osoittaa omapäisyyttään?
kuinka läheinen tää ns.ystävä sulle oli?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Olen varma, että tässä ko. toiveessa ei ole vainajalla mitään jakoa
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:voihan sitä pitää huolta niin ettei tarvi muiden maksaa, säästämällä.
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:voihan sitä pitää huolta niin ettei tarvi muiden maksaa, säästämällä.
Alkuperäinen kirjoittaja Annika:Meillä pohjoisemmassa Suomessa on tapa, että kaikki antavat rahaa leskelle/jääneelle perheelle.
Sitä ei edes pyydetä erikseen, on jo sen verran vanha perinne.
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:kuulostaa touhu ihan omilta sukulaisilta, mummoni kuoli ilman varallisuutta ja joka hiton asiassa säästettiin ettei vaan perikunnan tarvisi maksaa penniäkään hautajaista... jotenkin tosi epäkunnioittavaa meininkiä minusta, ihme etteivät keksineet kerjätä rahaa sukulaisilta
Alkuperäinen kirjoittaja Eevi:Jotenkin jo tuo ilmoituksessa ollut sanamuoto että lahjoituksena perikunnan tilille on mun mielestä törkeää. Jos ei ole varaa, ei järjestetä isoja hautajaisia, isoa kiveä, hienompaa arkkua. Luulisi että tuollaiset asiat on yhdentekeviä surun kohdatessa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minusta olisi vain hyvä että kun kuolen järjestettäisiin keräys hautajaiskuluihin enemmin kuin adressit tai kukat. Tuskin kuoltuani tiedän kuka on tuonut kukkia haudalleni. Etukäteen lohduttaisi tieto että omaiset saisivat edes vähän apua kustannuksiin. Tai sitten haluaisin niin hiljaiset ja halvat hautajaiset kui on vain mahdollista järjestää.
Alkuperäinen kirjoittaja peuhu:Musta noi toivomukset olisi hyvä laittaa paperille että kaikki tietää sen olevan todellakin vainajan toive. Jos perikunta ominpäin pyytää rahaa tililleen, se on mielestäni röyhkeää eikä sitä tarvitse noudattaa. Ahneita sukulaisia kun on nähty ennenkin. Ystäväni mummo ei ollut vielä edes kuollut kun sukulaiset jakoivat hänen irtaimiston asunnossaan ja kun kuoleman jälkeen pankkitileihin pääsivät käsiksi niin siitähän riitaa piisasi.Siksi siis laittakaa paperille kaikki toiveet, sukulaiset voi sanoa vainajan nimissä mitä hyvänsä kun asianomainen ei ole enää itseään puollustamassa.
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Alkuperäinen kirjoittaja peuhu:Musta noi toivomukset olisi hyvä laittaa paperille että kaikki tietää sen olevan todellakin vainajan toive. Jos perikunta ominpäin pyytää rahaa tililleen, se on mielestäni röyhkeää eikä sitä tarvitse noudattaa. Ahneita sukulaisia kun on nähty ennenkin. Ystäväni mummo ei ollut vielä edes kuollut kun sukulaiset jakoivat hänen irtaimiston asunnossaan ja kun kuoleman jälkeen pankkitileihin pääsivät käsiksi niin siitähän riitaa piisasi.Siksi siis laittakaa paperille kaikki toiveet, sukulaiset voi sanoa vainajan nimissä mitä hyvänsä kun asianomainen ei ole enää itseään puollustamassa.
Minulla on paitsi testamentti, myös edunvalvoja alaikäisille lapsille, hallintaoikeustestamentti ja erikseen rajattu pois ex-puolison perintäoikeus kaikissa tilanteissa. Lisäksi olen erikseen käynyt ilmoittamassa tietyt asiat johtavalle sosiaalityöntekijälle. Ja nuo edellä mainitsemani toiveet + elinluovutustestamenttini olen tehnyt tiettäviksi riittävän monille. Ja ammattilakimies tietenkin tehnyt em. paperit. Myös hautaamiseen liittyvät toiveemme olemme kirjanneet. Kuulostaa ehkä siltä kuin olisin toinen jalka haudassa tai perinjuurin pessimisti, mutta niin ei ole. Olen vain nähnyt pikkuisen liikaa, minulla on perustellut syyt olla huolissani lasten varallisuudesta mikäli minulle sattuisi jotain heidän ollessaan alaikäinen jne. Muuten olen täysin kiinni elämässä ja onnellinen (+tehnyt kaikkeni pahan päivän varalle). Erityisesti olen päättänyt pikkuhiljaa jakaa pois hyviin tarkoituksiin lain sallimia summia silloin, kun on selvä tarve kyseessä
.
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Alkuperäinen kirjoittaja peuhu:Musta noi toivomukset olisi hyvä laittaa paperille että kaikki tietää sen olevan todellakin vainajan toive. Jos perikunta ominpäin pyytää rahaa tililleen, se on mielestäni röyhkeää eikä sitä tarvitse noudattaa. Ahneita sukulaisia kun on nähty ennenkin. Ystäväni mummo ei ollut vielä edes kuollut kun sukulaiset jakoivat hänen irtaimiston asunnossaan ja kun kuoleman jälkeen pankkitileihin pääsivät käsiksi niin siitähän riitaa piisasi.Siksi siis laittakaa paperille kaikki toiveet, sukulaiset voi sanoa vainajan nimissä mitä hyvänsä kun asianomainen ei ole enää itseään puollustamassa.
Minulla on paitsi testamentti, myös edunvalvoja alaikäisille lapsille, hallintaoikeustestamentti ja erikseen rajattu pois ex-puolison perintäoikeus kaikissa tilanteissa. Lisäksi olen erikseen käynyt ilmoittamassa tietyt asiat johtavalle sosiaalityöntekijälle. Ja nuo edellä mainitsemani toiveet + elinluovutustestamenttini olen tehnyt tiettäviksi riittävän monille. Ja ammattilakimies tietenkin tehnyt em. paperit. Myös hautaamiseen liittyvät toiveemme olemme kirjanneet. Kuulostaa ehkä siltä kuin olisin toinen jalka haudassa tai perinjuurin pessimisti, mutta niin ei ole. Olen vain nähnyt pikkuisen liikaa, minulla on perustellut syyt olla huolissani lasten varallisuudesta mikäli minulle sattuisi jotain heidän ollessaan alaikäinen jne. Muuten olen täysin kiinni elämässä ja onnellinen (+tehnyt kaikkeni pahan päivän varalle). Erityisesti olen päättänyt pikkuhiljaa jakaa pois hyviin tarkoituksiin lain sallimia summia silloin, kun on selvä tarve kyseessä
.
Viisaasti tehty :hug: . Pitäisi itsekin hoitaa noi asiat kuntoon pikinmiten mut en ole jotenkin vielä ottanut asiakseni. Paljonko muuten maksaa se hallintaoikeus testamentin teko noin suurinpiirtein?