Perk*** SAA***N lainrikkojat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja päivi:
Kyllä tätä kouluissakin on.
Kohta 16v. osallistunut jos jonkinlaisiin markkinoihin ja kahvimyyntikeräyksiin.
Se on vaan vuodesta toiseen sama porukka jotka osallistuvat...toki noihin muiden talkootyöllä tekemiin" juttuihin pääsee siivellä "herra majurinkin" lapset.

Niin vähävaraistenkin on kiva päästä reisuihin ja muihin tekemisiin mukaan.

Kunhan ne vähävaraiset sitten myös osallistuisivat siihen rahankeruuseen. Siihen keräämiseen kun ei rahaa tarvita, mutta silti tuntuu että juuri silloin aina on kovastikin kiireitä (näillä joille sitä rahaa kerätään että voivat osallistua) kun talkootöistä tulee puhe..

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Se on kiva juttu että yhteiskunnan täytyy maksaa kaikesta. Ettekö tajua että on lama, verovaroja käytetään tällä hetkellä siihen että mähdollisimman hyvin selvitään tästä taantumasta. Siksi ymmärrän että jos tällä hetkellä halutaan yhtään ylimääräistä esim. kouluun niin silloin vanhempien täytyy maksaa. Koulun on huono nyhjäistä tyhjästä kun sitä ei korkeammaltakaan tipu. Voidaan tietty tehdä periaatepäätös että ei makseta koska ei kuulu, mutta sitten meidän lapset eivät saa mitään ylimääräistä vaan viettävät koulussa kaiken aikansa.

Miksi koulun pitäisi järjestää lapsille jotakin ekstraa? Siellä kuuluu opiskella. Vanhemmat saisivat itse aktivoitua, jos lapsilla ei ole muuten vaihtelevaa aktiviteettia elämässä...

Tämmönen on niin turhaa jauhamista ettei tosiakaan. Ja joo, ne neljän lapsen työttömät yksinhuoltajaäidit (joita tuntuu joka toisen lapsen vanhemmat olevan..) niin he varmasti saavat avustusta näihin retkiin vanhempainyhdistykseltä jos selvittävät tilanteensa ja jos sattuu sellainen ihme että kaikkien neljän lapsen luokka tarvitsee sen euron saman kuun aikana ylimääräiseen toimintaan. Ei sitten tarvitse kenenkään pelätä että oma lapsi on koulukiusattu..

Sehän leviää kaikkien tietoon, jos joku saa edes pienen avustuksen ja leimaa. Sama toimii toisin päin: aikoinaan mun luokan leirikoulusta puuttui hiukan rahaa ja lopulta pyydettiin vanhempia maksamaan "omatunnon" mukaan. Kaikki kun eivät olleet yhtä aktiivisia talkootöissä. Mun äitini maksoi suuren summan rahaa ja sen jälkeen opettaja ja "aktiivivanhemmat" suunnilleen pokkuroivat. Nihkeää on se, että miten niin moni ihminen tiesi paljon joku oli maksanut?

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
:laugh: Että jotkut osaa olla änkyröitä. Aikuiset ihmiset, noloa. Älä maksa, mutta sitten muksusi voi jäädä pitämään mamman kanssa kotipäivää.

Sä olet harvinaisen mustasydäminen ihminen.Jos se mainitsemasi Jumala on oikeasti olemassa,sulla ei ole hyvät olot edessä.Ikinä en ole noin tylyä ja itsekeskeistä ihmistä kohdannut edes netissä joka on niin ilkeä ja pahansuopa kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole oikein:
Se on kiva juttu että yhteiskunnan täytyy maksaa kaikesta. Ettekö tajua että on lama, verovaroja käytetään tällä hetkellä siihen että mähdollisimman hyvin selvitään tästä taantumasta. Siksi ymmärrän että jos tällä hetkellä halutaan yhtään ylimääräistä esim. kouluun niin silloin vanhempien täytyy maksaa. Koulun on huono nyhjäistä tyhjästä kun sitä ei korkeammaltakaan tipu. Voidaan tietty tehdä periaatepäätös että ei makseta koska ei kuulu, mutta sitten meidän lapset eivät saa mitään ylimääräistä vaan viettävät koulussa kaiken aikansa.

Tämmönen on niin turhaa jauhamista ettei tosiakaan. Ja joo, ne neljän lapsen työttömät yksinhuoltajaäidit (joita tuntuu joka toisen lapsen vanhemmat olevan..) niin he varmasti saavat avustusta näihin retkiin vanhempainyhdistykseltä jos selvittävät tilanteensa ja jos sattuu sellainen ihme että kaikkien neljän lapsen luokka tarvitsee sen euron saman kuun aikana ylimääräiseen toimintaan. Ei sitten tarvitse kenenkään pelätä että oma lapsi on koulukiusattu..

Talla hetkella on suomessa hirmuisesti varaa satsata mamuihin,vankilaruoka on erittain hyvaa.Alettaisiin karsia siita ensin mista olisi syyta.Taalla jos menet vanhempainyhdistykselle puhumaan,sana leviaa kuin kulovalkea ja sen jalkeen on sitten paskat oltavat.Nimimerkilla lapsen lapinleiri maksoi yli 700 jota joka kuukaisi maksettiin vuosien ajan kun kaksi oppilasta paasi ilmaiseksi.Siita nousu hirvea haloo.

En minäkään maksaisi kenenkään lapinleiriä.. Se kun ei ole pätkääkään pakollinen ja ylimääräiseksi ihan liian kallis. Mutta puhuin nyt näistä euron keilamaksuista yms. mistä naristaan. Siihen voin vaikka antaa lapseni luokan neljän lapsen yh:lle (jos sellainen luokalla olisi..) hyvää hyvyyttäni roposen, enkä levittele kylällä.

:laugh: Että jotkut osaa olla änkyröitä. Aikuiset ihmiset, noloa. Älä maksa, mutta sitten muksusi voi jäädä pitämään mamman kanssa kotipäivää.

Sä olet harvinaisen mustasydäminen ihminen.Jos se mainitsemasi Jumala on oikeasti olemassa,sulla ei ole hyvät olot edessä.Ikinä en ole noin tylyä ja itsekeskeistä ihmistä kohdannut edes netissä joka on niin ilkeä ja pahansuopa kuin sinä.

Just just. Ja kukaan muu täällä ei kommentoi ironisesti näitä Majurin "tosissaan" heitettyjä kommentteja. :D

Alkuperäinen kirjoittaja suski:

Miksi koulun pitäisi järjestää lapsille jotakin ekstraa? Siellä kuuluu opiskella. Vanhemmat saisivat itse aktivoitua, jos lapsilla ei ole muuten vaihtelevaa aktiviteettia elämässä...

Sehän leviää kaikkien tietoon, jos joku saa edes pienen avustuksen ja leimaa. Sama toimii toisin päin: aikoinaan mun luokan leirikoulusta puuttui hiukan rahaa ja lopulta pyydettiin vanhempia maksamaan "omatunnon" mukaan. Kaikki kun eivät olleet yhtä aktiivisia talkootöissä. Mun äitini maksoi suuren summan rahaa ja sen jälkeen opettaja ja "aktiivivanhemmat" suunnilleen pokkuroivat. Nihkeää on se, että miten niin moni ihminen tiesi paljon joku oli maksanut?

No miksi sinun koulussasi sitten aikanaan on järjestetty jotain ekstraa..? Tossahan mä sen sanoin että että jos ei huvita maksaa niin lapset opiskelkoot sitten tiiviisti (ja oppivat samalla että koulussa ei ikinä voi olla mitään kivaa). :)

No miksi sinun koulussasi sitten aikanaan on järjestetty jotain ekstraa..? Tossahan mä sen sanoin että että jos ei huvita maksaa niin lapset opiskelkoot sitten tiiviisti (ja oppivat samalla että koulussa ei ikinä voi olla mitään kivaa). :)

Anteeksi nyt, mutta minun mielestäni opiskelu oli ja on yhä kivaa. Koulussa voi olla kivaa opiskelua. Ekstra on ekstraa enkä itse sitä aikoinaan kaivannut.

En minä paljon Majurin kirjoituksista perusta, mutta onhan tuo nyt ihan tosi, että ei vanhemmilla tarvitsisi maksattaa jotain keilaus- ja uimahallikäyntejä. Näiden pitäisi olla siellä opetussuunnitelmassa ja budjetissa. Eihän se muutama euro useimmille ihmisille iso raha olekaan, mutta joillekin se taas on. Ja tuskinpa ne yyhoot siellä kehtaa käsi ojolla olla toisille vanhemmille että "saisko teiltä hyvä rouva/herra pari ropoa". Kyse on myös siitä periaatteesta. Retket ja muut oikeasti ylimääräiset aktiviteetit saa toki kustantaa miten kutakin huvittaa, mutta normaaleille koulun tunneille ei kuulu mitkään lisämaksut. Tuollaiset tulevat vielä yleensä ihan puun takaa eikä tosiaan sitä muutamaa euroa niin helposti löydykään. Ja tosiaan mihin se raja sitten vedetään. Pihvi- tai pizzapäivänä lapset maksaa 2e tai saavat vain kaurapuuroa? Tosiaan askartelurahoja kuviksentunnille? Vain omilla välineillä saa pelata sulkista/pesistä, muut lenkille tai istumaan kentän laitaan?

Just just. Ja kukaan muu täällä ei kommentoi ironisesti näitä Majurin "tosissaan" heitettyjä kommentteja. :D

Olen erityisesti erään puhdassydämisen ja ihanan harmaan suosiossa katsos. ;)

Anteeksi nyt, mutta minun mielestäni opiskelu oli ja on yhä kivaa. Koulussa voi olla kivaa opiskelua. Ekstra on ekstraa enkä itse sitä aikoinaan kaivannut.

No justhan sä tossa kirjotit että olette olleet leirikoulussa.., eikös se ole juuri sitä ekstraa?

No justhan sä tossa kirjotit että olette olleet leirikoulussa.., eikös se ole juuri sitä ekstraa?

Kyllä, mutta olisin pärjännyt ilmankin. Ja niitä rahoja ei muuten kerjätty vanhemmilta vaan kerättiin vuosien ajan itse. Vasta lopussa kysyttiin, että voisiko joku antaa rahaa leirikoulukassaan.

Tähänkin ketjuun on tullut saarnaamaan monia, jotka maksavat mukisematta tuollaiset lainvastaiset menot. Juuri tuollaisten kus*päiden enemmistön takia kunnat rikkovat lakia sumeilematta ja siirtävät kunnille kuuluvia menojaan vanhempien maksettavaksi.

Meidän lasten koulussa on vanhempainillat joissa aika hyvin sovitaan pelisäännöt.
Eli vanhemmat saavat päättää osallistuvatko extroihin ja millä tavalla.
Yläkoululaiselle olemme vuosia keränneet leirikoulurahaa.Pienellä vaivalla jo useampi satanen/per oppilas koossa.
Alakoululaisen luokan kanssa avanneet tilin johon olemme laittaneet pienen summan jota voi käyttää johonkin kivaan reissuun. teatteriin jne.

Noissa vanhempainilloissakin on aina vuosi vuodelta vähemmän ihmisisä.Eka luokalla siellä istuu isät sekä äidit suunnilleen kaikilta lapsilta.Yläasteella enää muutama vanhempi.
Arvatkaas miltä joukolta sitten tulee noita aloittajan suuntaisia kommentteja????

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Tähänkin ketjuun on tullut saarnaamaan monia, jotka maksavat mukisematta tuollaiset lainvastaiset menot. Juuri tuollaisten kus*päiden enemmistön takia kunnat rikkovat lakia sumeilematta ja siirtävät kunnille kuuluvia menojaan vanhempien maksettavaksi.

No niinhän säkin aioit maksaa oman nicopetterisi menot. Mikä tekee susta paremman, palstalla valittaminen?

Mua ottaa pattiin nää periaatteesta valittavat vanhemmat. Kaikki pitää saada ilmaiseksi kun kerran se on etuoikeus ja plaa plaa plaa. Tällaiset narisijat ovat kohta lopettaneet kaiken hauskan kouluista. Totuus kun kuitenkin on se, että ei ihan kaikkea verovaroistakaan ole varaa maksaa. Koulut jo nyt miettivät miten vähät rahansa jakavat: ostetaanko ruokaa, kirjoja vai keilausta?

Itse olen onnellinen jos koulussa viitsivät järjestää jotain ylimääräistä ja osallistun kyllä kuluihinkin kunhan pysyvät kohtuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:

No niinhän säkin aioit maksaa oman nicopetterisi menot. Mikä tekee susta paremman, palstalla valittaminen?

Se, että puutun asiaan enkä anna laittomuuden jatkua

Annathan jatkua, maksamalla sen lapses keilailun ;)

Tuuhan kertoo sit kuin käy! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Kouluruoka maksulliseks noin kiittämättömille vanhemmille!!!!!!!

Sehan maksaa jo.Puuropaivana 16 vuotiaalle on ostettava evaat,han ei parjaa puurolla koko paivaa.

ei pärjää vai? kyllä ärjää kun syö KOKO aterianosan. puron kanssa on trjolla myös leipää, leikkkeletä ja hedelmää/ juurespalaa.
Ku opettaa syömän rnsaan aamupalan pärjää varmasti kokopäivän.

Ehkä rovaniemellä, mutta ei muualla :(

[quote="Millenia". Ja tosiaan mihin se raja sitten vedetään. Pihvi- tai pizzapäivänä lapset maksaa 2e tai saavat vain kaurapuuroa? Tosiaan askartelurahoja kuviksentunnille? Vain omilla välineillä saa pelata sulkista/pesistä, muut lenkille tai istumaan kentän laitaan?[/quote]

Tätä juuri ajoin takaa minäkin - kun koululla totutaan siihen että kyllä vanhemmat maksavat, niin kaikkea sitten suunnitellaankin.

Esim. meidän likan luokkalla ope oli hommannut jokaiselle oppilaalle pulpettiin kaksi pientä muovikoria kynille, yms. Sitten raha pyydettiin vanhemmilta.
Ihan kuin olisi itsestäänselvyys että ensin käytetään rahaa ja sitten oletetaan että kyllä vanhemmat sen maksavat :o

Pakko sanoa, että itseäni lapsena ärsytti se, että kun opettaja keksi meille jotain kivaa vaihtelua kerran puoleen vuoteen (uimaan, keilaamaan, luokkaretki jonnekin tms.) siellä oli aina joku jonka urpovanhemmat valittivat siitä viiden euron maksusta. Pikkuhiljaa luokkaretket alkoivat vähenemään ja lasta jonka vanhemmat periaatteillaan tämän aiheuttivat alettiin karttamaan. Lasta itseäänkin hävetti kun vanhempien piti tehdä niin iso numero muutamasta eurosta.

Jos tosiaan ei ole varaa retkiin, ei lasta sen takia syrjitä, ei ainakaan meillä syrjitty. Jos syrjittiin niin mollattiin vähän sitä lasta kenen vanhemmat eväsivät KAIKILTA hauskanpidon ja vaihtelun.

Yhteistyössä