perkeleen naapurin hurtta!

01.05.2007
357
0
16
tyttö isänsä kanssa (onneks isä vierellä) oli tuossa taloyhtiön leikkipaikalla ni naapuri laski koiransa ulos ja koirahan tietty syöksy tuohon leikkipaikalle ja tytön kimppuun! |O

eikä muuten oo ensimmäinen kerta kun lasten kimppuun koira leikkipaikalla hyökänny, esikon kimppuun edellisen asunnon leikkipaikalla!

ja sit vielä kehdataan puolustella eikä yhtään pahoitella tapahtunutta, ei se meidän jesse yleensä!

että pistää vihaksi! ei ihme jos lapset todellakin pelkää kaikkia eläimiä, koiria nyt ensimmäisenä! tekis mieleni käydä avautumassa tuolle porukalle! |O

|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen Rinsessa:
syöksyi suoraan ovelta ja hyppäs vasten.

Minä pidän kyllä kimppuun käymisenä sitä, että puree ja hyökkää. Toki tuokin on inhottavaa, mutta en nyt sanoisi kimppuun käymiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kävikö ihan kimppuun kimppuun, vai tuliko vaan tervehtimään häntä heiluen. Jotkut rodut kun on hiukan koheleita ja ihmisrakkaita.

Juu niinhän saattaa olla mutta toisaalta myös omistajan pitäisi silloin osata koiran kanssa olla eikä antaa lasta vasten mennä hyppäämään. Koiriin tottumaton lapsi luultavasti vaan säikähtää.

Juuri tuosta syystä mä olen ollut tosi varovainen tuon meidän hurtan kanssa. Sillä kun oli nuorempana tapana hypätä vasten - laittaa tassunsa munkin olkapäälle - ja kookas ja painava koira voisi oikeasti satuttaa lasta. Ja pelästyttää. Kyllä koirat on pidettävä kiinni niillä alueilla, missä kiinnipito on muutenkin määrätty. Ja muuallakin silloin, jos siellä on muita ihmisiä.

oltiin just tultu sairaalasta vastasyntyneen kaa ja autolla kerrostalon edessä.vauva miehen sylissä ja mä könttysin kipeenä ovelle päin ni yhen naapurin iso koira juoksi suoraan päin ja iski etutassut mun mahalle. en tajunnu edes huutaa sille omistajalle, olin niin hämmästynyt pelästynyt. sattuikin mahaan. oli sakemannin pentu mut iso jo.

Sama se, oliko aggressiivinen vai ystävällismielinen hyökkäys. Noin ei saa tapahtua.

Tiukan kohteliaasti vaadit, että koira pysyy kiinni, tai joudutte miettimään muita keinoja. Mutta pysy asialinjalla.

Vasten hyppääminen tarkoittaa koiralla tervehtimistä. Todennäköisesti eläin tykkää lapsista ja koska omistaja ei ole opettanut tai onnistunut kitkemään vasten hyppimistä koiralta pois, se tervehtii ihmisiä noin.

Huomaa taas että ap ei ymmärrä koirista yhtään mitään.

Kumpi olisi parempi vaihtoehto, se että koira olisi todella hyökännyt lapsen kimppuun vai tuo kokemuksenne?

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:

Minä pidän kyllä kimppuun käymisenä sitä, että puree ja hyökkää. Toki tuokin on inhottavaa, mutta en nyt sanoisi kimppuun käymiseksi
peesaan

Ei se ihan noinkaan mene. Tervehtimiseltä kuulostaa, mutta mun isotäti sai tikkejä päähän, kun kaatui ison koiran tönäisemänä :(

Mulla lapset pelkää isoja koiria ja jopa pinempiä. Ja jos ne tulee liian innokkaasti kohti saa meillä molemmat hysteerisen kohtauksen, jossa on turha sanoa et koira haluu vaan tervehtiä. He pelkää ja piste. Joten olen samaa mieltä ap:n kanssa. Olkoonkin vaan innokas ja lapsi yhstävällinen, silti omistaja vois toppuutella ja pitää koiran aisoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mulla lapset pelkää isoja koiria ja jopa pinempiä. Ja jos ne tulee liian innokkaasti kohti saa meillä molemmat hysteerisen kohtauksen, jossa on turha sanoa et koira haluu vaan tervehtiä. He pelkää ja piste. Joten olen samaa mieltä ap:n kanssa. Olkoonkin vaan innokas ja lapsi yhstävällinen, silti omistaja vois toppuutella ja pitää koiran aisoissa.

Nimenomaan omistaja, koira ei tuollaista ymmärrä ellei sitä opeteta ymmärtämään. Se että koira tervehtii iloisesti jotain ihmistä, ei mun mielestäni tee koirasta mitään perkeleen koiraa. Silloin varmaan tekisi jos se käyttäytyisi sillä tavoin, mutta että iloinen eläin olisi niin kamala että sen takia täytyy polttaa käämit?

Alkuperäinen kirjoittaja Sininen:

Vasten hyppääminen tarkoittaa koiralla tervehtimistä. Todennäköisesti eläin tykkää lapsista ja koska omistaja ei ole opettanut tai onnistunut kitkemään vasten hyppimistä koiralta pois, se tervehtii ihmisiä noin.

Kumpi olisi parempi vaihtoehto, se että koira olisi todella hyökännyt lapsen kimppuun vai tuo kokemuksenne?

Pieni lapsi voi todella pelästyä tuostakin kun koira joiden mielestä "vain" hyppää vasten.

Vanhempieni talossa asuu pariskunta, jolla kolme pieni kokoista koiraa. Olivat aina vapaana, käytävällä ja pihalla. Monesti satuttiin kerrostalon käytävällä vastatusten tai ulko-ovella kun nuo koiran säntäilivät siinä lasten edessä ja haukkuivat. Kertaakaan eivät hypänneet lapsia vasten. Tämä oli keskimmäiselle lapselle se "traumaattinen" kokemus ja nyt vasta muutamien vuosian päästä uskaltaa koskea koiraan, sekin vain jos ovat siskojeni koiria. Äitini oli kerran sanonut tästä tälle koirien omistajalle ja sen jälkeen on koirat aina olleet hihnassa. Sen verran tyttö vieläkin "aristelee" vieraita koiria, että esim. kadulla jos koira vastaan tulee, menee ihan toiseen reunaan kävelemään.

tässä lähdetään nyt päivystykseen paikattavaksi. minusta se on koiralta hyökkäämistä jos se ei ole kytkettynä ja menee jotain vasten hyppimään, olise sitten tervehdys tai ei. vieraat koirat on aina arvaamattomia, niistä ei koskaan voi tietää mikä niiden tarkoitus on. ja sitäpaitsi näin ei saa käydä, koirat on pidettävä kytkettyinä juuri tällaisten tapausten varalta!

En vähättele ap:n tilannetta. Koira ei saa "hyökkäillä" ihmisten päälle, ei edes tervehtiessään. Omistajan kanssa kannattaisi tässä tilanteessa käydä keskustelemassa ihan ystävälliseen sävyyn. Koiran omistaja ei ehkä ymmärrä että "Jessen" tervehdykset saattavat peleästyttää muita.

Samaan viestiin vielä lisäys, vaikkei se suoranaisesti asiaan liity mutta.......Ystävällinen pyyntöni olisi, josko jokainen vanhempi voisi kertoa lapsilleen miten koira/kissa/eläin kohdataan. Koiraani saa toki tulla siliittämään, mutta vaikka kuinka pyydän lähestymään rauhallisesti, lapsilauma ryntää juosten kohti. Seuraus, koira haukahtaa =>lapset pelästyy=> kertovat kotona naapurin koiran olevan vihainen=> saan haukut naapureilta=> näinollen olen kieltänyt kaikki lähestymisyritykset koiraani kohtaan. Ja taas tulee haukut, olen itsekeskeinen paska, joka ei anna lasten tutustua koiraan.....

Ja itselläni on 2 lasta, se koira, kissa ja kani.Joten en vihaa lapsia enkä eläimiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En vähättele ap:n tilannetta. Koira ei saa "hyökkäillä" ihmisten päälle, ei edes tervehtiessään. Omistajan kanssa kannattaisi tässä tilanteessa käydä keskustelemassa ihan ystävälliseen sävyyn. Koiran omistaja ei ehkä ymmärrä että "Jessen" tervehdykset saattavat peleästyttää muita.

Samaan viestiin vielä lisäys, vaikkei se suoranaisesti asiaan liity mutta.......Ystävällinen pyyntöni olisi, josko jokainen vanhempi voisi kertoa lapsilleen miten koira/kissa/eläin kohdataan. Koiraani saa toki tulla siliittämään, mutta vaikka kuinka pyydän lähestymään rauhallisesti, lapsilauma ryntää juosten kohti. Seuraus, koira haukahtaa =>lapset pelästyy=> kertovat kotona naapurin koiran olevan vihainen=> saan haukut naapureilta=> näinollen olen kieltänyt kaikki lähestymisyritykset koiraani kohtaan. Ja taas tulee haukut, olen itsekeskeinen paska, joka ei anna lasten tutustua koiraan.....

Ja itselläni on 2 lasta, se koira, kissa ja kani.Joten en vihaa lapsia enkä eläimiä :)

Tätä minäkin pyydän. Olen monesti sanonut, että koiraani ei tulla silittämään ja voitte kuvitella mikä möly siitä on noussut! Meidän koira on kiltti koheltaja, mutta koska rakastaa ihmisiä saa yleensä hepulin labbiksien tapaan ja minä en oikeasti kaksostenrattaiden kanssa jaksa sen poukkoilua ja kiellän koirani tervehtimisen.

Tuo omistajalta kysyminen on minun mukuloihin iskostettu päähän ja se ettei vieraita koiria mennä koskemaan jos ne vaikka on kaupan edessä. No nuo ei kyllä kuljeksi edes vielä missään, mutta osaavat jo tulevaisuuden varalle. Minäkö tarkka tietyissä asioissa.. :whistle:

Tuo omistajalta kysyminen on minun mukuloihin iskostettu päähän ja se ettei vieraita koiria mennä koskemaan jos ne vaikka on kaupan edessä. No nuo ei kyllä kuljeksi edes vielä missään, mutta osaavat jo tulevaisuuden varalle. Minäkö tarkka tietyissä asioissa.. :whistle:
Samoin olen opettanut omat lapseni. Joskus vieläkin tulee vastaan vieraita lapsia, jotka meinaavat rynnätä meidän hurtan luokse. Mutta silloin mä rähähdän ja lujaa ja pomppaavat pari metriä taaksepäin niin lapset kuin heidän vanhempansakin. Vihaisia mulkauksia olen saanut, mutta ei haittaa...jos eivät pidä lapsiaan kurissa, niin minä pidän. Puudeliin ei koske kukaan ilman mun lupaani.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Samoin olen opettanut omat lapseni. Joskus vieläkin tulee vastaan vieraita lapsia, jotka meinaavat rynnätä meidän hurtan luokse. Mutta silloin mä rähähdän ja lujaa ja pomppaavat pari metriä taaksepäin niin lapset kuin heidän vanhempansakin. Vihaisia mulkauksia olen saanut, mutta ei haittaa...jos eivät pidä lapsiaan kurissa, niin minä pidän. Puudeliin ei koske kukaan ilman mun lupaani.

näin juuri!

Alkuperäinen kirjoittaja humppeliromppeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Sininen:

Pieni lapsi voi todella pelästyä tuostakin kun koira joiden mielestä "vain" hyppää vasten.

Vanhempieni talossa asuu pariskunta, jolla kolme pieni kokoista koiraa. Olivat aina vapaana, käytävällä ja pihalla. Monesti satuttiin kerrostalon käytävällä vastatusten tai ulko-ovella kun nuo koiran säntäilivät siinä lasten edessä ja haukkuivat. Kertaakaan eivät hypänneet lapsia vasten. Tämä oli keskimmäiselle lapselle se "traumaattinen" kokemus ja nyt vasta muutamien vuosian päästä uskaltaa koskea koiraan, sekin vain jos ovat siskojeni koiria. Äitini oli kerran sanonut tästä tälle koirien omistajalle ja sen jälkeen on koirat aina olleet hihnassa. Sen verran tyttö vieläkin "aristelee" vieraita koiria, että esim. kadulla jos koira vastaan tulee, menee ihan toiseen reunaan kävelemään.

Minä en ole vähätellyt asiaa kirjoittamalla mitään VAIN sanaa. Kirjoitin VAIN ettei ap:n kannata alkaa vihata koiria vaan kohdistakoon mieluummin mielipahansa sinne remmin toiseen päähän ja vaatikoon omistajilta koirakouluun menemistä.

Mulla on itsellänikin lapsia ja olen lapsena joutunut (oikeasti) koiran hyökkäyksen kohteeksi niin että veri ''lensi'', sain kammon koiria kohtaan ja pelkäsin pitkään isoja koiria. Ymmärrän vastenhyppimisen pelon, koska itsekin pelkäsin sitä pienenä, mutta onneksi pääsin siitä kammosta kun opin erottamaan milloin koira on todella hyökkäämässä kimppuun ja milloin tervehtimässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tätä minäkin pyydän. Olen monesti sanonut, että koiraani ei tulla silittämään ja voitte kuvitella mikä möly siitä on noussut! Meidän koira on kiltti koheltaja, mutta koska rakastaa ihmisiä saa yleensä hepulin labbiksien tapaan ja minä en oikeasti kaksostenrattaiden kanssa jaksa sen poukkoilua ja kiellän koirani tervehtimisen.

*Yhtyy edellisiin pyytäjiin*

Mä inhoan näitä ihminen kohtaa koiran-tilanteita, aina sydän kylmänä saa lukea että millanen koira nyt on piikin tarpeessa. Mutta mäkin olen saanut hepulit kerran kun staffi meinas käydä esikkoon kiinni. Hihnan loppuminen pelasti neitin.
Mutta eläimet on..
Mä olen ilkimys ja kiellän mun koirien silittelyt. Nuo elukat pitää siitä että niitä silitellään mutta ne kohkaa,ne on isoja ja mulla on ollu joskus jopa musta silmä koska dobberi heilautti kuonoa ja osu mun nenään vahingossa. Eli kaikkien kannalta parempi että muut pysyy kaukana.. :xmas:

Mä olen omille lapsille pitänyt tiukan luennon että kenenkään koiran luo eivät mene jos koira tulee luo niin olaan paikallaan kunnes sille koiralle selviää tilanne. (ja missään nimessä ei huudeta eikä nosteta käsiä,juoksemisesta puhumattakaan) :saint:

Yhteistyössä