Persujen aloite :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokainen ääni on yhtä arvokas. Sen epäileminen on suuri yhteiskunnallinen tabu. Mutta jokainen mielipide ei todellisuudessa ole yhtä arvokas.

Kyllä tuossa mun mielestä aika selvästi sanotaan että minun mielipiteeni on parempi kuin sinun, joka äänestit jotain muuta kuin minä. Koska päädyit siihen eri ajatusketjun kautta. Natsismia, segregaatiota, tästä se lähtee.

[QUOTE="vierastaja";23617214]Kyllä tuossa mun mielestä aika selvästi sanotaan että minun mielipiteeni on parempi kuin sinun, joka äänestit jotain muuta kuin minä. Koska päädyit siihen eri ajatusketjun kautta. Natsismia, segregaatiota, tästä se lähtee.[/QUOTE]

Tuo oli lainaus siitä kolumnista. Ei mun kynästä.
Huonosti olin merkinnyt lainauksen.

Niinpä niin, kun sinun koko elämäsi ja on sitä. Olemuksellasi ja teollasi todistat paljon väkevämmin ja inhimillisempiä mieliä puistattavasti. Niin näppärän helppoa on hurskastella tekopyhyteen verhoutuen "En huomannut sanovani niin". MOT: Sinähän TOIMIT niin.

En todellakaan. Vaan tänmä itseään rasistipersuksi väittävä haluaa kääntää asiat niin. Minä vain siteerasin yhtä kolumnia ja kirjoitin, että suurin osa meistä (TOIVOTTAVASTI) ajattelee, että on tehnyt itse juuri niitä oikeita valintoja. Ne vain pitäisi osata perustella.

Samoin Uusimaa pitäisi nimetä uudestaan, koska Uusimaa on vanhaa suomalaisten asuttamaa aluetta, jolle rantahurrit antoivat nimeksi Nyland, kuten mamuilla on tapana tehdä valloittaessaan väkivalloin uusia alueita.

[QUOTE="vieras";23617359]Samoin Uusimaa pitäisi nimetä uudestaan, koska Uusimaa on vanhaa suomalaisten asuttamaa aluetta, jolle rantahurrit antoivat nimeksi Nyland, kuten mamuilla on tapana tehdä valloittaessaan väkivalloin uusia alueita.[/QUOTE]

entäs Varsinais-Suomi...? :)

Minä en äänestänyt Persuja, myönnän :/
Kuitenkin Persut nousivat valtaan ja mielestäni kansan ääni on ratkasevin joten sillä mennään eteenpäin.
Keskustan ja kokoomuksen hallitus aikana työpaikat menivät suomessa virolaisille, venäläisille, puolalaisille,jne...
Nyt kiinteistöala huutelee maahanmuuttajia suomeen ja valtiota kouluttamaan heidät ammattitaitoisiksi kiinteistönhoitajiksi !!!!!!
Rakennuksille tarvitaan työväkeä virosta, venäjältä ja puolasta !!!!!

Tässähän tätä! Mikseivät suomalaiset, ruotsalaiset ja esim. norjalaiset kelpaa raksoille töihin? Miksi rakennusmiehiä on kortistossa?
Lakia pitäisi muuttaa niin, ettei yksikään suomessa työskentelevä ulkomaalainen voisi tienata euroakaan maksamatta tänne veroja
Jos rakennusliitto käyttää venäläisiä rakennusmiehiä, niin miksi suomalaisten pitää maksaa asunnosta suomen hintatason mukainen hinta .... miksei venäjän hintatason mukainen?
Miksi ulkomailla valmistettu "suomalainen" ruoka maksaa saman verran kuin aiemmin suomessa valmistettu?
Minkä helvatun takia palkkamenojen lasku ei näy taviksen kukkarossa??????????????

Toivon lämpimästi että Persut ja Demarit saavat nuorisotyöttömyyden laskuun!

Totta! Kuinka paljon maksamme veroja siitä että tietämättämme ruokimme harmaata taloutta tulonsiirtoina mm.työttömille ? Paljonko maksamme veroja siitä että kiinteistöala saa koulutetut mamu työntekijät?
Mikä on todellinen säästö tavalliselle Suomalaiselle ostaa halvalla valmistettua ruokaa koulujen ja päiväkotien lapsille?
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon ovat esim. ruokatehtaiden kesätyöntekijöiden tarpeet nykyisin verrattuna 90-luvun alkuun

Kuitenkin Persut nousivat valtaan ja mielestäni kansan ääni on ratkasevin joten sillä mennään eteenpäin.
Keskustan ja kokoomuksen hallitus aikana työpaikat menivät suomessa virolaisille, venäläisille, puolalaisille,jne...
Nyt kiinteistöala huutelee maahanmuuttajia suomeen ja valtiota kouluttamaan heidät ammattitaitoisiksi kiinteistönhoitajiksi !!!!!!

Tässähän tätä! Mikseivät suomalaiset, ruotsalaiset ja esim. norjalaiset kelpaa raksoille töihin? Miksi rakennusmiehiä on kortistossa?
Lakia pitäisi muuttaa niin, ettei yksikään suomessa työskentelevä ulkomaalainen voisi tienata euroakaan maksamatta tänne veroja
Jos rakennusliitto käyttää venäläisiä rakennusmiehiä, niin miksi suomalaisten pitää maksaa asunnosta suomen hintatason mukainen hinta .... miksei venäjän hintatason mukainen?
Miksi ulkomailla valmistettu "suomalainen" ruoka maksaa saman verran kuin aiemmin suomessa valmistettu?
Minkä helvatun takia palkkamenojen lasku ei näy taviksen kukkarossa??????????????

Kirjoituksen alussa on yksi TODELLA ISO VIRHE. PerSut eivät nousseet valtaan, vaan ovat kolmanneksi suurin puolue 19% ääniosuudella. Siksi ei ole vielä varmaa ovatko he edes hallituksessa. Siitä vasta neuvotellaan.
¨
Kirjoitus on muutenkin täynnä asiavirheitä. Rakennusliitto ei käytä yhtään virolaista, puolalaista tai venäläistä rakennusmiestä, koska se on ammattiliitto, eikä niillä ole rakennustyömaita.

Verojen maksu liittyy kansainvälisiin sopimuksiin, joiden mukaan myös suomalainen, ulkomailla työskentelevä maksaa veronsa Suomeen. Kyse on työsuhteen pituudesta ja työnantajan kotimaasta.

Oletko koskaan tutkinut, mitä maksaa suomalaisen laatutason asunto esimerkiksi Pietarissa tai Moskovassa. Hintataso on huomattavasti korkeampi kuin Suomessa.

Oletko myöskään miettinyt, mitä maksaisi kaikki se ruoka, jota suomalaiset valmistajat tuovat Virosta, jos se kaikki jalostettaisiin Suomessa. Tämä liittyy myös siihen, miten suomalaiset yritykset vievät erityisesti elintarvikkeita Viroon, koko Balttiaan ja Venäjälle. Jos vienti kiellettäisiin kuten haluat tehdä tuonnille, niin taitaisi se kotimainen ruoka olla vielä huomattavasti kalliimpaa.

Kirjoituksesi kertoo juuri siitä, mihin PerSujen äänimäärän kasvu ja sen lähtökohdat perustuvat - täydellliseen tietämättömyyteen ja ymmärtämättömyyteen siitä, miten politiikka ja talous toimivat.

Heips!

Sä kysyit, että miksi suomalaiset, ruotsalaiset tai norjalaiset rakennusmiehet eivät kelpaa, yritän vastata...

Ekana tulee mieleen, että kun Norjassa on minimi tuntipalkka alkaen 130 nok per tunti (about 15,8 euroa), rakennusalan tuntipalkoista ei aavistustakaan, (mutta jos haluat, tarkistan), mutta työviikon pituus lyhyempi kun Suomessa plussa muut edut, eli he eivät tulisi missään nimessä halvemmalla palkalla ulkomaille töihin, esim. Suomeen. Kuka ihminen haluaisi menettää etujaan? Toisaalta, on itsestäänselvyys markkinataloudessa, että ei olisikaan suomalaisella yrityksellä mitään järkeä esim. rakennuskustannuksia nostaa, kun laatu ei nousee vai henkilöstökulut.

Mikä pätee taas suomalaisia, en tiedä mikä on syy, miksi he eivät kelpaa (ainakin sinä väität noin, uskon, että suurin osaa Suomessa työskentelevistä rakennusmiehistä on kuiteskin suomalaisia ja aina on työttömiä - joku on työtön omasta halustaan tai sitten monien sattuminen summa summarumina (töiten tekemistä rajoittava sairaus, alkoholisimi, epärealistiset vaatimukset töiten suhteen tai vaikkapa on kouluttautunut alalle, mutta ei pärjää siellä, plussa muut tekijät). Mun villit veikkaukset.
Jännä sun kirjoituksessas on muuten se, että puhuit ulkoisesta työvoimasta Suomessa ja että olisi kannatettavampi, jos rakennusmaalla olisi vaikkapa ruotsalaisia, norjalaisia ja suomalaisia, oletko tullut ajattelleeksi, että sun ehdottamat "ruotsalaiset" ja "norjalaiset" ovat kans ulkomaalaisia Suomessa...Eli tästä conclusio, että pitäisi valita kansalaisuuksein perusteelläkö työntekijöitä ja jotkut kansalaisuudet ovat parempia kuin muut...Itse sanoisin sitä rassismiksi.

Kirjoitit mm., että Keskustan ja Kokoomuksen hallituskauden aikana menivät työpaikat veneläisille, puolalaisille tai virolaisille, puhutko edelleen rakennus-alasta tai yleisesti?
Taas käytän sana markkinatalous - jos olet yrittäjänä (minkä tahajnsa alalla), esim. ravitolan omistaja, sitten mikä olisi sun prioriteetti? Ilmseisesti (taas veikkaan) käyttää omia resursseja hyvin ja saada tuloja. Eikäs niin? Yrittäjänä joudut miettimään, miten sun yrituksestäsi tulisi kannatavaa ja millä keinoilla - hyvällä palvelulla, erikoisruokalistalla (jota ei saa korttelin päästä), aukioloajat etc. Sun pitää löytää ihmiset, jotka edustavat sun arvomaailma ja ovat motivoituneita työskentelemään, plussa työnjälki on hyvää tai erinomainen, koska kilpailu alalla on kovaa ja ei ole järkevää ottaa riskejä (koska kysymys on sun omasta lompakosta..). Siksi usein rekrytoidaan ihmiset, jotka pystyy tekemään laatukasta jälkeää, riippumatta kansalaisuudesta. Näin helppo se onkin!

[QUOTE="vieras";23616839]Mä todella ihmettelen että tuostakin tekstistä on tullut todellinen ilmiö Facebookissa. Tuohan on täyttä paskaa. Jokainen, joka todella ajattelee että sen pikaisemman päätöksen oman ehdokkaan valinnasta tehnyt on jotenkin "huonompi" äänestäjä niin voisi miettiä hetken sitä faktaa että natsisaksassa ajateltiin myös näin etteivät kaikki ole samanarvoisia äänestäjiä. Eivät varsinkaan naiset. Muutenkin, tuo on vain todella katkera tilitys siitä että demokratia toteutui. Hyi olkoon, mikä aivopieru koko teksti.[/QUOTE]

Eihän se "huonompi" äänestäjyys poista äänestysoikeutta, se nyt vain on niin että kaksi päätöstä joista toinen on pikaistuksissaan tai protestiksi tehty ei tosiaan ole ihan "saman arvoinen" kuin päätös joka on tehty harkiten ja miettien muutakin kuin 'hähää, teenpäs tällasen källin että äänestän näitä kun tolla on niin kiva pipo'. Jokaisella on äänioikeus ja jokaisen ääni lasketaan yhdeksi riippumatta sen perusteista, mutta ei se niistä ihan "saman arvoisia" tee jos niitä perusteita oikeasti kysytään ja vertaillaan..

Puhuttiin vaalien alla miehen kanssa siitäkin että jos äänestämään mennessä olis joku pikainen "ymmärrätkö Suomen poliittisesta järjestelmästä edes alkeita" testi, vaikka muutama kysymys tyyliin 'ovatko nämä henkilö- vai puoluevaalit', niin kuinka moni oikeasti saisi äänestää? Tällaisia palstoja seuratessa tulee olo että ihmisillä ei ole pienintäään ymmärrystä siitä miten niitä päätöksiä tehdään, kuka pystyy vaikuttamaan mihin ja miten, kenelle äänesi oikeasti menee ym. Ei ole yhteiskuntaopin tunnit selkeästi olleet yläasteella riittävät kun oman ikäluokankin porukka joiden koulukäynnistä ei nyt ihan niin montaa vuosikymmentä ole, ovat aivan pihalla. Huolestuttavaa.

jos äänestämään mennessä olis joku pikainen "ymmärrätkö Suomen poliittisesta järjestelmästä edes alkeita" testi, vaikka muutama kysymys tyyliin 'ovatko nämä henkilö- vai puoluevaalit', niin kuinka moni oikeasti saisi äänestää?

Mutta kun ei ole, vaan on demokratia. Mitä te olette arvostelemaan kenenkin ymmärrystä ja mielipiteitä. Tuo on suorastaan kuvottavaa, että ihminen joka ei tajua koko ketjua 100%:sti, ei saisi äänestää. Mistä aloitetaan? No kehitysvammaisista nyt ainakin. Sitten peruskoulun päästötodistukseen jos on tullut 8,5 alempi keskiarvo, tuskin tajuaa yhteiskunnastakaan ihan kaikkea. Yksinhuoltajat eivät todellakaan saa äänestää, mitäs ovat hankkiutuneet huonoon jamaan. Seuraavaksi vain ammattitutkinnon suorittaneet ja ne joilla on puutteellinen kielitaito. Pitäähän nyt molempia virallisia kieliä osata täydellisesti.

Ettekö te ymmärrä että tämä nimenomaan on sitä demokratiaa? Että kaikki jurpot saavat sanoa mielipiteensä ja antaa sen äänensä, oli se sitten teidän mielestänne miten väärä tahansa, millä mittarilla tahansa. Te ette voi tietää kuinka paljon kukin sitä asiaa on mielessään oikeasti pohtinut. Te voitte vain arvailla.

Tarkoittanet tätä:
Rakennusteollisuudella on viesti vaalivoittaja perussuomalaisille: ulkomaista työväkeä tarvitaan paljon lisää ainakin rakennustyömaille.

- Ulkomaisen työvoiman määrä on neljässä vuodessa kaksinkertaistunut. Ulkomaisen työvoiman määrä Suomen rakennuksilla kasvaa myös seuraavat neljä vuotta, arvioi Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Tarmo Pipatti tiistaina.

RT:n johto muistuttaa, että rakennusalalta eläköityy tällä vuosikymmenellä 70-80 000 ammattilaista. Nykyiset koulutusmäärät eivät aukkoa riitä paikkaamaan, joten ulkomaisia osaajia tarvitaan jatkossakin kymmenin tuhansin.

Karkean arvion mukaan alan kouluista valmistuu tänä vuonna 2 500 osaajaa, mutta samaan aikaan rakennuksilta eläköityy arviolta 5 000 osaajaa.

- Reikää paikataan ja työvoimaa haetaan Baltiasta, Puolasta ja Venäjältä, Pipatti kertoo.

Vuosina 2009-2010 Uudellamaalla rakennusalan työvoiman lisäyksestä puolet tuli ulkomailta.

- Ulkomaisen työväen määrän kasvu on jatkossakin nopeinta Uudellamaalla, Pipatti sanoi.

Kortistossa on rakennusalan ammattitutkinnon suorittaneita huima määrä :(
Eivät he laiskoja tai työtä vieroksuvia kaikki ole :stick:

Tässä mielenkiintoista asiaa kansan "fiksuudesta".

"Jokainen ääni on yhtä arvokas. Sen epäileminen on suuri yhteiskunnallinen tabu. Mutta jokainen mielipide ei todellisuudessa ole yhtä arvokas.

Ajatellaan kahta äänestäjää. Toinen tekee päätöksensä viime tingassa, äänestäen mutu-tuntumalla jotain hyvältä vaikuttavaa jätkää tai mimmiä. Toinen on harkinnut pitkään, perehtynyt eri puolueiden ohjelmiin ja tekoihin eikä pelkästään vaalipropagandaan. Demokratiassa heidän valintansa, heidän äänensä, ovat tietysti tasa-arvoisia, eikö niin?"

Lue koko juttu:
Epädemokraattista pulinaa - Kolumni - Turun Sanomat

Niin, eli jos joku äänestää Kokoomusta, koska Katainen ja Stubb ovat niin sööttejä ja sanavalmiita.

Mun ääni ei sitten olekaan arvokas, kun luin ehdokkaiden juttuja, vertailin vaalikoneissa ehdokkaita ja päädyin persuihin.

Sitäkö tuossa halutaan sanoa.

[QUOTE="vieras";23618438]Mutta kun ei ole, vaan on demokratia. Mitä te olette arvostelemaan kenenkin ymmärrystä ja mielipiteitä. Tuo on suorastaan kuvottavaa, että ihminen joka ei tajua koko ketjua 100%:sti, ei saisi äänestää. Mistä aloitetaan? No kehitysvammaisista nyt ainakin. Sitten peruskoulun päästötodistukseen jos on tullut 8,5 alempi keskiarvo, tuskin tajuaa yhteiskunnastakaan ihan kaikkea. Yksinhuoltajat eivät todellakaan saa äänestää, mitäs ovat hankkiutuneet huonoon jamaan. Seuraavaksi vain ammattitutkinnon suorittaneet ja ne joilla on puutteellinen kielitaito. Pitäähän nyt molempia virallisia kieliä osata täydellisesti.

Ettekö te ymmärrä että tämä nimenomaan on sitä demokratiaa? Että kaikki jurpot saavat sanoa mielipiteensä ja antaa sen äänensä, oli se sitten teidän mielestänne miten väärä tahansa, millä mittarilla tahansa. Te ette voi tietää kuinka paljon kukin sitä asiaa on mielessään oikeasti pohtinut. Te voitte vain arvailla.[/QUOTE]

Tämä tosiaan on juuri sitä demokratiaa. Sitä en kiellä enkä halua muuttaa. Silti mielipiteensä saa kukin sanoa, ja vaikkapa sen, että kyllä, jokasen ääni on yhtä painava, mutta silti jokaisen mielipide EI ole yhtä pätevä.

[QUOTE="Vieras";23618503]

Sitäkö tuossa halutaan sanoa.[/QUOTE]

Ei vaan sitä että sen vähän hidasälyisen mummon ääni, ei ole arvokas. Sillä ole mitään merkitystä että antoi sen Timo Soinille, ainoalle ehdokkaalle jonka puheesta mummo sai selvää. Tai jos teini antoi sen Jussi Halla-Aholle, koska joku sen kavereista sanoi että sillä on fiksuja ajatuksia. Teiniä ei vain itse kiinnostanut ottaa selvää. Sekään ei ole arvokasta.

[QUOTE="Vieras";23618503]Niin, eli jos joku äänestää Kokoomusta, koska Katainen ja Stubb ovat niin sööttejä ja sanavalmiita.

Mun ääni ei sitten olekaan arvokas, kun luin ehdokkaiden juttuja, vertailin vaalikoneissa ehdokkaita ja päädyin persuihin.

Sitäkö tuossa halutaan sanoa.[/QUOTE]

Ei haluta sanoa sitä. Tuossa ei otettu kantaa puolueisiin, vaan tyyliin valita ja perustella kantansa.

Ei haluta sanoa sitä. Tuossa ei otettu kantaa puolueisiin, vaan tyyliin valita ja perustella kantansa.

Mutta annetaan ymmärtää, että Persujen äänestäjät eivät ottaneet selvää... ja että NIMENOMAAN heidän äänensä eivät ole arvokkaita.

Tuntemani Persujen äänestäjät nimenomaan ovat niitä, jotka näitä asioita miettivät ja ottavat selvää.

Tuntemani Keskustan kannattajat äänestivät keskustaa koska ovat aina äänestäneet.

Ai.
Minä olen aina tulkinnut Itämeren nimen niin, että se on itään Atlantin valtamerestä. En minä mitään Ruåtsia siihen ole osannut sotkea.. Mutta minä en olekaan persulainen.

[QUOTE="Vieras";23618563]Mutta annetaan ymmärtää, että Persujen äänestäjät eivät ottaneet selvää... ja että NIMENOMAAN heidän äänensä eivät ole arvokkaita.

Tuntemani Persujen äänestäjät nimenomaan ovat niitä, jotka näitä asioita miettivät ja ottavat selvää.

Tuntemani Keskustan kannattajat äänestivät keskustaa koska ovat aina äänestäneet.[/QUOTE]

Tässä on mun mielestä jutun ydin:
"Demokratian ongelma on tasa-arvo, joka nostaa mielipiteet tiedon korvikkeeksi."

Miettikää sitä.

Tässä on mun mielestä jutun ydin:
"Demokratian ongelma on tasa-arvo, joka nostaa mielipiteet tiedon korvikkeeksi."

Miettikää sitä.

Olen miettinyt. Sehän on demokratian suurin ongelma, tietysti. Siksi kansanäänestykseen ei pidä altistaa kaikkea, vaan ne ydinkysymykset kuten esim. EU:hun liittyminen ja sen liitovaltioksi muuttaminen. Tavallisen kansan oikeudenmukaisuuden taju on se asia mikä tekee demokratiasta kaikkein parhaimman työvälineen. Sen varjossa ei kaikenmaailman Esko Valtaojat pääse arvottamaan ihmisen mielipiteitä niinkuin natsit, tai Jyrki Käteinen ajamaa vain omia intressejään.

Teistä ei monikaan ole kyseenalaistanut sitä mitä esim. Katainen on euroopan tilanteesta sanonut, vaan pitänyt sitä totuutena. Se ei ole totuus, se on Kataisen MIELIPIDE. On paljon vastakkaisia mielipiteitä, joista suurin osa on sitä mieltä että Euroopan tilanne menee vain huonompaan suuntaan, mitä enemmän rahaa näihin konkurssikypsiin valtioihin pumpataan. Noniin, asiaan. Te kaikki jotka kokoomusta äänestitte, luuette omaavanne sen ARVOKKAAMMAN mielipiteen kun te sitä niin hartaasti pohditte ja katsoitte kaikki vaalitentit. Mutta jos te pohjasitte mielipiteenne toisen ihmisen valheelliseen mielipiteeseen, niin minkä arvoinen äänenne on? Ei minkään, ei niin minkään. Ei teillä siis olisi oikeutta omasta mielestänne äänestää.

[QUOTE="vieras";23618721]Olen miettinyt. Sehän on demokratian suurin ongelma, tietysti. Siksi kansanäänestykseen ei pidä altistaa kaikkea, vaan ne ydinkysymykset kuten esim. EU:hun liittyminen ja sen liitovaltioksi muuttaminen. Tavallisen kansan oikeudenmukaisuuden taju on se asia mikä tekee demokratiasta kaikkein parhaimman työvälineen. Sen varjossa ei kaikenmaailman Esko Valtaojat pääse arvottamaan ihmisen mielipiteitä niinkuin natsit, tai Jyrki Käteinen ajamaa vain omia intressejään.

Teistä ei monikaan ole kyseenalaistanut sitä mitä esim. Katainen on euroopan tilanteesta sanonut, vaan pitänyt sitä totuutena. Se ei ole totuus, se on Kataisen MIELIPIDE. On paljon vastakkaisia mielipiteitä, joista suurin osa on sitä mieltä että Euroopan tilanne menee vain huonompaan suuntaan, mitä enemmän rahaa näihin konkurssikypsiin valtioihin pumpataan. Noniin, asiaan. Te kaikki jotka kokoomusta äänestitte, luuette omaavanne sen ARVOKKAAMMAN mielipiteen kun te sitä niin hartaasti pohditte ja katsoitte kaikki vaalitentit. Mutta jos te pohjasitte mielipiteenne toisen ihmisen valheelliseen mielipiteeseen, niin minkä arvoinen äänenne on? Ei minkään, ei niin minkään. Ei teillä siis olisi oikeutta omasta mielestänne äänestää.[/QUOTE]

En tiedä keitä teitittelet, mutta esim. minä en äänestä kokoomusta ja kyseenalaistan lähes kaiken. Sekin on rasittavaa ;)

Mun mielestä "palsta" (jos saan yleistää) on hyvin EU-vastainen ja persumyönteinen. Tai äänekkäimmät täällä ovat. Suomi pienoiskoossa: äänekkäimpien mielipide tuntuu "suurimmalta" mielipiteeltä ja muuttuu vähitellen totuudeksi joillekin, jotka eivät osaa/jaksa kyseenalaistaa.

[QUOTE="vieras";23618438]Mutta kun ei ole, vaan on demokratia. Mitä te olette arvostelemaan kenenkin ymmärrystä ja mielipiteitä. Tuo on suorastaan kuvottavaa, että ihminen joka ei tajua koko ketjua 100%:sti, ei saisi äänestää. Mistä aloitetaan? No kehitysvammaisista nyt ainakin. Sitten peruskoulun päästötodistukseen jos on tullut 8,5 alempi keskiarvo, tuskin tajuaa yhteiskunnastakaan ihan kaikkea. Yksinhuoltajat eivät todellakaan saa äänestää, mitäs ovat hankkiutuneet huonoon jamaan. Seuraavaksi vain ammattitutkinnon suorittaneet ja ne joilla on puutteellinen kielitaito. Pitäähän nyt molempia virallisia kieliä osata täydellisesti.

Ettekö te ymmärrä että tämä nimenomaan on sitä demokratiaa? Että kaikki jurpot saavat sanoa mielipiteensä ja antaa sen äänensä, oli se sitten teidän mielestänne miten väärä tahansa, millä mittarilla tahansa. Te ette voi tietää kuinka paljon kukin sitä asiaa on mielessään oikeasti pohtinut. Te voitte vain arvailla.[/QUOTE]

Okei jos ymmärryksen taso on sillä tolalla ettei tajua mikä ero on "kaiken täydellisellä ymmärtämisellä" tai sillä että "ymmärtää perusteet edes jossain määrin" niin tosiaan taitaa olla turha yrittää edes selittää. Miten olin demokratiaa kumoamassa? Sehän se, jokaisella äänioikeutetulla on se yksi ääni joka käyttää, kukaan ei sitä pois ole ottamassa tai pisteyttämässä perustelujen voimin, vaan sanoin vain että jos ihmisiltä oikeasti kysyttäisiin vaikka se yksi ainoa kysymys vaaliuurnilla: ovatko eduskuntavaalit henkilö- vai puoluevaalit, ei lähellekään kaikki saisi äänestää. Voidaan tietty miettiä miten hyvin demokratian tarkoitus toteutuu kun ihmiset eivät edes ymmärrä miksi ja mitä äänestävät, mutta eipä se silti systeemiä muuta..

Yhteistyössä