Persujen kanantus seitsemän prosentin syöksyssä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25152173]Linkkiä.[/QUOTE]

?? Hesari on painettu lehti, tosin juttu löytyy myös verkkolehdestä. Netissä ilmaiseksi luettavaa on vain pintaraapaisut jutuista, kai sinä sen tiedät? Nettissä ilmaiseksi jaettava tieto ei riitä pitkälle. En ymmärrä ihmisiä, jotka siihen kaiken uutistietonsa perustavat.

Ja olen taas liian kiltti. Kopioin jutun HS Digilehdestä luettavaksesi:

Timo Soini: Möläytykset ovat vieneet kannatusta

Perussuomalaisten paikallispomon mukaan homous johtaa pedofiliaan.

Uusi homouteen liittyvä kohu on syntynyt perussuomalaisten piirissä.

Sysmän perussuomalaisten puheenjohtajan Janne Toivonen on lähettänyt usean lehden toimitukseen kovasanaisen mielipidekirjoituksen, jossa hän tuomitsee raamatullisin sanakääntein homoseksuaalit. "Homous johtaa pedofiliaan ja eläimiin sekaantumiseen", kirjoittaa Toivonen.

Teksti on lähetetty myös Helsingin Sanomiin. Tapauksesta kertoi ensimmäisenä Itä-Häme.

Kirjoituksen lopussa Toivonen ilmoittaa äänestävänsä Timo Soinia, jotta "Suomeen saadaan presidentti, jota ei tarvitse hävetä".

Perussuomalaisten presidenttiehdokkaan Soinin kampanjapäällikkö Jukka Jusula on pöyristynyt. Hän pitää Toivosen puheita "luokattomina".

"Tuohon ei voi sanoa mitään järkevää. Kirjoittajan lääkitys ei ole kohdallaan", kommentoi Jusula HS:lle.

Yksikään lehti ei ole toistaiseksi julkaissut Toivosen kirjoitusta.

Ylen perjantaina julkaiseman mielipidemittauksen mukaan perussuomalaisten kannatus on pudonnut alle 20 prosentin ensimmäistä kertaa eduskuntavaalien jälkeen.

Kannatus on laskenut puolitoista prosenttiyksikköä 19,9 prosenttiin. Muutos on virhemarginaalin ylärajalla.

Kannatuslukemat eivät yllätä puoluejohtaja Soinia. Hän arvelee saamansa palautteen perusteella, että "osa väestä ei ole pitänyt harkitsemattomista möläytyksistä". "Viittaan näihin tunnettuihin tapauksiin. Ei [Jussi] Halla-aho mutta liittyen presidentin kutsuihin", Soini sanoo HS:lle.

Kansanedustaja Pentti Oinonen ilmoitti marraskuussa, ettei aio osallistua Linnan juhliin, koska miesten tanssiminen keskenään loukkaa häntä.

• Tykkää
Reactions: Sam-po
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25152187:
Ja olen taas liian kiltti. Kopioin jutun HS Digilehdestä luettavaksesi:

Timo Soini: Möläytykset ovat vieneet kannatusta

Perussuomalaisten paikallispomon mukaan homous johtaa pedofiliaan.

Uusi homouteen liittyvä kohu on syntynyt perussuomalaisten piirissä.

Sysmän perussuomalaisten puheenjohtajan Janne Toivonen on lähettänyt usean lehden toimitukseen kovasanaisen mielipidekirjoituksen, jossa hän tuomitsee raamatullisin sanakääntein homoseksuaalit. "Homous johtaa pedofiliaan ja eläimiin sekaantumiseen", kirjoittaa Toivonen.

Teksti on lähetetty myös Helsingin Sanomiin. Tapauksesta kertoi ensimmäisenä Itä-Häme.

Kirjoituksen lopussa Toivonen ilmoittaa äänestävänsä Timo Soinia, jotta "Suomeen saadaan presidentti, jota ei tarvitse hävetä".

Perussuomalaisten presidenttiehdokkaan Soinin kampanjapäällikkö Jukka Jusula on pöyristynyt. Hän pitää Toivosen puheita "luokattomina".

"Tuohon ei voi sanoa mitään järkevää. Kirjoittajan lääkitys ei ole kohdallaan", kommentoi Jusula HS:lle.

Yksikään lehti ei ole toistaiseksi julkaissut Toivosen kirjoitusta.

Ylen perjantaina julkaiseman mielipidemittauksen mukaan perussuomalaisten kannatus on pudonnut alle 20 prosentin ensimmäistä kertaa eduskuntavaalien jälkeen.

Kannatus on laskenut puolitoista prosenttiyksikköä 19,9 prosenttiin. Muutos on virhemarginaalin ylärajalla.

Kannatuslukemat eivät yllätä puoluejohtaja Soinia. Hän arvelee saamansa palautteen perusteella, että "osa väestä ei ole pitänyt harkitsemattomista möläytyksistä". "Viittaan näihin tunnettuihin tapauksiin. Ei [Jussi] Halla-aho mutta liittyen presidentin kutsuihin", Soini sanoo HS:lle.

Kansanedustaja Pentti Oinonen ilmoitti marraskuussa, ettei aio osallistua Linnan juhliin, koska miesten tanssiminen keskenään loukkaa häntä.

Eihän Soini mainitse ketään nimeltä, joten Pravda vetelee ihan omiansa.

Tein Pravdan pressakallupin: Soini eka ja arvaat varmaan kuka Paavo vikana.;)

Oli kylläkin tosin kovin johdattelevia ja kysymyksiä.

[QUOTE="vieras";25152232]Eihän Soini mainitse ketään nimeltä, joten Pravda vetelee ihan omiansa.

Tein Pravdan pressakallupin: Soini eka ja arvaat varmaan kuka Paavo vikana.;)

Oli kylläkin tosin kovin johdattelevia ja kysymyksiä.[/QUOTE]

Siis oletko sinä todella sitä mieltä, että Soini ei voi olla sitä mieltä että möläytykset voivat vaikuttaa kannatukseen?

Pakko sanoa, että minä osaan tuosta ihan suoran lukea mitä möläytyksiä Soini tarkoittaa. Harmi jos sinulla on aina niin kiero lukutapa, ettet mistään voi ikinä tietää mitä kukakin tarkoittaa. Mahtaa olla vaikeaa.

Mun tulokseni vaalikoneessa varmaan arvaat. ;)
Paras +280 ja huonoin -250 pistettä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25152245:
Siis oletko sinä todella sitä mieltä, että Soini ei voi olla sitä mieltä että möläytykset voivat vaikuttaa kannatukseen?

Pakko sanoa, että minä osaan tuosta ihan suoran lukea mitä möläytyksiä Soini tarkoittaa. Harmi jos sinulla on aina niin kiero lukutapa, ettet mistään voi ikinä tietää mitä kukakin tarkoittaa. Mahtaa olla vaikeaa.

Mun tulokseni vaalikoneessa varmaan arvaat. ;)
Paras +280 ja huonoin -250 pistettä. :D

Soinihan voi olla mitä mieltä tahansa, mutta ei Soini tuossa sanonut Hakkaraisen ja Oinosen puheiden laskeneen kannatusta. Hakkarainenhan on erityisen suvaitseva ihminen: sallii homojen tanssia vaikka lampaiden kanssa ja Homo-Pekka kuuluu ystäväpiiriin.;)

Sinäkin luet tekstiä just silleen kuin haluat, enkä minä sinua siitä moiti.

Arvaan, onhan se testi tehty punavihreille, kukas oli vika?

[QUOTE="vieras";25152269]Soinihan voi olla mitä mieltä tahansa, mutta ei Soini tuossa sanonut Hakkaraisen ja Oinosen puheiden laskeneen kannatusta. Hakkarainenhan on erityisen suvaitseva ihminen: sallii homojen tanssia vaikka lampaiden kanssa ja Homo-Pekka kuuluu ystäväpiiriin.;)

Sinäkin luet tekstiä just silleen kuin haluat, enkä minä sinua siitä moiti.

Arvaan, onhan se testi tehty punavihreille, kukas oli vika?[/QUOTE]

Mitähän Soini sinusta sitten tarkoitti?
"Viittaan näihin tunnettuihin tapauksiin. Ei [Jussi] Halla-aho mutta liittyen presidentin kutsuihin."

Miksi kokoomusvetoinen lehti tekisi vaalikoneen punavihreille? Hehän itsekin ihmettelevät, miksi Arhinmäki on niin suosittu ja keksivät ties mitä teorioita. Kun eihän mitenkään voi olla mahdollista, että ihmiset olisivat enimmäkseen Arhinmäen kanssa asioista samaa mieltä.

Soini oli vika.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25152278:
Mitähän Soini sinusta sitten tarkoitti?
"Viittaan näihin tunnettuihin tapauksiin. Ei [Jussi] Halla-aho mutta liittyen presidentin kutsuihin."

Miksi kokoomusvetoinen lehti tekisi vaalikoneen punavihreille? Hehän itsekin ihmettelevät, miksi Arhinmäki on niin suosittu ja keksivät ties mitä teorioita. Kun eihän mitenkään voi olla mahdollista, että ihmiset olisivat enimmäkseen Arhinmäen kanssa asioista samaa mieltä.

Soini oli vika.

En minä ala arvailemaan mitä Soini mahdollisesti on tarkoittanut, koska sen tietää vain Soini itse.

Mistä lähtien Pravda on ollut kokoomusvetoinen lehti? Kyllä siellä kannatetaan täysin punavihreitä "arvoja". Ai Pravdan mielestä joko kansa tai Arhinmäki on väärässä?

Soinin varmaankin saa vikaksi pelkällä aborttikysymyksellä.

[QUOTE="vieras";25152329]
Mistä lähtien Pravda on ollut kokoomusvetoinen lehti? Kyllä siellä kannatetaan täysin punavihreitä "arvoja"..[/QUOTE]

Päätoimittaja on kok, lehti kannattaa ydinvoimaa ja natoa.
Nyt en taida jaksaa enempää. Olet liian innokas. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25152343:
Päätoimittaja on kok, lehti kannattaa ydinvoimaa ja natoa.
Nyt en taida jaksaa enempää. Olet liian innokas. :D

Pravda ei taida kannattaa yksityisautoilua? Pravda ei taida kannattaa pakkoliharuokapäivää kouluihin? Pravda ei taida kannattaa holtittoman maahanmuuttopolitiikan järkeistämistä?

Sinun seurassa sitä aina jaksaa innostua.:p

Mä lähden tästä treeneihin just kohta ja valittaen minun pitää todeta sinun ja muidenkin palstalaisten joutuvan pärjäämään ilman minua muutaman päivän ajan. Muistakaa sitten osata käyttäytyä nätisti!

[QUOTE="vieras";25151703]Skandaalia tuosta löytää vain homostelumyönteiset lehdet ja niiden lukijat.[/QUOTE]

Ja Soinin kampanjapäällikkö, kuten linkitetyssä artikkelissa lukee. Sinun logiikallasi Soinin kampanjapäällikkö on siis joko a) homostelumyönteisen lehden lukija tai b) homostelumyönteinen lehti.

En yleensä jaksa näihin mitään sanoa, mutta heikolla hetkellä sitä aina välillä raivostuu yli reaktiokynnyksen. Kuinka voi ihminen olla niin äärettömän tyhmä, ylimielinen tai molempia että aivopieraisee kannan asiaan, josta ei tiedä edes auttavia yksityiskohtia...Lukeminen kannattaa aina ;)

Tunnustus: mun käy vähän sääliksi Soinia. Vaikka olenkin hänen kanssaan täysin erilaisilla poliittisilla linjoilla, häntä varmasti turhauttaa yrittää tehdä työtä koko ajan peläten, kenen puolihullun mölinöitä joutuu seuraavaksi kommentoimaan. Vaan sitä se johtajuus on, ei maha mittään.

Tunnustus: mun käy vähän sääliksi Soinia. Vaikka olenkin hänen kanssaan täysin erilaisilla poliittisilla linjoilla, häntä varmasti turhauttaa yrittää tehdä työtä koko ajan peläten, kenen puolihullun mölinöitä joutuu seuraavaksi kommentoimaan. Vaan sitä se johtajuus on, ei maha mittään.

Sama tunne minulla on äitihahmoraukka Ruohonen-Lernerin suhteen. Hänen pitäisi laittaa puolueen pikkupojat valjaisiin. Aina saa olla selittelemässä ja paikkaamassa.

Tässä Soiniin viittaavassa lauseessasi voisi joku nähdä hauskan sanaleikin:
"Vaan sitä se johtajuus on, ei maha mittään."

:saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25153315:
Sama tunne minulla on äitihahmoraukka Ruohonen-Lernerin suhteen. Hänen pitäisi laittaa puolueen pikkupojat valjaisiin. Aina saa olla selittelemässä ja paikkaamassa.

Minua käy sääliksi Annika Lapintie: puhis on jalkapallohuligaani sekä katutappelija ja ryhmä hajosi heti kättelyssä kuin kanaparvi haukan hyökätessä kimppuun, mut elämä on...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25153315:

Jep, Pirkko ei tosin oikein hoida pestiään kunnialla, ihme puudeli. Ei saisi johdettua paapottavakseen uskottuja rakkikoiria edes nakkikioskille vaikka tosissaan joskus uskaltaisi yrittääkin, imho.

Hih, teen toisenkin tunnustuksen: pun intended :)

...varmasti turhauttaa yrittää tehdä työtä koko ajan peläten, kenen puolihullun mölinöitä joutuu seuraavaksi kommentoimaan. Vaan sitä se johtajuus on, ei maha mittään.

Nämä episodit, tai ilmiöt onkin ehkä parempi ottaa tavallaan jonkinlaisena sosiologisena kenttäkokeena, ts. polittiseen kenttään ja suomalaiseen politiikan tekoon liittyvänä sinänsä mielenkiintoisenakin sosiologian alan ilmiönä, josta riittää analysoitavaa (ja opiksi otettavaa) vielä pitkään.

Yllä olevassa viestissäni toinen kappale on siis minun, ei LL:n, kirjoittama, vaikka se lainauksen sisällä onkin. Pahoittelut! Kyvyttömyyttä on niin monenlaista :)

[QUOTE="vieras";25153354]Nämä episodit, tai ilmiöt onkin ehkä parempi ottaa tavallaan jonkinlaisena sosiologisena kenttäkokeena, ts. polittiseen kenttään ja suomalaiseen politiikan tekoon liittyvänä sinänsä mielenkiintoisenakin sosiologian alan ilmiönä, josta riittää analysoitavaa (ja opiksi otettavaa) vielä pitkään.[/QUOTE]

Ehkä uskontotiede tai lahkojen psykologiset lainalaisuudet olisivat sosiologisten metodien ohella käypiä analyysiapparaatteja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25153385:
Uskontotieteestä ja lahkoista tuli mieleeni, että ko. puolueessa on eduskunnan suurin määrä helluntailaisia.

Uskontotiede sopisi kyllä tutkimaan poliittisia suuntauksia ja kannatusta muutenkin, en itsekään liene viaton sen suhteen.

Pitääkö väite todella paikkansa? Eikö KD olekaan helluin puolue?

Ja tarkoitatko että uskontotieteen suhteen et ole mikään neitsyt?

[QUOTE="vieras";25153404]Pitääkö väite todella paikkansa? Eikö KD olekaan helluin puolue?

Ja tarkoitatko että uskontotieteen suhteen et ole mikään neitsyt?[/QUOTE]

KD ei ole helluin puolue, jos uskomme eilistä Pressiklubia.

Noinkin on itseasiassa, mutta tarkoitin että omakin poliittisuuteni saattaa olla uskonnollisestikin tarkasteltavissa. :ashamed:

Yhteistyössä