Persujen kannatus nousee kohisten. Taas uusi ennätys: 15.4% :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja persut 15.4%
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

persut 15.4%

Vieras
HS-gallup: Perussuomalaisten kannatus jo 15,4 prosenttia
4.12.2010 5:38 | Kommentit 53
A A Miska Rantanen

Kirjoittaja on politiikan toimittaja.

Miska Rantanen
Helsingin Sanomat

Perussuomalaisten puheenjohtajalla Timo Soinilla on galluplukujen valossa aihetta hymyyn.

Perussuomalaisten kannatuksen kasvu jatkuu. Puoluetta kannattaa nyt 15,4 prosenttia äänestäjistä.

Viimeksi syys–lokakuussa mitatessa perussuomalaisten kannatus oli 12,5 prosenttia.

Samaan aikaan suurten puolueiden kannatus laskee.

Perussuomalaiset ovat enää alle kolmen prosenttiyksikön päässä keskustasta ja Sdp:stä.

Myös kristillisten kannatus on noussut 0,7 prosenttiyksikköä. Heitä äänestäisi nyt viisi prosenttia kansasta.

Tässä ovat Helsingin Sanomien Suomen Gallupilla teettämän tutkimuksen tulokset pähkinänkuoressa.

Tutkimuksessa kysyttiin marras-joulukuun vaihteessa, minkä puolueen tai ryhmittymän ehdokasta haastateltava äänestäisi, jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt.

Maan suosituin puolue on edelleen kokoomus, jota kannattaa 20,9 prosenttia suomalaisista. Syys–lokakuussa kannatus oli 22 prosenttia.

Kokoomuksen suosio ei ole kertakaan notkahtanut alle 20 prosentin vuoden 2007 eduskuntavaalien jälkeen.

Suurista puolueista lähes tasoissa ovat nyt Sdp (18,3 prosenttia) ja keskusta (18,2 prosenttia).

Syys–lokakuussa Sdp:n kannatus oli 19,7 ja keskustan 18,9 prosenttia.

Vihreiden ja vasemmistoliiton keskinäinen järjestys on pysynyt samana.

Vihreitä äänestäisi 8,8 prosenttia ja vasemmistoliittoa 8,0 prosenttia.

Edellisessä mittauksessa vihreitä kannatti 8,9 prosenttia ja vasemmistoliittoa 8,2 prosenttia.

Rkp on säilyttänyt 4,2 prosentin kannatuksensa.

Puoluekannan varmuus on edelleen selvästi pitkän aikavälin alapuolella, todetaan tutkimuksessa.

Vain 37 prosenttia nykyisistä äänestäjistä on erittäin varma omasta kannastaan, kun vuonna 2006 luku oli 44 prosenttia.

Runsaimmin epävarmoja kannattajia löytyy tuttuun tyyliin vihreiden kannattajien parista.

Keskimäärää vakuuttuneimpia ovat vasemmistoliiton kannattajat.

HS-gallup: Perussuomalaisten kannatus jo 15,4 prosenttia - HS.fi - Politiikka

Persujen kannattajat ovat myös niitä jotka epätodennäköisimmin vaivautuvat sinne äänestyspaikalle menemään. Keväällä sit nähdään mutta mä syön pääni jos PerSujen kannatus on yli 10%. 7-8% ois ehkä todennäköistä.

Persujen kannattajat ovat myös niitä jotka epätodennäköisimmin vaivautuvat sinne äänestyspaikalle menemään. Keväällä sit nähdään mutta mä syön pääni jos PerSujen kannatus on yli 10%. 7-8% ois ehkä todennäköistä.

Minä olen ainakin varma nakki.

Taas on muuten Turussa mamunuoret olleet rasistisessa joukkotappelussa. Onneksi skinit toimineet puskurina. Ei niiden aate muutoin kaksinen ole (juutalaisvastaisia kuten muslimitkin) mutta joskus niillekin näkyy oikea lyöntikohde tielle kävelevän.

Turussa j

Mä tuun kaivaa tän ketjun vielä esille :D Nyt on niin paljon ollut kaikkea, että uskon vahvasti äänestäjien kampeavan itsensä sinne äänestyspaikalle.

[QUOTE="mä";22593600]Mä tuun kaivaa tän ketjun vielä esille :D Nyt on niin paljon ollut kaikkea, että uskon vahvasti äänestäjien kampeavan itsensä sinne äänestyspaikalle.[/QUOTE]

Persujen kannattajista SUURIN OSA on niitä, jotka ennen äänestivät Kokoomusta (kuten vaikka minä), SDP:tä ja Keskustaa.

Jos nämä ihmiset saivat itsensä äänestyspaikalle Kok, SDP ja Kepua äänestämään, niin mikä halvatun liikuntakyvyttömyys tähän porukkaan NYT olisi yhtäkkiä iskenyt!?

Kyllä me kuule vanhasta tottumuksesta se vaalihuoneisto löydetään :D

meillä mies on jo vuosikausia kuulunut nukkuvien puolueeseen (ja minäkin viimeksi muistaakseni James Bondille ääneni annoin), mutta nyt aikoo vakaasti äänestää persuja kuten myös minä. Nähtäväksi jää kuinka käy, mutta taitaa alkaa pian valtapuolueiden housunpersaukset tutista! :)

[QUOTE="vieras";22593641]meillä mies on jo vuosikausia kuulunut nukkuvien puolueeseen (ja minäkin viimeksi muistaakseni James Bondille ääneni annoin), mutta nyt aikoo vakaasti äänestää persuja kuten myös minä. Nähtäväksi jää kuinka käy, mutta taitaa alkaa pian valtapuolueiden housunpersaukset tutista! :)[/QUOTE]

Ne tutisee jo :laugh:

Voisiko joku kertoa minulle, mitä persut voivat tehdä erilailla, jos riittävästi ääniä saavat. Nyt tuntuu ihmisillä olevan joku ihmeellinen käsitys, että persuja äänestämällä maa muuttuisi paremmaksi. Ensinnäkään heillä ei ole kuin yksi tai kaksi riittävän älykästä ja kokenutta ehdokasta maan asioista päättämään. Ei se ole järkevää asioidenhoitoa, että ollaan kaikkeen sanomassa EI, ilman että pystyy esittämään perusteltuja vaihtoehtoja, jotka olisivat todella maan asioiden hoidon kannalta parempia.

Nythän persut eivät ole edes ottaneet osaa keskusteluun ja esittäneet mitään. Hyvä esimerkki oli Irlannin tukikeskustelu eduskunnassa. jossa persut eivät pitäneet yhtään puheenvuoroa. Se kertoo paljon persujen kyvystä hoitaa asioita ja esittää taloudellisia, toteuttamiskelpoisia vaihtoehtoja.

[QUOTE="vieras";22593652]Voisiko joku kertoa minulle, mitä persut voivat tehdä erilailla, jos riittävästi ääniä saavat. Nyt tuntuu ihmisillä olevan joku ihmeellinen käsitys, että persuja äänestämällä maa muuttuisi paremmaksi. Ensinnäkään heillä ei ole kuin yksi tai kaksi riittävän älykästä ja kokenutta ehdokasta maan asioista päättämään. Ei se ole järkevää asioidenhoitoa, että ollaan kaikkeen sanomassa EI, ilman että pystyy esittämään perusteltuja vaihtoehtoja, jotka olisivat todella maan asioiden hoidon kannalta parempia.

Nythän persut eivät ole edes ottaneet osaa keskusteluun ja esittäneet mitään. Hyvä esimerkki oli Irlannin tukikeskustelu eduskunnassa. jossa persut eivät pitäneet yhtään puheenvuoroa. Se kertoo paljon persujen kyvystä hoitaa asioita ja esittää taloudellisia, toteuttamiskelpoisia vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Onko muilla puolueilla "hyviä ja päteviä" ehdokkaita? Samoja suomalaisia ne ehdokkaat Persuillakin on.

Perussuomalaiset

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22593617:
Persujen kannattajista SUURIN OSA on niitä, jotka ennen äänestivät Kokoomusta (kuten vaikka minä), SDP:tä ja Keskustaa.

Jos nämä ihmiset saivat itsensä äänestyspaikalle Kok, SDP ja Kepua äänestämään, niin mikä halvatun liikuntakyvyttömyys tähän porukkaan NYT olisi yhtäkkiä iskenyt!?

Kyllä me kuule vanhasta tottumuksesta se vaalihuoneisto löydetään :D

Totta! Minäkin juoksen nyt nopeampaa äänestyspaikalle mitä viimeksi :) PerSut hoitaa ensin omat ja sitten vieraat ja se on ainoa oikea tapa!

Edellisen linkin takaa löytyivät KAIKKI PerSujen ehdokkaat tällä hetkellä.

Tästä linkistä aukeaa J H-a:n käsinpoimittujen ehdokkaiden nimet. Eli he, joita H-a itse äänestäisi jos olisi noissa piireissä äänestämässä. Mikä ei tarkoita etteikö muutkin ehdokkaat olisi hyviä ehdokkaita mutta yleensähän jokainen meistä jostain ehdokkaasta "pitää" enemmän kuin toisesta.

http://www.vaalimanifesti.fi/

Vaalimanifestissa vaaliohjelma, jota kysyttiin että mikä se on. Ja kun klikkaat kohdasta "Manifestin allekirjoittajat" niin saat esiin ns. "Halla-ahon listan".

[QUOTE="vieras";22593652]Voisiko joku kertoa minulle, mitä persut voivat tehdä erilailla, jos riittävästi ääniä saavat. Nyt tuntuu ihmisillä olevan joku ihmeellinen käsitys, että persuja äänestämällä maa muuttuisi paremmaksi. Ensinnäkään heillä ei ole kuin yksi tai kaksi riittävän älykästä ja kokenutta ehdokasta maan asioista päättämään. Ei se ole järkevää asioidenhoitoa, että ollaan kaikkeen sanomassa EI, ilman että pystyy esittämään perusteltuja vaihtoehtoja, jotka olisivat todella maan asioiden hoidon kannalta parempia.

Nythän persut eivät ole edes ottaneet osaa keskusteluun ja esittäneet mitään. Hyvä esimerkki oli Irlannin tukikeskustelu eduskunnassa. jossa persut eivät pitäneet yhtään puheenvuoroa. Se kertoo paljon persujen kyvystä hoitaa asioita ja esittää taloudellisia, toteuttamiskelpoisia vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Hyviä ehdokkaita tosiaan tarvittaisiin lisää. Se, miten Suomi muuttuisi Perussuomalaisten ollessa valtapuolue, olisi esim. että ns. elintasopakolaisuus vähenisi, maahanmuuttajien tuet laskettaisiin samalla tasolle kuin suomalaisilla, enää ei tuettaisi järjettömillä summilla tuhlaajavaltioita, rangaistuksia raiskauksista ja väkivaltarikoksista kiristettäisiin, perinteisiä arvoja kunnioitettaisiin ja ahkeruutta ja työntekoa tuettaisiin, tuloloukut poistettaisiin, Venäläisille ei kumarrettaisi vaan pyllistettäisiin. Siinä muutamia.

Kokonaisuuksien hahmottaminen taitaa olla suurimmalla osalla pahasti kateissa, ja sitähän persujen kampanja häikäilemättömästi hyödyntää. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että persujen listoilta ei riittävästi älykkäitä ja osaavia ehdokkaita löydy, sitäkin enemmän näitä yhden asian ihmisiä.

Sellaista päivää ei tulekaan, että asiantuntemus, järkevyys ja älykkyys olisivat ne valtit, joilla eduskuntaan päästään. Jos kansa on tyhmää, se "ansaitsee" tyhmät edustajat. Näin se menee, ikävä kyllä. :(

Sepä. Persuista on välittynyt kuva pelkkinä räksyttäjinä. Mikään ei ole hyvin ja kaikki on väärin, mutta vaihtoehtoja ei osata kertoa. Enintään huudetaan "ei ainakaan noin, tekisin tuon paremmin, jos tekisin, jos haluaisin."

Sepä. Persuista on välittynyt kuva pelkkinä räksyttäjinä. Mikään ei ole hyvin ja kaikki on väärin, mutta vaihtoehtoja ei osata kertoa. Enintään huudetaan "ei ainakaan noin, tekisin tuon paremmin, jos tekisin, jos haluaisin."

Nykyvaltaapitävistä ja oppositiopuolue demareista on välittynyt kuva ruskeakielisinä perseennuolijoina. Kansan enemmistö näkee että mikään ei ole hyvin, kaikki vähänkään merkittävä on väärin, ja Kokoomuksen, demareiden, kepulien, virheiden ja RKP:n vaihtoehdot totisesti tiedetään. Kun vaihtoehtona noita edellä mainittuja äänestämällä on vaihtoehdottomuus, niin kansa äänestää PerSuja. Niillä on vähemmän missejä ja laulajia ja urheilijoitakin ehdokkaina kuin näillä kykypuolueilla.

[QUOTE="vieras";22595760]Meni syteen tai saveen niin persukortti on katsottava ensi vaaleissa.[/QUOTE]

Näin on. Siinä edes on muutoksen MAHDOLLISUUS, nuo muut ovat sitä ikuista loputonta paskaa...

Itselleni on sama vaikka eduskuntaan näiden "pätevien" nykyisten tilalle valittaisiin Korkeasaaren apinoita! Jos ne osaisivat tehdä parempaa ja oikeudenmukaisempaa politiikkaa niin mä en itkisi minkään pätevyyden ja muodollisten oppiarvojen perään!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22595823:
Näin on. Siinä edes on muutoksen MAHDOLLISUUS, nuo muut ovat sitä ikuista loputonta paskaa...

Itselleni on sama vaikka eduskuntaan näiden "pätevien" nykyisten tilalle valittaisiin Korkeasaaren apinoita! Jos ne osaisivat tehdä parempaa ja oikeudenmukaisempaa politiikkaa niin mä en itkisi minkään pätevyyden ja muodollisten oppiarvojen perään!

Peesi tälle, ei voi huonomminkaan mennä.

[QUOTE="vieras";22596480]Peesi tälle, ei voi huonomminkaan mennä.[/QUOTE]

Eikö? Mietippä hetki ja vilkase rajojen taakse... Meillä on asiat hyvin, mutta ihmismieli on vaan sellanen, että se haluu aina vaan parempaa. Enkä väitä, että parempaan ei pitäisi pyrkiä, sanon vaan, että sun kaikilta kommenteilta menee pohja jos sä väität ettei huonomminkaan voi mennä.

[QUOTE="outis";22596551]:laugh:

Ai että ei voi huonommin mennä? No, kohtahan se nähdään, kun kansa saa mitä tilaa. :D[/QUOTE]

No nykymenolla Suomi on matkalla sinne millä tiellä Ruotsi on jo meitä valovuoden edellä, nimittäin kohti islamilaista sharia-helvettiä Sasin rummuttamassa tahdissa Astrid joukkojen johdossa.

Kuka osaa englantia niin tässä teille hyvä Pat Condellin video: Hyvästi Ruotsi!

YouTube - Goodbye Sweden

Yhteistyössä