Peruna loppuu ihan kohta kaupoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muistakaa hamstrata!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täänä talvena on ehkä siksi ollut huonolaatuisempaa, kun sillä hinnalla millä suomalaiset ostavat ei ole saanut kuin sen laatuista. Tottakai viljelijä myy sinne jossa ostaja maksaa parhaiten. Parhaat perunat ovat siis menneet muualle.

Miksi muilla aloilla saa lakkoilla ja vaatia palkankorotuksia, mutta viljelijä ei saa omasta työstään pyytää lisää palkkaa. Tai myydä sinne mistä saisi lisätuloja?

[QUOTE="hmm";23230341]ÖÖ en usko! Venäläisillä on perunaa ihan omasta takaa, ja paljon halvemmalla tuotettuna kuin suomessa. Miksi ne haluaisi maksaa ylihintaa meidän huonoista potuista?[/QUOTE]

Venäjällä on sekä niitä joilla on varaa maksaa laadukkaasta ruoasta sekä niitä jotka näkevät nälkää kun heillä ei ole varaa minkäänlaiseen ruokaan. Osittain kysymys on ehkä "kulisseista" venäjä haluaa näyttää pystyvänsä huolehtimaan kansalaisista ja ulkomailta ei haluta ostaa huonolaatuista. Todennäköisesti sitä on kohtuullisesti ihan omasta takaa.

Ilmiö että rikkaat venäläiset satsaavat esim. suomalaisiin laatutuotteisiin ei ole edes uusi. Missä tahansa meijerin tai teurastamon "tuottajamyymälässä" näkee venäläisiä ostoksilla ja he nimenomaan ostavat laadukkaimpia tuotteita.

meitä kyllä hetkauttaa kun oikeestaan joka päivä syödään perunaa.

lisänä lihaa ja kasviksia.

peruna on mun ehdoton herkkuruoka, toivottavasti ei lopu!

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini harmailee;23231061:
meitä kyllä hetkauttaa kun oikeestaan joka päivä syödään perunaa.

lisänä lihaa ja kasviksia.

peruna on mun ehdoton herkkuruoka, toivottavasti ei lopu!

no, okei, ehkä n. 5 krt viikossa. muuten sitten riisiä tai spagettia.

No ei haittaa, meillä syödään 2-3 kertaa viikossa pottua. Eikä edes suuria määriä.

Aikoinaan tämä suomenruotsalainen ruoanlaittotäti Vivian Sjögren ihmetteli kun nuoret eivät enää keitä pottuja ylimääräistä. Hän itse keittää pikkuisen enemmän, jota seuraavana päivänä niitä voi sitten vaikka paistaa.
Mutta miksi? Kuuluu munn kysymys. Ei voi olla kovin terveellistä syödä useana päivänä viikossa keitettyjä pottuja ja sitten seuraavana paistettuja...

Yhteistyössä