peruna soseissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leila

Vieras
Hei!
Olisiko kellään ""reseptejä"" millä perunaa voisi laittaa soseisiin, niin että pakastus onnistuis?. Meillä ei porkkana, omena tai kukkakaali käy lapsen vatsalle. 'Onko muita vaihtoehtoja kuin peruna, parsakaali, maissi ja kesäkurpitsa? Lihojenkin kanssa on ongelmia, vaikka lapsi on jo melkein 8 kk.

Mun mielestä perunaa pystyy hyvin pakastamaan minkä tahansa soseen seassa, kunhan sitä ei yksistään pakasta, jolloin voi tosiaan mennä rakeiseksi. Onhan tossa jo teillä vaihtoehtoja, eipä noita vihanneksia/juureksia loputtomiin riitä, palsternakka vielä ton bataatin lisäksi tuli mieleen. Kokeile vaihteeksi riisiä/pastaa jos viljat ovat mukana ruokavaliossa ja laita esim. tomaattia.

Kiitos vinkeistä!
Olen koittanut pakastaa perunasosetta sellaisenaan ja maissiin sotkettuna (noin 1/2 molempia) ja pahasti pieleen on mennyt. Ei kelvannut lapselle enää, ja itse sössöä maistettuani totesin, etten kyllä moista tikkutökköä itsekään söisi :) Millä ihmeellä olette oikein onnistuneet?!?

Bataatti sopii hyvin pakastettavaksi. Peruna-porkkana myös, mutta teillehän ei porkkana käynyt. Meillä ei tosin maistuneet nuo pakastetut perunasoseet, kaupan po-pe oli in :)

Perunasoseen joukkoon kannattaa laittaa vähän ruokaöljyä.

Yhteistyössä