Perunaa soseutettuna maitoon+mam tuttipullo+ soseiden maistelu/alotteilu apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Tuleekos tommonen löysä perunamaitosose läpi 2 (kakkos) tutista? =)

Ja miten kannattais soseiden aloittelu alottaa? Itse meinasin tolla edellä mainitulla tavalla?

Ensin yhden kerran päivässä reilu teelusikallinen perunaa ja n.100-150ml korviketta viikon ajan
Sitten peruna-porkkana sama homma.
Sitten Peruna-bataatti.

Ja kun tämä 3 viikkoa on kulunut, niin pelkkää sosetta? Vai lisäänkö joka ruokailuun maidoon sekaan jotain?
Olenko ihan hakoteillä?

No kai se tuollai perunavellilläkin onnistuu..

Meillä on ihan tehty tai ostettu perunasosetta ja syötetty ihan kiinteenä, eikä vellinä. Ja oon antanu paria uutta ruoka-ainetta viikon aikana.

Kyllä meillä on annettu ihan kiinteänä. Ei kannata sotkea sitä pulloon...

Anna teelusikallinen päivässä parin päivän ajan ja sit voit vähän lisätä määrää. Korkeintaan paria uutta ruoka-ainetta viikossa, että on helppo sit eristää ne joista oireita tulee (jos tulee).

Peruna muuten ei välttämättä sovi kovin pienelle, itse aloiteltiin bataatilla ja porkkanalla.

no meillä ei ole mitään vellejä tehty vaan on aloitettu soseella ihan siivilän läpi paineltu lusikalla puolikas pieni peruna läpi ja lisätty sekaan korviketta,jotta siitä tulee melko löysä sose.muutama tl/päivä viikon ajan.Seuaavalla viikolla kokeiltu porkkanaa,viikottain lisätty ruoka-aineita viljat ja lihat ja kalat perunaan sekoitettuna alk.5kk.

Meillä on aloitettu ihan bataatilla tai hedelmäsoseella. Mitään ei ole sotkettu maitoon tai korvikkeeseen ja itsetehtyjen kasvisten sekaan ihan vettä niin että tulee sopivan löysä mutta lusikassa pysyvä seos. Jo viikon kuluttua saattaa hyvinsyövällä vauvalla mennä kerta-annoksena sellainen puoli desiä tällaista sosetta. Tai puolipurkkia kaupan hedelmäsosetta.

ahaa, okei kiitos=)

En ole ihan vielä aloittamassa. poju täyttää kohta 3kk, mutta juo jo paljon korviketta. Pidättäydyn maidossa niin kauan kuin mahdollista=)

Mutta siis luulen, että ennen 4kk ikää annan maistiaisia.

Aloittelen siis ihan teelusikallisia löysää sosetta ja maito normaalisti erikseen=)

Vellin ajattelin jättää kokonaan välistä..

http://www.mambaby.com/index.php?StoryID=26980&RefStoryID=26979&ProductID=1337 meillä on ollu tämä pää paras mitä on koska siitä tulee vellit läpi ja maitokaan ei valu, aiemmin veti henkeen nuista 1 ja 2 päistä mutta tuosta ei siis valu..

Annoin ensin pari iltaa peruna-porkkanavelliä (siis sitä valmista), mutta totesin sen melko turhaksi pian. Hyvä kommentti aiemmin se, että kaikille ei peruna sovi; meilläkään ei peruna uponnut ensin millään, bataatti paljon helpommin.

kovikkeen lisääminen saattaa helpottaa joillain lapsilla kiinteisiin ruokiin tutustuimista ja maistelua,kun siinä on se jokin tuttu maku.Korvike antaa myös makeutta juures/perunasoseisiin.

Yhteistyössä