perunasoseen pakastus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja vähän muuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

ja vähän muuta

Vieras
Muistan kuulleeni jostain että perunaa sisältävää sosetta ei suositella pakastettavaksi, miksi? Vaikuttaako sitten koostumukseen ku sulattaa?

Mutta toisaalta jossain ohjeessa joita neuvolasta sain pinon, oli juuri perunaa monessa ja sitten ohjeet kuinka kannattaa pakastaa "annoskökköjä" jne..

Toinen juttu; Te jotka teette kaikki soseet itse, kuinka usein teette pakkaseen? Meneekö paljon aikaa?
Miten tarkkoja ohjeita noudatatte jotta vauva saa riittävän monipuolisesti kaikkia ruokia?

mä taas totesin että se peruna menee huonoks pakastettaessa. peruna kärsii jo siitä soseutamisesta ja pakastuksen jälkeen on kyllä huonolaatusta.

mä tein esikoisella aina kerralla jo 40 purkkia sosetta, nyt kuopukselle oon tehny pari kertaa viikossa kymmenisen purkkia. samassa ku meille keittelen ruokaa laitan vauvalle kiehumaan jotain, soseutan ja pakastan. ei vie oikeestaan mitään ylimäärästä aikaa. purkkeja meillä on esikoisen jäljilta ja kun kuopuskin syö hedelmäsoseet valmissoseita. kasvis ja lihasoseet teen ite.

Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
mä taas totesin että se peruna menee huonoks pakastettaessa. peruna kärsii jo siitä soseutamisesta ja pakastuksen jälkeen on kyllä huonolaatusta.

mä tein esikoisella aina kerralla jo 40 purkkia sosetta, nyt kuopukselle oon tehny pari kertaa viikossa kymmenisen purkkia. samassa ku meille keittelen ruokaa laitan vauvalle kiehumaan jotain, soseutan ja pakastan. ei vie oikeestaan mitään ylimäärästä aikaa. purkkeja meillä on esikoisen jäljilta ja kun kuopuskin syö hedelmäsoseet valmissoseita. kasvis ja lihasoseet teen ite.

Laitatko lasipurkkeihin? Miten niiden sulatus, pitääkö ottaa paljon etukäteen sulamaan kun sieltähän ei saa kipattua lautaselle jäisenä että sulais nopsemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:

Laitatko lasipurkkeihin? Miten niiden sulatus, pitääkö ottaa paljon etukäteen sulamaan kun sieltähän ei saa kipattua lautaselle jäisenä että sulais nopsemmin?

joo lasipurkkeihin. ja pakkasesta nostan mikroon ja sulatan sielä. ei oo koskaan poksahtanu tms. sulatan mikrossa ja sitten lautaselle

Jos tekee peruna-porkkanasosetta pakkaseen niin ei juurikaan koostumus kärsi pakastamisesta. Porkkanaa kannattaa laittaa kyllä reilusti, enemmän kuin puolet perunaan verrattuna.