Perussuomalaisten listoilla ennätysmäärä akateemisia ja yrittäjiä:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Persut on tohtoripuolue:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Persut on tohtoripuolue:)

Vieras
Päivitetty 4.3.2011 08:06, julkaistu 4.3.2011 08:00
Perussuomalaiset värvännyt listoilleen ennätyspaljon akateemisia ja yrittäjiä

Yhä useampi perussuomalaisten ehdokas on akateemisesti koulutettu.

Perussuomalaiset houkuttelee tällä haavaa puoleensa aikaisempaa enemmän koulutettua väkeä ja yrittäjiä. Perussuomalaisten ehdokkaiden koulutus on selvästi korkeampi kuin heidän gallup-kannattajiensa.

Puolueen listoilta pyrkii eduskuntaan monen alan tohtoreita ja muuta hyvin koulutettua väkeä. Mukana on myös poliittista kokemusta.

Entisten vaalien perusteella tiedetään, että ehdokkaat ylipäätään ovat eduskuntavaaleissa paremmin koulutettuja kuin äänioikeutetut.

Aamulehden tietopalvelu keräsi perussuomalaisten ehdokkaiden koulutustiedot. Puolueen ehdokaslistat ovat valmiita lähes kaikissa vaalipiireissä. Koulutuksensa olivat ilmoittaneet kaikki hyvin koulutetut ehdokkaat, ja heitä koskevat tiedot ovat vertailukelpoisia Tilastokeskuksen tietoihin viime vaaleista.

Akateemisesti koulutettujen perussuomalaisehdokkaiden lukumäärä ja suhteellinen osuus ovat kasvaneet edellisiin vaaleihin verrattuna. Akateemisten tai ammattikorkeakoulutason koulutuksen saaneiden osuus on nyt noussut lähemmäksi niitä lukuja, mitä ehdokkailla oli keskimäärin viime vaaleissa.

Erityisesti etelän suurissa vaalipiireissä hyvin koulutettujen perussuomalaisten suhteellinen osuus on kasvanut selkeästi.

Koko maassa puolueen ehdokkaista akateemisia on 25,7 prosenttia ja ammattikorkekoulu- tai opistotason tutkinto on 16,5 prosentilla.

Pirkanmaalla perussuomalaisten ehdokkaista noin 40 prosenttia on akateemisesti koulutettuja.

Fakta: Näin tutkittiin
Aamulehden tietopalvelu keräsi ehdokkaiden koulutusta koskevat tiedot perussuomalaisten ehdokaslistoilta ja nettisivuilta.

Akateemisten luokkaan tulivat kaikki yliopistokoulutuksen saaneet. Esimerkiksi sairaanhoitajat, merkonomit ja insinöörit luokiteltiin ammattikorkeakoulu/opisto ryhmään.

Yrittäjät, jotka eivät ilmoita koulutustaan, tulivat luokkaan muu.

Vertailutiedot perustuvat Tilastokeskuksen tarkkoihin tietoihin.

Minä olen tiennyt tämän jo kauan. Olen töissä yliopistossa ja suurin osa työtovereistani aikoo äänestää persuja. Suurin osa meistä on akateemisesti koulutettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23296845:
Minä olen tiennyt tämän jo kauan. Olen töissä yliopistossa ja suurin osa työtovereistani aikoo äänestää persuja. Suurin osa meistä on akateemisesti koulutettuja.

juu juu, heti uskotaan :D

Emme voi hyväksyä taantumuksellisia vihreitä, demareita yms jotka haluavat islamilaismamujen rajatonta muuttoa terrorisoimaan Suomea. Ajatelkaapa vaikka naisten tai vammaisten oikeuksia islamissa. Täysi syy äänestää demokratian ja tasa-arvon puolesta persuja!

Minä taas en tunne "omasta" yliopistomaailmastani ketään, joka persuja äänestäisi. Mutta ehkä sekin on paikkakuntakohtaista. Ja kai mulla on suppea tuttavapiiri.

Onko nämä akateemiset persufanit (miksei muutkin) ukeneet persujen ajatukset taiteen rahoitusta ja historian opetusta koskien? Ne on kyllä nin neuvostoliitosta, että jotenkin istuu aika huonosti etenkin akateemiseen maailmaan.
Itse pidin Soinia älykkäänä ennen kun luin noista.

"Akateemisten tai ammattikorkeakoulutason koulutuksen saaneiden osuus on nyt noussut lähemmäksi niitä lukuja, mitä ehdokkailla oli keskimäärin viime vaaleissa."

:laugh:

Toisin kuin ketjun otsikko voisi antaa ymmärtää, tämä uutinen ei siis kerro siitä, että persuilla olisi enemmän koulutettuja kuin muilla puolueilla. Uutisen mukaan persujen ehdokkaat ovat nyt vasta saavuttamassa muiden puolueiden keskimääräisen koulutustason.

:laugh:

[QUOTE="alma";23296973]Onko nämä akateemiset persufanit (miksei muutkin) ukeneet persujen ajatukset taiteen rahoitusta ja historian opetusta koskien? Ne on kyllä nin neuvostoliitosta, että jotenkin istuu aika huonosti etenkin akateemiseen maailmaan.
Itse pidin Soinia älykkäänä ennen kun luin noista.[/QUOTE]

Eikös yliopistomaailmassa ole ennenkin haikailtu Neuvostoliiton perään? Jokainen tiedostava proffa ja opiskelija oli stalinisti tai taistolainen 70-luvulla ja jotkut vielä 80-luvullakin.

[QUOTE="alma";23296973]Onko nämä akateemiset persufanit (miksei muutkin) ukeneet persujen ajatukset taiteen rahoitusta ja historian opetusta koskien? Ne on kyllä nin neuvostoliitosta, että jotenkin istuu aika huonosti etenkin akateemiseen maailmaan.

Pitäisikö sinun mielestä valtion tukea kissojen rääkkäämistä, tappamista ja niiden päälle runkkaamista kuten se Teemu jotakin teki ? Tyypillistä demarimeininkiä parhaimmillaan!

[QUOTE="vieras";23297024]Pitäisikö sinun mielestä valtion tukea kissojen rääkkäämistä, tappamista ja niiden päälle runkkaamista kuten se Teemu jotakin teki ? Tyypillistä demarimeininkiä parhaimmillaan![/QUOTE]

Juuri tälläistä taidetta veronmaksajien pitää tukea.=)

[QUOTE="vieras";23297024]Pitäisikö sinun mielestä valtion tukea kissojen rääkkäämistä, tappamista ja niiden päälle runkkaamista kuten se Teemu jotakin teki ? Tyypillistä demarimeininkiä parhaimmillaan![/QUOTE]

Oletko siis lukenut prsujen ajatukset? Eli valtio määäisi millaista taidetta tehdään tai millaista historiaa lapsille opetetaan. Tämäkö mielestäsi ok?
En kannata kissan rääkkäystä, (enkä demareita).

Harva akateeminen voi tukea persujen vaaliohjelman yksityiskohtia esim. taiteesta, opetuksesta tai abortista. Ne jotka tukevat, eivät ehkä ole lukeneet ohjelmaa. Suosittelen siihen tutustumista kaikille, sen verran järkyttävä kirjoitelma :|

Mä epäilen kuitenkin että akateemisen kannatuksen taustalla ei välttämättä ole niinkään persufanius vaan enemminkin muutoshalu. Eli halutaan muutosta nykyiseen ja herätellä muita puolueita.

Mä äänstänki persujen emeritusprofessoria, alla muuten hauska pilavideo kokoomusänkyröistä

[video=youtube;h9gFc5MXF98]http://www.youtube.com/watch?v=h9gFc5MXF98&feature=player_embedded[/video]

[QUOTE="alma";23297086]Oletko siis lukenut prsujen ajatukset? Eli valtio määäisi millaista taidetta tehdään tai millaista historiaa lapsille opetetaan. Tämäkö mielestäsi ok?
En kannata kissan rääkkäystä, (enkä demareita).[/QUOTE]

Onko sulla luetun ymmärtäminen ihan hukassa? Eihän persujen ohjelma kiellä taiteen tekemistä, vaan poistaisi tuet kissantappaja"taitelijoilta". Valtio määrää tälläkin hetkellä minkälaista historiaa kouluissa opetetaan.

[QUOTE="xyz";23297101]Mä epäilen kuitenkin että akateemisen kannatuksen taustalla ei välttämättä ole niinkään persufanius vaan enemminkin muutoshalu. Eli halutaan muutosta nykyiseen ja herätellä muita puolueita.[/QUOTE]

Tuossa uutisessa ei kerrottu mitään akateemisesta kannatuksesta (ellei sitä lasketa, että ehdokkaiden koulutustaso on korkeampi kuin äänestäjien), vaan vain siitä, että persujen ehdokkaiden koulutustaso alkaa lähestyä muiden puolueiden keskimääräistä koulutustasoa.

Mutta: tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että persujen kautta olisi helpoin tie eduskuntaan, eli ei ihme, jos tuollaisen sitä-sun-tätä-ja-jokaiselle-jotain -puolueen listoilta sinne myös akateemiset ja yrittäjät lähtevät pyrkimään.

Persujen pj Soini ei myöskään kuulemma edellytä puoluekuria eduskunnassa, eli jokainen persujen kautta eduskuntaan päässyt voi siellä huseerata mielensä mukaan juuri niitä asioita ajaen, jotka henkilökohtaisesti parhailta tuntuvat. Siksi ei silläkään taida olla niin suurta merkitystä, kokevatko ehdokkaat puolueen ohjelman omakseen vai eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja äänekäs;23297187:
Tuossa uutisessa ei kerrottu mitään akateemisesta kannatuksesta (ellei sitä lasketa, että ehdokkaiden koulutustaso on korkeampi kuin äänestäjien), vaan vain siitä, että persujen ehdokkaiden koulutustaso alkaa lähestyä muiden puolueiden keskimääräistä koulutustasoa.

Mutta: tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että persujen kautta olisi helpoin tie eduskuntaan, eli ei ihme, jos tuollaisen sitä-sun-tätä-ja-jokaiselle-jotain -puolueen listoilta sinne myös akateemiset ja yrittäjät lähtevät pyrkimään.

Persujen pj Soini ei myöskään kuulemma edellytä puoluekuria eduskunnassa, eli jokainen persujen kautta eduskuntaan päässyt voi siellä huseerata mielensä mukaan juuri niitä asioita ajaen, jotka henkilökohtaisesti parhailta tuntuvat. Siksi ei silläkään taida olla niin suurta merkitystä, kokevatko ehdokkaat puolueen ohjelman omakseen vai eivät.

Totta kai vaalien voittajan listoilta pääsee helpoiten eduskuntaan. Kaikissa muissa puolueissa iso persulainen luuta lakaisee ison osan edustajista entisiksi edustajiksi.

Ryhmäkurin puuttuminen on todellista demokratiaa!

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23296845:

Minäkin olen akateemisesti koulutettu raitis nainen joka aikoo äänestää PerSuja. Nykyisten vallanpitäjien mielestä olen kuitenkin alkoholisoitunut kouluja käymätön peräkammarinpoika :D Joka tuskin edes jaksaa 17.4 raahautua äänestyspaikalle :D :D

Paras minkä Hesarissa näin oli arvio, että koska äänestyspäivä on SUNNUNTAI niin PerSujen äänestäjät ovat niin hirveässä krapulassa että heitä ei uurnilla nähdä :D :D :D

Se on sitten minunkin vissiin vedettävä elämäni kolmas känni ja krapula just tuona vaaliviikonloppuna!?

[QUOTE="vieras";23297222]Totta kai vaalien voittajan listoilta pääsee helpoiten eduskuntaan. Kaikissa muissa puolueissa iso persulainen luuta lakaisee ison osan edustajista entisiksi edustajiksi.

Ryhmäkurin puuttuminen on todellista demokratiaa![/QUOTE]

Kai osaat tulkita tuon asian myös niin, että jos annat äänesi persuille esim. heidän julistamansa maahanmuutto- tai veropolitiikan vuoksi, voi sen äänesi saadakin joku, joka ajattelee asioista täsmälleen päinvastoin ja jolla ei ole aikomustakaan ajaa persujen ohjelman mukaisia asioita eduskunnassa?

[QUOTE="alma";23297086]Oletko siis lukenut prsujen ajatukset? Eli valtio määäisi millaista taidetta tehdään tai millaista historiaa lapsille opetetaan. Tämäkö mielestäsi ok?
En kannata kissan rääkkäystä, (enkä demareita).[/QUOTE]

Minä olen sitä mieltä, että jos omalla taiteella ei pysty elättämään itseään, niin voi hankkia itselleen oikean työpaikan. Veronmaksajien ei tarvitse kustantaa tiettyjen ihmisten harrastusta. Jokainen maksakoon omat harrastuksensa itse.

Alkuperäinen kirjoittaja äänekäs;23297268:
Kai osaat tulkita tuon asian myös niin, että jos annat äänesi persuille esim. heidän julistamansa maahanmuutto- tai veropolitiikan vuoksi, voi sen äänesi saadakin joku, joka ajattelee asioista täsmälleen päinvastoin ja jolla ei ole aikomustakaan ajaa persujen ohjelman mukaisia asioita eduskunnassa?

Mutku mä annan ääneni henkilölle ja tämä henkilö menee läpi.:)

En vaan voi äänestää persuja koska niin innokkaasti kannattavat turkistarhausta ja eläinten tehotuotantoa. Riistäjiä.
Mutta se on kyllä raikas tuulahdes politiikan saralla että puhuvat selviä lauseita eikä epämääräistä jargoniaa, harmi vaan että heidän jutuissaan on niin vähän oikeaa sisältöä.

Yhteistyössä