Pesettekö kestovaipat 60 vai 95 asteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihanainen

Vieras
Kestoilen satunnaisesti ja mietin vaan, että noita päälliosia ei ainakaan voi 95 asteessa pestä, kun niissä on kuminauhaa, vai onko joku kokeillut? Käytän siis Bumgenious ja Fuzzi Bunz taskuvaippoja. Tuntuu, että 60 asteessa ei kaikki hajut lähde pois. Sisäosia olen pessyt välillä sitten 95 asteessa. Mites te muut, jotka kestoilette taskuvaippojen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
kaikki kestovaipat, myös kuoret ja taskuvaipat, kannattaakin pestä satunnaisesti 90-95 asteessa. juuri tuosta hygieniasyistä.
ja lähes kaikki sen kestävät.

Eikö kuminauhat siten pala? Pelkään, että menee pilalle hienot (ja kalliit!!!) vauvanvaipat. :(

Itse olen pessyt 60 asteessa. Eivät mielestäni haise yhtään millekään, pesen päivittäin ja imut kuivaan rummussa. Harsoja käyttäessäni ne pesin kyllä 90 asteessa. Nyt käytetään Fuzzeja, enkä ole raaskinut niitä keitellä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihanainen:
kaikki kestovaipat, myös kuoret ja taskuvaipat, kannattaakin pestä satunnaisesti 90-95 asteessa. juuri tuosta hygieniasyistä.

Eikö kuminauhat siten pala? Pelkään, että menee pilalle hienot (ja kalliit!!!) vauvanvaipat. :(

kuorissa ja taskuissa kuminauhat pitäisi olla 95 asteen kestäviä. lähinnä laminointi se taitaa olla se joka niissä kärsii jos kärsii.
sen takia rummutus kosteusulkukankaille onkin kielletty.

odotas etsin sulle kestovaippainfon sisuilta lisäinfoo.. tai käy itse sieltä surffaa..

Poika kestoili koko vaippaiän enkä kertaakaan pessyt vaippoja 95 asteessa. Ei ne mitenkään erityiselle haisseet, ihan raikkaalle ja puhtaalle. Käytin pääasiassa Fuzzin tyyppisiä kuoria ja erilaisia imuja niiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihanainen:

kuorissa ja taskuissa kuminauhat pitäisi olla 95 asteen kestäviä. lähinnä laminointi se taitaa olla se joka niissä kärsii jos kärsii.
sen takia rummutus kosteusulkukankaille onkin kielletty.

odotas etsin sulle kestovaippainfon sisuilta lisäinfoo.. tai käy itse sieltä surffaa..

Ok, mä meen sinne käymään. Kiitos! :)

käytämme BumGeniuksen AIOja ja ihan on riittänyt pesuksi 60 astetta. Pesen vaipat joka toinen päivä, pesuohjelma esipesulla ja lisähuuhtelulla. Eivät kyllä ole koskaan haisseet muuta kuin puhtaalle. Tiedä sitten vaikuttaako se, että meillä on vain kolmisen vuotta vanha pesukone ja olen sitä huoltanut säännöllisesti sitruunahappopesuilla, joten koneessa itsessään ei ole mitään mömmöjä.

Yhteistyössä