Pessari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja passari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

passari

Vieras
Minä olen aiemminkin yrittänyt saada hankittua pessaria, mutta Suomessa niitä ei kuulemma enää ole saatavissa. Jotenkin tuntuu muutenkin "salaisuudelta" ja vanhanaikaiselta.

Mistä saa hankittua oikean kokoisen pessarin?

Pessari lienee hyvä ehkäisykeino silloin, kun lapsi on tervetullut, mutta ei ihan vielä... eli ei käy kuinkaan, vaikka vahinko sattuisikin :saint:

Kertokaahan mielipiteitä, kokemuksia ja muita tietoja pessarin käytöstä :whistle:

Pessaari ei ole vanhanaikainen ehkäisy. Ja oikein käytettynä sen ehkäisy teho on 95-98%. Yliopiston apteekin kautta saa tilata. Maksaa noin 45 e. postituskulut ja ehkäisygeelin hinta lisäksi.
Mielestäni kondomi ja pessaari ovat erittäin hyviä ehkäisykeinoja. Ei tarvitse popsia hormonia ja kärsiä sivuvaikutuksista.

Kuinkas opastus? Joskus luin jostain että kokoja on monia ja lääkärin kans sitte 'sovitetaan' (niinkus tanttua ;) ) kun eikös sen vehkeen kuulu olla oikein asetettu ja oikean kokoinen.
Mulle kerrottiin vuosi sitten neuvolas ettei pessaareja ole ollenkaan saatavilla suomesta! -ja kuitenkin sit onki! Salamyhkäistä tosiaan...
:\|

hmm missähän sitten sovittaisi tuota tanttua :laugh: tai mistä tietää tilata oikean kokoisen. Harmi kun ei ole lähikaupungeissa yliopiston apteekkia. Pitänee tarkistaa omasta h,,,

löytyykö vielä kommentteja käytöstä... Onko jotain haittaa tms..

Kokemuksia

Yhteistyössä