pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ä-pakkauksen vaatteiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ä-pakkauksen vaatteiden

Vieras
Oletteko pesseet äippäpakkauksen vaatteet vaatteissa olevien ohjeiden mukaan vai irrallisten paperiohjeiden mukaan? Niissähän on eri ohjeet joillekin vaatteille.

Esimerkiksi makuupussissa on pesuohje 60 astetta, mutta erillisessä paperissa sanotaan 40 astetta. Mä pesin sen 60 asteessa ja pinta meni nyppyiseksi, harmittaa etten huomannut katsoa erillistä pesuohjepaperia ensin.

Heipparallaa!
Minä en kyllä pese äitiyspakkauksen vaatteita lainkaan, en ole aikaisemminkaan vaivautunut pesemään. Eihän ne kauaa päällä kuitenkaan ennätä olla kun ensimmäiset puklit tulee. Hommaa riittää muutenkin, turha stressailla ylimääräisillä vaatteiden pesuillla ja silityksillä....

Neuvolassa ja ihmisten kanssa jutellessa olen tullut siihen tulokseen, että pesen vain ne jotka tulevat suoraan vauvan ihoa vasten, eli lähinnä vaatteet, lakanat, harsot, pyyhe jne. Eli en esim. toppapukua enkä makuupussia.

Miksi niin monet jättävät esim juuri sen toppapuvun pesemättä, vaikka nimenomaan sen kohdalla lukee ohjeissa että 'pestävä ennen käyttöä'? Minä ainakin pesin kaikki pakkauksen vaatteet.

Uusissa vaatteissa on paljon esim suojakemikaaleja, jotka läpäisevät vauvan ihon helposti. Samoin kun vauvahan usein esim tunkee kättä suuhun niin siinä menee helposti hihakin joten itse kyllä haalarinkin pesisin...

Kukin pesköön ja silittäköön niin paljon kuin jaksaa ja on aikaa käytettävissä :). Mietin vain sitä, että pesin vaatteet ohjeen mukaan, mutta silti se makuupussi nyppyyntyi. Eihän se toki käyttöä haittaa, mutta ärsyttää harhaanjohtavat pesuohjeet pakkauksessa. Kirjotin tänne koska ajattelin että ehkä joku muukin oli tehnyt saman ""virheen"". Aion kyllä laittaa palautetta suoraan Reimalle.

Yhteistyössä