Petin, ei tunnu miltään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leikin loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leikin loppu

Vieras
Vaimon halut ovat hiipuneet vuosien saatossa, vaikka olen yrittänyt parhaani niin makuuhuoneen kuin keittiönkin puolella. Olen yrittänyt puhua asiasta ja vastaukseni olen vain saanut, että alun intohimo on hävinnyt eikä hän tarvitse enempää hellyyttä seksistä puhumattakaan.

Olen kertonut kärsiväni tilanteesta, mutta se on kuulemma hänen syyllistämistään ja vie loputkin halut. Oken kysynyt, haluaako hän erota, mutta ei missään nimessä halua, koska kaikki on hänestä hyvin.

Läheisyyden ja seksin puute on vain jäätänyt tunteeni häntä kohtaan ja sen seurauksena otin tilaisuudesta vaarin ja petin häntä. Kaiken huipuksi huomaan, ettei edes kaduta. Ei tunnu niin sitten yhtään miltään. Huomaan ajattelevani, että sehän oli vain seksiä tuntemattomien ihmisten kesken, eikä vaikuttanut mihinkään.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? Jatkaa toistaiseksi kuin ennenkin? Kertoa ja hakea eroa? Hakea eroa kertomatta? Miten neuvoisitte minua etenemään jatkossa? Jotain tälle tilanteelle kuitenkin täytyy tehdä ennemmin tai myöhemmin.

Yritä pelastaa liittosi kertomalla, että haluat erota. pettämisestä älä puhu missään tapauksessa nyt. Jos päädytte kuitenkin eroon, niin pettämisestä voit kertoa, hän saa uuden syyn erolle, joka ei johtunutkaan hänestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Leikin loppu:
Kaiken huipuksi huomaan, ettei edes kaduta. Ei tunnu niin sitten yhtään miltään. Huomaan ajattelevani, että sehän oli vain seksiä tuntemattomien ihmisten kesken, eikä vaikuttanut mihinkään.

Joo, kyllä ihminen itselleen osaa selitellä. Mutta kuten tuo edeltäjä kehotti, niin kokeile jutella rouvan kanssa eroamisesta. Voi selvittää asioita. Ja jätä pettämisestä kertominen, vaikka kipeitä asioitakin nousisi pinnalle.

Ensinnäkin kehottaisin keskustelemaan eroamisen mahdollisuudesta.

Vaikuttaa, ettei teillä kummallakaan ole enää helliä/lämpimiä tunteita toista
kohtaan. Mielestäni vaimosi ei voi odottaa sinun elävän seksittä, seksi ja läheisyys ovat tärkeä osa avioliittoa ja monelle sitä koossa pitävä voima.

Jos päädytte jatkamaan liitoanne nykysessä tilassaan, saatat hyvinkin päätyä seksisuhteeseen toisen naisen kanssa. Mitä avioliittonne silloin sinulle merkitsisi?
Olisiko se vain tyhjä kuori, vailla kaipaamaasi sisältöä?
Eikö olisi helpompi silloin erota, ettei hukkaisi mahdollisuutta saada elämäänsä
läheisyyttä ja lämpöä?

Kertomasi perusteella voisi päätellä, että vaimosi on kerta kaikkiaan päättänyt, että liitossanne ei seksiä voi olla. Se on hyvin itsekäs ja kylmä päätös. Onko se sinusta hyväksyttävää, oletko sellaisen tulevaisuuden ansainnut?

Ikänne ei tullut tuossa mainituksi, joten ei voi tietää, johtuuko seksittömyys sitten
naisesi vaihdevuosiongelmista. Niihinkin kyllä on apua saatavissa.

Keskustelkaa.
Mielestäni ei ole tarvetta kertoa pettämisestänne, ainakaan tällä erää.

Olen kertonut kärsiväni tilanteesta, mutta se on kuulemma hänen syyllistämistään ja vie loputkin halut. Oken kysynyt, haluaako hän erota, mutta ei missään nimessä halua, koska kaikki on hänestä hyvin.

Läheisyyden ja seksin puute on vain jäätänyt tunteeni häntä kohtaan ja sen seurauksena otin tilaisuudesta vaarin ja petin häntä. Kaiken huipuksi huomaan, ettei edes kaduta. Ei tunnu niin sitten yhtään miltään. Huomaan ajattelevani, että sehän oli vain seksiä tuntemattomien ihmisten kesken, eikä vaikuttanut mihinkään.

Kukaan ulkopuolinen ei oikeasti voi sinua neuvoa tekemään mitään, päätöksentekemisen vastuu on sinulla itselläsi. Mielipiteensä voi tietenkin kertoa.

Tuon kertomuksen perusteella tarpeenne nykytilanteessa vaikuttavat olevan hyvin erilaiset. Päätös erosta ei aina ole yhteinen. Pitkiin suhteisiin sisältyy paljon muutakin kuin seksi, mutta mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta vaatia toista seksiin, eikä myöskään vaatia ketään elämään seksittä.

On täysin omassa harkinnassasi, paljonko olet valmis työskentelemään sen asian vuoksi, että selvittäisit vaimosi haluttomuuden syitä. Loputtomiin et voi, etkä todennäköisesti jaksa, lypsää häneltä tietoja, jos hän ei ole niitä valmis antamaan. Vastauksen antamattomuus on myös vastaus.

Minusta sinun ei tule kertoa uskottomuudestasi. Se ei auta, eikä muuta, asioita mihinkään suuntaan, mutta voi tehdä valtavan paljon tuhoa ja polttaa sillat tehden mahdollisen yhteenpaluun toivottomaksi. Kertomisenhalu on yleensä syyllisyydentunteen keventämistä kaatamalla se kumppanin niskaan.

Mikäli tunteesi vaimoasi kohtaan ovat täysin jäätyneet, kuolleet, teet mielestäni väärin sekä häntä että itseäsi kohtaan jatkamalla suhdetta, joka on pelkästään tottumuksen voimasta mukava, mutta yhtä tärkeää osaa vailla. Pienempi tuska tulee kertaerosta kuin surra jatkuvasti sitä, että tarpeet eivät kohtaa. Näetkö enää mahdollisena tunteidesi lämpeämisen vaimoasi kohtaan, vaikka hänen seksuaaliset halunsa palaisivat aikaisemmalle tasolle?

Vaimon halut ovat hiipuneet vuosien saatossa, vaikka olen yrittänyt parhaani niin makuuhuoneen kuin keittiönkin puolella. Olen yrittänyt puhua asiasta ja vastaukseni olen vain saanut, että alun intohimo on hävinnyt eikä hän tarvitse enempää hellyyttä seksistä puhumattakaan.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? Jatkaa toistaiseksi kuin ennenkin? Kertoa ja hakea eroa? Hakea eroa kertomatta? Miten neuvoisitte minua etenemään jatkossa? Jotain tälle tilanteelle kuitenkin täytyy tehdä ennemmin tai myöhemmin.

Käypä lukemassa Väestöliiton sivuilta,jossa käsitellään parisuhdetta. Olet valitettavasti tehnyt tosi suuren virheen. Ei se heti tunnukkaan,mutta sitten jossain vaiheessa pohja putoaa koko elämältä, niin sinun kuin varsinkin vaimosi.

Minusta sinun ei kannata kertoa vaimollesi, mutta sen sijaan kannattaa miettiä, että mitä sinä haluat jatkossa. Kykenetkö pettämään ja salaamaan sen samalla, kun iltaisin elät normaalia aviomiehen elämää? Kaksoiselämän eläminen on henkisesti erittäin rankkaa, koska et voi olla avoimesti vaimosi kanssa. Vaikka petit kerran, niin joudut kuitenkin keksimään peitetarinan, missä olet ollut, joudut olemaan extrahuolellinen kondomin kanssa jne. Pettäminen myös helposti aiheuttaa sen, että mielenkiintosi suuntautuu kodin sijasta kodin ulkopuolelle. Kun tätä kestää pidempään, niin huomaamattasi siitä tulee "kuonaa" mieleesi. Salailu on aina raskasta. Voit yrittää suhtautua pettämiseen siten, että sinulla on siihen oikeus tai että suhtaudut touhuun tunteettomasti. Siinä on kuitenkin se riski, että menetät herkkyyden, ilon elämästä ja kyvyn olla vahvasti tunteva mies. Jos olet kokenut sen, miltä tuntuu rakastella rakastamaansa naista, niin et tavoita sitä tunnetta vierailla panoilla. Saatat myös alkaa vihaamaan tai halveksimaan vaimoasi.

Olen sitä mieltä, että parasta olisi kertoa, millä ehdoilla sinä haluat jatkaa parisuhdetta vaimosi kanssa. Jos hän ei ole valmis myönnytyksiin (esim. ei halua parisuhdeterapiaan), niin ero on paras vaihtoehto. Sen jälkeen olet henkisesti vapaa harjoittamaan haluamasi kaltaista elämää. Sinkkuseksistä puuttuu kielletyn hedelmän maku, mutta se on henkisesti antoisampaa, kun saat rakastua yhden yön hoitoonkin halutessasi ja sinulla on koko skaala mahdollinen: vakihoito/yhden yön juttu/seurustelusuhde.

Seksi ei ole suhteessa kaikki kaikessa, mutta sen osuus on niin suuri, että vaimon kieltäytyminen seksistä voi olla itsessään ihan riittävä syy erota.

Jospa ihan ekaksi tilaisit ajan vaikka jonnekin perheneuvolaan.
Ongelmahan teillä on... sinulla on ongelma, vaimosi mielestä ongelmaa ei ole.
Tarvitsette ulkopuolisen, puolueettoman näkökulman tilanteeseenne.
Et ole yksin siinä, vaimollasikin varmaan on oma kantansa asiaan.
Ota selvää paikkakuntanne perheneuvontajutut.
Ero lisää LÄHES aina ongelmia, eikä useinkaan ole se paras ratkaisu.

Yhteistyössä