Petin miestäni ja jäin kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hävettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hävettää

Vieras
En olisi koskaan halunnut tähän tilanteeseen. En olisi halunnut, että mies sais koskaan tietää. Se repi varmaan miehen palasiksi. Antoi anteeksi ja sanoi ettei halua rikkoa perhettä näin pienestä. Oli hyvä mulle silti ja kysyin miksi. Silloin kertoi, että tiesi jo ennen tai nyt sai varmuuden mutta oli sen jutuistani arvannut jo kauan sitten.

Häpeä on suurempi kuin voisi kuvitella, enkä miehen pyynnöistä huolimatta pysty nostamaan edes katsetta lattiasta. Enkä katsomaan miestä silmiin. Mies on ansainnut paljon parempaa ja olen miettinyt lähtöä, sanomatta miehelle mitään. Se olisi kaikille paras.

Miten tuota selittelet? Mies petti aikoinaan ja annoin anteeksi. Hellyys ja kaikki loppui jo silloin ja mulla suunnaton alakulo (masennustakin kai, mutta en kehdannut mennä lääkäriin. En ole/ halua olla heikko) Jaksoin lapsen takia nousta ylös sängystä.

Kannattaako minun vain pakata kamppeet ja häipyä vähinäänin ennen kuin mies tulee töistä kotiin? Sen ainakin olisin ansainnut.

Onko miehesi ansainnut sellaista kohtelua? Että hänen puolisonsa häviää sanaakaan sanomatta? Luuletko miehen olevan hyvällä mielellä sellaisen tempauksen jälkeen? Kohta pahempi kuin pettäminen.

toisaalta miehesi on pettänyt sinua ja olet sen sivuuttanut... nyt olisi kunnon puheen paikka ja selvitätte molemmat törttöilyt ja suhteenne voi nousta aivan uusiin ulottuvuuksiin. Ilmeisesti te ette ole saaneet koskaan asioita selviksi ja nyt tilanne kärjistyi tähän! Ammattiapu olisi teille paikallaan!

Sä taidat olla ihminen, joka toimii itsekkäästi ajattelematta muita!!
Kumpi hävettää enemmän; pettäminen vai kiinnijääminen?
Ja toki kannattaa häipyä perheen tietämättä, ja aiheuttaa vaan turhaa huolta ja surua!!

Lopeta ulina ja toi itsesäälissä rypeminen, ja ota vastuu valinnoistasi

Sä olet ansainnut häpeän ja se sun on kannettava.
Asiasta ei tee yhtään "sallitumpaa" jos mies on pettänyt..
Rakastatko miestäsi yhtään?
Lopeta itsesäälissä rypeminen,ota itseäsi niskasta kiinni ja hae masennukseen apua.(ei ole heikkouden merkki hakea apua!)
Jos miehesi on valmis antamaan anteeksi,yrittämään unohtaa..Älä sinä loukkaa häntä vielä lisää jättämällä tylysti ilman selitystä,ilman mitään..Tuskinpa se omaa oloasikaan parantaisi!

Kannattaisi asiat varmasti puhua ja sopia kunnolla! Ja sitten vasta lähtiä, jos yhdessä siihen päädytte .Jos kumpikin kerran pettänyt niin, olette sitten kai tasoissa :) .

[QUOTE="vieras";24327975]Ok, eli parisuhteessa toimii tollanen - kostaminen?[/QUOTE]

Mun mielestä tässä juuri on erittäin hyvä esimerkki siitä ,ettei kostaminen tee ketään iloiseksi!

Se lähteminen ei helpota muiden oloa kuin omaasi vaan. Älä ole itsekäs.
Jos mies on sanonut että hän ei sinua halua jättää niin usko se. Nyt olisi aika puhua asiat selviksi, kuulostaa siltä että asiat on pidemmän aikaa olleet solmussa ja puhumista vailla. Kaikki on vielä pelastettavissa jos te molemmat sitä haluatte. Varmasti sinua hävettää ja niin kuuluukin.

[QUOTE="salla";24327947]Että pettäminen on ihan OK kunhan mies ei tiedä?[/QUOTE]
Näinhän se on useimmilla pettäjillä. Samanlaisia luihuja kaikki. Pettäminen on niin jännää ja ihanaa ja ennennäkemätöntä suurta himoa tai rakkautta... kunnes jää kiinni ja kaikki tulee ilmi.

[QUOTE="Vieras";24328005]Näinhän se on useimmilla pettäjillä. Samanlaisia luihuja kaikki. Pettäminen on niin jännää ja ihanaa ja ennennäkemätöntä suurta himoa tai rakkautta... kunnes jää kiinni ja kaikki tulee ilmi.[/QUOTE]

Jep,ja aina löytyy joku syy pettää tai oikeutus sille...(jos ei se että kumppanikin on pettänyt niin sitten joku muu)

[QUOTE="vieras";24327975]Ok, eli parisuhteessa toimii tollanen - kostaminen?[/QUOTE]

En tarkoita kostamista , enkä ap:n tekstistä ymmärtänyt : että olisi ollut pettämisen syy !! Vaan sitä, että lähtökohta on : kummankin tietävän miltä pettäminen tuntuu ollessa niin pettäjä / petetty. Nyt helppo ajatella asioita kummaltakin kantilta ja ajatella voiko yhteinen elämä jatkua tuollaisten tapausten takia. Parisuhteessa ei kaikki kunnossa , jos petetään toista.

[QUOTE="höh";24328025]Kylläpäs taas mammat moralisoivat ja tuomitsevat suu vaahdossa. Huvittavaa.[/QUOTE]

EIkö olekkin ; ) Sä otit tietty pettävän ukkosi takasin hymyssä suin, ja taputit vaan päähän

[QUOTE="höh";24328055]Tietääkseni mieheni ei ole pettänyt minua, mutta antaisin kyllä anteeksi, jos hän joskus hairahtuu. Ei elämä ole niin mustavalkoista, että yhdestä virheestä pitää tuomita toinen loppuelämäksi.[/QUOTE]

Ei varmaan tuomita (kuka meistä on ketään TUOMITSEMAAN) ,mutta kyllä siinä pitkäksi aikaa luottamus menisi...
Ei se rakkaus katoa..mutta kärsii luottamuken kadottua..(eikä se luotto hetkessä palaa)

[QUOTE="harmi";24328014]Jep,ja aina löytyy joku syy pettää tai oikeutus sille...(jos ei se että kumppanikin on pettänyt niin sitten joku muu)[/QUOTE]
Juu. Ja se syy haetaan yleensä siitä petetystä puolisosta. Tai veisataan vanhaa virttä: parisuhde ei ole kunnossa.

Totuus on kuitenkin: syy pettämiseen on AINA siinä pettäjässä!

[QUOTE="höh";24328055]Tietääkseni mieheni ei ole pettänyt minua, mutta antaisin kyllä anteeksi, jos hän joskus hairahtuu. Ei elämä ole niin mustavalkoista, että yhdestä virheestä pitää tuomita toinen loppuelämäksi.[/QUOTE]

No mitä ap sitten turhia häpeilee, ettei kehtaa edes silmiin katsoa, ja aikoo vielä karata ja hakea ilmeisesti huomiota vähän lisää tällätavalla?
Kuka on puhunut kokoelämän tuomiosta? Itse syötät sanoja tänne, mitä ei ole sanottu. Mutta aivan oikein että tuntuu pahalta. Jos joku voi pettää omaa puolisoaan tuntematta mitään häpeää, niin sillon on parempi lähteä oikeasti siitä liitosta kävelemään.

Antaisitko anteeksi kaikenlaisen pettämisen? Pitkään jatkuneen suhteen? Rakastumisen toiseen, vaikka fyysisiä tekoja ei vielä oliskaan? jne..
Helppo sanoa että antaisit anteeksi, mutta tilanteita on niin monenlaisia että etpä se sinäkään mustavalko-huutelija tiedä oikeasti mitä tekisit, ennenkun on omalla kohdalla

Yhteistyössä