Petralle Jeesuksesta ja Jumalasta ja muille USKOVILLE Kristityille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskovainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uskovainen

Vieras
Tämä on siis Petralle ja muille jotka uskovat että Jeesuksessa on pelastus.
Kysyin jo edellisessä ketjussa samaa mutta en löytänyt kysymystäni enkä löytänyt vastauksia kysymyksiini joten aloitan nyt uuden ketjun anteeksi siitä.

Ensinnäkin huomasin että kirjoitit (Petra) että pääasia on siinä että uskoo Jeesukseen.
Onko sinulle ihan sama mitä raamatussa sanotaan, et välitä siitä ollenkaan? Onko sinulle tärkeintä uskossa se että uskot Jeesukseen?
Onko Jeesus sinun mielestäsi ylemmällä tasolla kuin Jumala?
Eikö raamattu ole Jumalan lähettämä vai oletko sitä mieltä että se on vaan kirja jotka jotkut on aikoinaan kirjoittanut?

Oli jo kysymys aikaisemmin johon et vastannut, syötkö sianlihaa?
Voin sanoa että itse en syö, koska minusta se on syntiä. Uskon että Jumala on kieltänyt meitä syömästä sianlihaa ja itsestään kuolleita eläimiä koska ne ovat saastaisia.

Ihmettelen myös sitä ettet vastannut kysymyksiin mitä kysyttiin esimerkiksi muslimeista. Millä perusteella he ovat mielestäsi väärällä tiellä?

Myös kysyin oletko koskaan lukenut Koraania? Ja oletko ymmärtänyt sitä?

Oletko lukenut markuksen evankeljumistä sitä kohtaa jossa Jeesus kertoo profeetta Muhammedin tulosta?
Vai onko sekin sinunmielestä ihan turhaa? Valitsetko Raamatusta kohdat joihin uskot ja joihin et usko?

Millä perusteella uskot osaan raamatusta ja osaan et usko?
Oletko saanut kenties tekstiviestin taivaasta jossa sanotaan että vanhasta testamentista ei kannata välittää, se on vitsi?

Tiesitkö että raamatun kirjoitukset ovat tulleen noin 1000 vuoden aikana joita ei edes oltu kirjoitettu mihinkään, ne menivät suusta suuhun, kun taas Koraani tuli 23 vuonna, onko sinusta realiisempaa että 23 vuonna tarinat pysyy paremmin kasassa kuin 1000 vuonna? Vaikka sinulle se ei taida mitään merkata jos sinusta raamattu on kuin Aku Ankka :)

Oletko tietoinen siitä että Koraani ei ole ristiriidassa nykytieteen kanssa mutta Raamattu on? Oletko tietoinen siitä että Koraanissa kerrotaan esim tähtitieteestä jonka tiedemiehet ovat todistaneen oikeaksi vasta 1800 luvun lopussa?

Oletko tietoinen siitä että Koraanista kerrotaan että se on lähetetty meille ohjeeksi, ja että se säilytetään muuttamattomana ja niin se on säilytetty, kuten raamatusta ei voi sanoa samaa.

Merkittävänä tiedemiehenä Bucaille valittiin tutkimaan faarao Merneptahin muumioita. Saudi-Arabian vierailunsa aikana hänelle näytettiin Pyhän Koraanin jakeita, joissa Jumala sanoo, että faaraon kuollut ruumis tullaan säilyttämään "merkkinä" jälkimaailmalle. Tri Bucaille on puolueeton tiedemies, joka (myös kristittynä) oli perehtynyt raamatulliseen versioon faaraon tarinasta. Tässä versiossa faarao hukkui ajaesaan takaa Profeetta Moosesta. Bucaille oli myös myönteisesti yllättynyt lukiessaan Koraanin ennustaneen tarkasti tuon saman faaraon ruumiin säilyttämisestä Mooseksen ajoilta tähän päivään asti, sillä se oli asia joka oli ollut maailmalle tuntematon viime päiviin asti. Tämä seikka johti tri Bucaillen tutkimaan Koraania perin pohjin opittuaan ensin arabian kielen. Hänen Koraania ja Raamattua vertailevan tutkimuksensa lopullinen johtopäätös on, että Koraanin väittämät tieteellisistä ilmiöistä ovat täydellisesti modernin tieteen mukaisia, kun taas raamatulliset kertomukset samoista aiheista eivät ole tieteellisesti lainkaan hyväksyttäviä-

Ei ole yllättävää, että uskonto ja tiede ovat aina olleet islamissa kaksossisarten asemassa ja että tänään, aikana jolloin tiede on ottanut niin suuria edistysaskeleita, ne ovat edelleen yhteydessä toisiinsa. Sitäpaitsi tiettyjä tieteellisiä tosiseikkoja käytetään ymmärtämään paremmin Koraanin tekstiä. Lisäksi tällä vuosisadalla, jolloin useille ihmisille tieteellinen totuus on merkinnyt uskonnon kuolemaa, tieteelliset löydöt ovat kuitenkin valaisseet Koraanin yliluonnollista ominaisuutta puolueettomassa Islamin ilmoituksen tutkimuksessa.

http://koraanijatiede.com/

muutama vuosi sitten televisiossa näin ohjelman islamista, (aikaisemmin siitä sen enempää tietämättä kuin varmaan valtaosa ihmisistä) ja ihmettelin että miten on mahdollista että tunnen ja ajattelen samalla lailla kuin monta miljoonaa muslimia. Uskonto oli jo olemassa mutta nyt vasta löysin sen.

Ennen kuin luin Koraanin, ennen kuin minulle selitettiin Islamista kunnolla ja selvästi, en uskonut mihinkään, olin raamattua lukenut ja uskonnon tunneilla käynyt ja kirkossa kuunnellut saarnaa, mutta en uskonut tähän "Jeesuksessa on pelastus" ihmeeseen. Olen kuullut että moni kristitty, joka lukee koraanin, vaihtaa uskontoa.

Islamia ja kristinuskoa yhdistää se, että ne molemmat ovat harhaoppista juutalaisuutta.

Luen Koraania (tai sen suomennosta, jota ei tietenkään tunnusteta aidoksi Koraaniksi vaan selitysteokseksi), mutta urakkani käy varsin hitaasti. Kirja on silkkaa väsyttävää uhoamista. Luen sitä lopusta alkuun ja olen nyt Raudan suurassa. Toistaiseksi en ole löytänyt merkkiäkään ikiaikaisesta viisaudesta, jonka pohjaton lähde Koraanin kehutaan olevan. Jatkan lukemista kunhan viitsin.

Uskon että urakkasi käy varsin hitaasti, koska koraanin kunnon ymmärtämiseen tarvitaan joukko tiedemiehiä. Suomenkielinen koraani on käännetty Arabian kielestä, ja sillekkin on tehty erikseen seliteteos jossa kerrotaan mitä mikäkin sana tarkoittaa, koska arabian kielessä yksi sana voi merkitä 10 eri asiaa. Siksi sitä voi olla vaikea ymmärtää ja siksi Koraania tuskin pystytään täydellisesti kääntämään koska se on arabiaksi lähetetty.

Olen kuullut, että sitä ei arabiaksikaan nykyään ymmärretä täysin eli siinä on joitain varsin hämäriä kohtia. Vaan mitäpä voikaan odottaa epätäydelliseltä ihmiseltä; luulen, että yksi Jumalan sadasta nimestä on Täydellinen.

Kunnioitan kaikkia islamin ja juutalaisuuden perusteiden etsijöiden innokkuutta tavoitteena löytää vastaus todellinen peruste uskoonsa. Valitettavasti kristinusko on vastannut länsieurooppalaiseen elämäntapaan historiallisin pakotteiden kautta tehokkaimmmin. Tämän hegemonian rikkomiseksi ei välttämättä löydy vastavoimaa, sillä länsimainen elämänkatsomus on hyvin salliva eikä hyväksy perhe-/seksuualis-/tasa-arvo-oppia mistään vieraasta uskonnollisesta filosofiasta.

Se olikin johanneksen evankeliumissa....

12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva

Mielenkiintoista keskustelua!!

Olen itse seurakunnan töissä oleva, ja uskon siis Jumalaan ja Jeesukseen Hänen ainoana Poikanaan. Itse en kuitenkaan ole mikään fundamentalisti, vaan edustan ehkä enemmän liberaalimpaa suuntausta. Uskon, että Raamattu on Jumalan vaikuttama pyhä kirja, mutta se on sen aikaisten ihmisten, siis ihan tavallisten Matti ja Maija Meikäläisten, kirjoittama.

Uskon, että Raamatussa vaikuttaa Pyhä Henki, mutta sanasta sanaan se kirja ei mielestäni pidä paikkaansa. Eli siis ei sillä tavalla voi lukea "kuin piru Raamattua", että jae sieltä toinen täältä. Usein oonkin ilmaissu käsitystäni sillä tavalla, että Raamattu kertoo MIKSI kaikki on tapahtunut.

Sitten Koraaniin ja islamiin. Koraania en ole lukenut, enkä siis aio sanoa siitä mitään. Se on islamin pyhä kirja ja ansaitsee mielestäni kunnioituksen. Vertailemaan en näitä kahta kirjaa aio ruveta, siinä ei lopulta ole mitään mieltä. Mielestäni tuo Johanneksen evankeliumin viittaus ei suoranaisesti viittaa profeetta Muhammediin, itse olen pitänyt sitä Jeesuksen ennekertomana Pyhän Hengen lähettämisestä.

Itselleni tärkeää uskossa ei olekaan, että miten, vaan että juuri miksi. On turvallista jäädä rakastavan Jumalan käsiin sellaisena kuin on kaikkine epäilyineen, virheineen ja rötöksineen. Että Hän rakastaa niistä huolimatta. Se juuri on mielestäni kristinuskon suola muihinkin uskontoihin verrattuna: Jumala rakastaa, eikä vaadi meiltä mitään.

Tällaisia ajatuksia minulla:) Tiedän, että on erimieltäkin olevia, ymmärrän senkin. Ylipäätään minusta on hyvä, että ihmiset pystyvät keskustelemaan ajatuksistaan ja erilaisista kannoistaan ääneen: se on aina rakentavaa ja positiivista:)

Kaikkea hyvää jokaiselle:)

Minä vaan edelleen uskon Jumalaan kun hänhän se päsmäri on (jos on) Jeesus on vain poikansa ja sai lahjan parantaa ihmisiä >Jumalasta.
Uskon että jollain ihmisillä on lahja parantaa, myös minulla. Lapseni ovat olleet äärettömän terveitä, helppoja, nukkuneet hyvin ja olen paljon pitänyt heitä sylissä ja antanut energiaa, se tuntuu kämmenpojissa.
Samaa olen tehnyt lapsenlapsillekin, yksi heistä kuitenkin allerginen kuten minä mutta hyvin voi.
Parantamista voi tehdä mutta mielestäni siitä ei saa ottaa rahaa, se on Jumalan antama lahja jota tehdään hyvää hyvyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja bebbi:
Mielenkiintoista keskustelua!!

Olen itse seurakunnan töissä oleva, ja uskon siis Jumalaan ja Jeesukseen Hänen ainoana Poikanaan. Itse en kuitenkaan ole mikään fundamentalisti, vaan edustan ehkä enemmän liberaalimpaa suuntausta. Uskon, että Raamattu on Jumalan vaikuttama pyhä kirja, mutta se on sen aikaisten ihmisten, siis ihan tavallisten Matti ja Maija Meikäläisten, kirjoittama.

Uskon, että Raamatussa vaikuttaa Pyhä Henki, mutta sanasta sanaan se kirja ei mielestäni pidä paikkaansa. Eli siis ei sillä tavalla voi lukea "kuin piru Raamattua", että jae sieltä toinen täältä. Usein oonkin ilmaissu käsitystäni sillä tavalla, että Raamattu kertoo MIKSI kaikki on tapahtunut.

Sitten Koraaniin ja islamiin. Koraania en ole lukenut, enkä siis aio sanoa siitä mitään. Se on islamin pyhä kirja ja ansaitsee mielestäni kunnioituksen. Vertailemaan en näitä kahta kirjaa aio ruveta, siinä ei lopulta ole mitään mieltä. Mielestäni tuo Johanneksen evankeliumin viittaus ei suoranaisesti viittaa profeetta Muhammediin, itse olen pitänyt sitä Jeesuksen ennekertomana Pyhän Hengen lähettämisestä.

Itselleni tärkeää uskossa ei olekaan, että miten, vaan että juuri miksi. On turvallista jäädä rakastavan Jumalan käsiin sellaisena kuin on kaikkine epäilyineen, virheineen ja rötöksineen. Että Hän rakastaa niistä huolimatta. Se juuri on mielestäni kristinuskon suola muihinkin uskontoihin verrattuna: Jumala rakastaa, eikä vaadi meiltä mitään.

Tällaisia ajatuksia minulla:) Tiedän, että on erimieltäkin olevia, ymmärrän senkin. Ylipäätään minusta on hyvä, että ihmiset pystyvät keskustelemaan ajatuksistaan ja erilaisista kannoistaan ääneen: se on aina rakentavaa ja positiivista:)

Kaikkea hyvää jokaiselle:)
Niin se onkin, eksivuilla sanotaan että Raamattu on yliluonnollista eili ihmisten kirjoittamaa. Jumala on heitä voinut auttaa kokemuksien jälkeen kirjoittamaan koska kuitenkin uskon yliluonnolliseen.