Pettääkö mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puhuin tilanteesta miehen kanssa ja sain kuulla kunniani. Olen hullu ja mustasukkainen. Ja lisäksi minä olen tietysti itse kauhea lutka ja miestennielijä.

Nyt tuli meikäläisen mitta täyteen. Jos minua epäillään, voin hetkessä näyttää kaikki puhelimeni ja Facebookin tiedot. Ei minulla ole mitään salattavaa.

Uskomatonta, että tällainen kuvio läsähti suoraan kasvoille tässä joulun alla. Olisi pitänyt hälytyskellojen soida, kun mies ei ole kaivannut seksiä niin usein kuin aiemmin. Nyt tämä minun syyttely oli se viimeinen pisara. Eikö pettäjä käyttäydy usein juuri noin?

Tyypillistä pettäjän käyttäytymistä. Hyökkäys on paras puolustus ja kumppania syytellään, jotta saadaan huomio itsestä pois.

Puhuin tilanteesta miehen kanssa ja sain kuulla kunniani. Olen hullu ja mustasukkainen. Ja lisäksi minä olen tietysti itse kauhea lutka ja miestennielijä.

Nyt tuli meikäläisen mitta täyteen. Jos minua epäillään, voin hetkessä näyttää kaikki puhelimeni ja Facebookin tiedot. Ei minulla ole mitään salattavaa.

Uskomatonta, että tällainen kuvio läsähti suoraan kasvoille tässä joulun alla. Olisi pitänyt hälytyskellojen soida, kun mies ei ole kaivannut seksiä niin usein kuin aiemmin. Nyt tämä minun syyttely oli se viimeinen pisara. Eikö pettäjä käyttäydy usein juuri noin?

Veikkaan kans että pettää, eksä aika usein otti sen asenteen että hänen kiinnostuksensa suhteen ulkopuolelle on minun vika. Pettäjällä huono omatunto jota yrittää lievittää vierittämällä syyn petetyn niskoille.

Vaikka jokaisella on oikeus yksityisyyteen niin esim. nyksä näytti omasta ehdotuksestaan viestiketjujaan kun itselle tuli epämukava olo suhteen alussa edellisen suhteen kokemusten takia. Se yksi kerta riitti enkä ole edes epäillyt häntä mistään vaan antanut omaa tilaa lähteä viihteelle ja hoitaa kaveruussuhteitaan ja muutenkin tilaa omalle yksityisyydelle.

no mä jaan kaikki tunteet suhteessa enkä himmaile siks oon sinkku :D mut ei tulis mieleenkään huijata jos kysyy miten ilta meni. parisuhteen ongelma on just se kun ei uskalleta kertoa suoraan näistä tilanteista. salailu luo estosuutta hiljalleeen. mä ainakin jaan kaikki kokemukset rakkaani kaa. mutta olenkin seksuaalisesti lähes rajaton kuhan tehään yhessä. mä en pystyis elää suhteessa jossa en vois nauraa muitten naisten jutuille. se vie luonnollisuuden. huomaatko muuten kuinka sun miehes salailu ahdistaa eli kannattais vaan suoraan sanoo et toi tuntuu myös hyvälle ehkä teist tulis frendei?

En mä koe silloin salailevani asioita jos jätän sanomatta asioita jotka turhaan pahoittavat toisen mielen.

Enkä koe silloin salailievani kyllä yhtään mitään.

Olis se helppoa elämää jos ei ikinä tarvis kantaa mistään sanomisistaan vastuuta.

Viisas miettii mitä päästää suustaan.

Mutta minulle se on aivan sama asia miten sinä toimit omissa suhteissasi.
Minä en ole mikään estoton, vaan osaan myös ottaa vastuun tekemisistäni ja muistan, että on olemassa muitakin ihmisiä joilla on tunteet.

En mä koe silloin salailevani asioita jos jätän sanomatta asioita jotka turhaan pahoittavat toisen mielen.

Olis se helppoa elämää jos ei ikinä tarvis kantaa mistään sanomisistaan vastuuta.

Minä en ole mikään estoton, vaan osaan myös ottaa vastuun tekemisistäni ja muistan, että on olemassa muitakin ihmisiä joilla on tunteet.

Enkä tarkoita pahalla tai että tietäisin kumpi on mielestäni "oikeassa" Meillä on vain hyvin eri tavat toimia suhteissa.

Mutta menet henkilökohtaisuuksiin, jos sanot että meillä on mieheni kanssa estoisuutta.
Sillä sitä ei ole, jos on asioita joista toisen tuleekin tietää. Näin saamme elää rauhassa luottaen ja loukkaamatta turhaan toisiamme. Minä tunnen kumppanini jotenkin, ja tiedän asiat joilla hänen mielensä turhaan pahoittaisin. Joten en näe syytä tapojani muuttaa siinä suhteessa. Hyvin on mennyt :) Eikä turhaa itsesynnytettyä draamaa tule.

Se ei estä olemasta avoin ja rakastamasta. Sekä näyttämällä positiivisin tavoin rakkauttaan.

niin kun valittelit salailua vaikka itse tekisit samoin niinkuin kirjoitit.
kattoppas sen takia olenkin sinkku :D jos joku sanominen loukkaisi toista hän sanoisi siitä minulle jotta osaisin pyytää anteeksi. minä en oleta etukäteen mikä loukkaa toista vaan keskusteluissa tuotava se esille. jos niissä keskusteluissa kävis esille että en saa nauraa muitten jutuille loukkaamatta toista. olisi se minulle liian estoinen suhde. puhdas minun mielipiteeni.

niin kun valittelit salailua vaikka itse tekisit samoin niinkuin kirjoitit.
kattoppas sen takia olenkin sinkku :D jos joku sanominen loukkaisi toista hän sanoisi siitä minulle jotta osaisin pyytää anteeksi. minä en oleta etukäteen mikä loukkaa toista vaan keskusteluissa tuotava se esille. jos niissä keskusteluissa kävis esille että en saa nauraa muitten jutuille loukkaamatta toista. olisi se minulle liian estoinen suhde. puhdas minun mielipiteeni.

Joo, mutta kyllä meidän suhteessa saa ihan nauraa muiden jutuille.

Ja minä en oleta, olen oppinut ajan kanssa tuntemaan kumppaniani, ja näin vältän turhaa draamaa. Juurikin siitä että ollaan osattu keskustella.
Ja on hienotunteisuutta olla loukkaamatta toista tahallaan.

Mitä minä salaan jos jätän kertomatta, että jussi on hauska ja ihanaa seuraa?
Kokemus on minulla kuitenkin, eikä toinen tee sillä tiedolla yhtään mitään.

Jos jotain taas jussin kanssa tapahtuisi, kokisin jo ihan omalla järjelläni olevani tilivelvollinen asiasta. Ei minun tarvitse sitä erikseen miettiä. Tällaiset asiat ovat salailua, joka oikeasti vaikuttaa suhteeseen ja siihen liittyy toinenkin henkilö, eli koko suhteenne.

Mutta sinähän et koe itsessäsi mitään muutoksen tarvetta, eli tuskin sitä tarvitset.
Sanoisin että olet enemmän sellainen viettien perässä juoksia ja saamaton saamaan aikaiseksi mitään vastuullista ja pysyvää.

Menen nyt nukkumaan, joten huomiseen.

:)

Joo, mutta kyllä meidän suhteessa saa ihan nauraa muiden jutuille.

Ja minä en oleta, olen oppinut ajan kanssa tuntemaan kumppaniani, ja näin vältän turhaa draamaa. Juurikin siitä että ollaan osattu keskustella.
Ja on hienotunteisuutta olla loukkaamatta toista tahallaan.

Mitä minä salaan jos jätän kertomatta, että jussi on hauska ja ihanaa seuraa?
Kokemus on minulla kuitenkin, eikä toinen tee sillä tiedolla yhtään mitään.

Jos jotain taas jussin kanssa tapahtuisi, kokisin jo ihan omalla järjelläni olevani tilivelvollinen asiasta. Ei minun tarvitse sitä erikseen miettiä. Tällaiset asiat ovat salailua, joka oikeasti vaikuttaa suhteeseen ja siihen liittyy toinenkin henkilö, eli koko suhteenne.

Mutta sinähän et koe itsessäsi mitään muutoksen tarvetta, eli tuskin sitä tarvitset.
Sanoisin että olet enemmän sellainen viettien perässä juoksia ja saamaton saamaan aikaiseksi mitään vastuullista ja pysyvää.

Menen nyt nukkumaan, joten huomiseen.

:)
nosiis kun ihmettelit että mies ei näytä face juttujaan. sitten ilmoitit että ethän sinäkään kerro jos jussin kaa hauskaa. nooh ehkä tällä miehelläkin on vaan hauskaa eikä halua loukata? melkoonen härdelli.

Ja minä olen tietysti aivan hirviö, kun pyysin häntä rauhoittamaan mieleni näyttämällä sitä omaa Facebook-sivuaan. Sehän oli tietysti aivan mahdoton pyyntö. Ei hänen tarvitse niin tehdä. Eipä niin, mutta sitten täytyy elää sen tosiasian kanssa, että oma vaimo on epäileväinen.

Ei toisten viestejä lueta postissa, sähköpostissa, tekstareilla tai facessa. Jos pitää epäillä, niin epäile sitten. Ei tuosta hyvä tule. Todennäköisesti vaadit uuttakin miestäsi tekemään saman ja sitä seuraavaa ja sitä seuraavaa...

Höllää ja elä!

nosiis kun ihmettelit että mies ei näytä face juttujaan. sitten ilmoitit että ethän sinäkään kerro jos jussin kaa hauskaa. nooh ehkä tällä miehelläkin on vaan hauskaa eikä halua loukata? melkoonen härdelli.

Ei minun tarvitsisi olla kertomatta että olen jutellut jussin kanssa jos sitä kysyttäisiin.
Tottakai jos esittää kysymyksen on valmistauduttava myöskin negatiiviseen vastaukseen.
Pääasia on, että luottamus säilyy.
En silti hehkuttaisi jussista asioita jotka saattaisivat turhaan loukata toisen tunteita.
Tätä tarkoitin.

Jos en kertoisi vaikka mies kysyisi, silloin olen syyllistynyt salailuun.
Emme olisi avoimia, ja tietäisi missä suhteessa mennään. Tai ehkä sitten toinen tietäisikin itse, mutta kumppani ei. Tämä on mielestäni sitä, ettei kunnioita kumppaniaan, eikä välitä hänen tunteistaan, vain omistaan.

Tässäkin tapauksessa josta nyt keskustellaan on kyse siitä, että mies ei ensinnäkään ole kertonut itse tästä naisesta alunerinkään ja sitten vielä salaa asioita. Joten luottamus on mennyt. Olisi eriasia jos kertoisi heti et on tällainen tilanne jne. Ja autan häntä hieman jne jne. Mutta asiassa on nyt jotain mitä mies ei hiirulaisluonteeltaan ole ollut valmis avaamaan.

Eli salaillut, vaikka on kysytty.

Toisen viestejä ei edes tarvitsisi lukea, jos tälläinen vapaa keskustelu olisi sallittua.

Siinä olen siis ihan samaa mieltä, että avoimuutta suhde kaipaa.
Mutta turhat asiat ja loukkaamiset sikseen :)

Nyt menen oikeasti :D Perhana piti mennä jo ajat sitten taas. tää palsta vaan imee mukaansa..

hahhaa ihana selitys :D hyväksyttänee tämän kerran hyvää yötä kalkkis ;)

Ei ole tarkoitus selitelä mitään ja ennenkaikkea en tarvitse ollenkaan hyväksyntääsi missään tilanteessa, vaan tarkoitus kertoa miten itse asiat näen/koen. Enkä voi sille mitään jos se on sinulle niin vaikeaa käsittää. Älä pelkää, en minä sinun asenteitasi ole täälä muuttamassa ;)

Öitä.

Ei ole tarkoitus selitelä mitään ja ennenkaikkea en tarvitse ollenkaan hyväksyntääsi missään tilanteessa, vaan tarkoitus kertoa miten itse asiat näen/koen. Enkä voi sille mitään jos se on sinulle niin vaikeaa käsittää. Älä pelkää, en minä sinun asenteitasi ole täälä muuttamassa ;)

Öitä.
eikä mulla asenteita ollukkaan kuhan seurasin sun stoorias :D hyvää yötä