Pettääkö mun muistini, vai...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
ei kai Lidlissä yleensä ainakaan oo niitä sisaruskärryjä, mihin saa 2 lasta istumaan?
Mie suunnittelen kaupungissa käymistä näiden pienten kanssa, ja yks etappi ois ollut tuo Lidl, mutta en mie nyt tiiäkkään, kun tuli tuo kärryasia mieleen.
Pitääkö siis sittenkin tyytyä vaan Cittariin ja Prismaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ei ainakaan meidän Lidlissä ole :/

Näin mie muistelinkin, että ei niissä perskule sentään taida olla :(
Noh... Osaisihan tuo 2v toki kävellä itsekin, mutta mutta... Taitaa olla silti parasta jättää sit Lidl koluamatta, halvimmista maidoistaan huolimatta, kun tuo 2v ei kuitenkaan ole niitä kaikkein rauhallisimpia lapsia... ja kävelemään jokatapauksessa joutuu jo tuo 4v, jolle pitää myös olla käsipaikka parkkipaikalla.
2-kätisenä on vaan kovin vaikeaa työntää painavia kärryjä ja pitää kahta lasta kädestä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun pitää hommata lapsille valjaat :)

Mulla olikin silloin kun asuttiin kaupungissa, mutta annoin ne pois kun muutettiin maalle.
Ja silloin kun kuljin kaupungilla poika valjaissa, niin sain eräänkin kerran haukut, että kuljetan lasta kun koiraa :snotty:
Toki mie itse osasin perustella, että turvallisuus ennen kaikkea, mutta eipä se paljoa mieltä lämmittänyt ihmisten tuijottaessa noiden kommenttejen jälkeen, kun vilkas ja nokkela poika heitti itsensä kontilleen kadulle valjaissa ollessaan ja alkoi haukkumaan ohikulkijoita... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Etkö kykene pitämään muksuja kurissa?

Nyt ei ollut kysymys siitä, vaan siitä että mikä ois helpoin tapa... ja se ois nuo sisaruskärryt.
Mie en oo tavannut käydä kaupassa arkiaamuisin tuolla kaupungissa, joten en myöskään osaa arvioida, että onko siellä mahd. sen sata muutakin kaupassa kävijää vai oisko vaan muutama asiakas, jolloin ois toki helpompi kulkeä myös "ylileveänä kuljetuksena", lapsi molemmin puolin kärryjä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Etkö kykene pitämään muksuja kurissa?

komppi.
valjaat on tosi tyhmän näköiset ja antaa kyllä "hyvän" kuvan kasvattajasta. Lasta pidetään kuin koiraa liekassa.
Ehkä kannattais tosiaan opetella kuria pitämään oikein niin ei olis ongelmia.

Mitenkähän ne muut selviää kahden lapsen kanssa tai jopa useamman ?
Mitä varten pitää olla 4v käsikädessä?
Eikö ole kuria pidetty ja opetettu tottelemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:

Siis mie oon menossa kauppaan 3:n lapsen kanssa, 1v, 2v ja 4v.
Parkkipaikoilla mieluusti pidän kiinni tuosta 4-vuotisesta, kun siellä ajellaan kuitenkin välillä suht holtittomasti.
Mutta nyt mie meen laittamaan lapset puurolle - siis herättelemään vielä nukkuvat, ja mie lupaan paneutua miettimään tuota kysymystä, että miten muut tekee, ja miks mie en osaa.
Siis jos kysymys koskee asiaa, että miten päästä helpommalla (= sisaruskärryt), niin se on sit automaattisesti kurin puutetta ja ties mitä uusavuttomuutta... mutta olkoon, onhan se loistavaa että Suomen tulevaisuus on turvattu meidän ehkä välillä vähän vilkkaanpuoleisesta jälkikasvusta huolimatta ;) :D

jos käyn näien kahen kans lidlis.. 2v ja 4v.. niin 2v on kaupan kärryssä ja 4v kädestään kärryssä kiinni..

ja meil onneks toimii seettä snoo että en rakenna lego juttuja kotona jos käsi irtoo kärristä..

toistaseks on toiminu..

meil vaan lidlis aamulla ja viel iltapäivälki on niin paljon itänaapurin ihmisii, että sinne ei meinaa sekaan mahtua..ne kun ei paljon välitä ajaako ne kärryillään päälle vai ei.. vaikka näkiskin lapsia kärrin läheisyydessä ja raskaana olevan kärrin kuskaajan..

Alkuperäinen kirjoittaja [b:
"voi jee"]Mitenkähän ne muut selviää kahden lapsen kanssa tai jopa useamman ?[/b]

:laugh:

Joo, kyllä joskus on hyvä että lapset kuitenkin oppivat kävelemään kärryn vieressä/käsi kädessä. Eikös se juuri ole sitä 'kuria'? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:

Siis mie oon menossa kauppaan 3:n lapsen kanssa, 1v, 2v ja 4v.
Parkkipaikoilla mieluusti pidän kiinni tuosta 4-vuotisesta, kun siellä ajellaan kuitenkin välillä suht holtittomasti.
Mutta nyt mie meen laittamaan lapset puurolle - siis herättelemään vielä nukkuvat, ja mie lupaan paneutua miettimään tuota kysymystä, että miten muut tekee, ja miks mie en osaa.
Siis jos kysymys koskee asiaa, että miten päästä helpommalla (= sisaruskärryt), niin se on sit automaattisesti kurin puutetta ja ties mitä uusavuttomuutta... mutta olkoon, onhan se loistavaa että Suomen tulevaisuus on turvattu meidän ehkä välillä vähän vilkkaanpuoleisesta jälkikasvusta huolimatta ;) :D

Niin, koitas nyt 10 lapsen äitinä vähän miettiä tuota kasvatustyyliäsi *heristää sormeaan 3 lapsen äitinä*

;) :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja namu:
Entäs jos ottaisit kauppaan kaksostenratttaat ja laittaisit ostokset sinne alle? vai meinaatko ostaa viikon ruoka ostokset sieltä?

Loppuviikon ruuat, perjantaihin tai lauantaihin asti, kun en käynyt kun viikonlopun ostokset lauantaina kirkonkylältä.
Ja meillä ei oo tuplakärryjä, siis kaksostenrattaita, kun täällä on noita pieniä metsäteitä joita kävellään ja tuo 2v pärjää niillä omin jaloin... tai sit mies tai joku isompi lapsista on työntämässä toisia kärrejä pidemmillä kävelyretkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
:D :D :D

Toi valjaissa haukkuminen! *reps* :laugh:

Kyl on taas kommentteja! _Koska_ sä Aurinkokunta ajattelit opetella kasvattamaan lapsia...? :D

Pitipä ihan kirjautua... :D
Niin, sanotaan yleensä, että eka on harjoituskappale, toisen kanssa mennään sit jo rennommin ja "osataan" välttää virheitä ja kolmannen kanssa ei enää edes ehdi miettiä... kaikki menee niin rutiinilla.
Ehkä mie oon niin paljon umpiluisempi tapaus, että nyt vasta tän häntäpään kanssa mie oon alkanut miettiumään, että hetkinen... kasvatus... Hmm... Onko se syötävää? ;) :whistle:

Kyl on taas kommentteja! _Koska_ sä Aurinkokunta ajattelit opetella kasvattamaan lapsia...? :D

Niin, sanotaan yleensä, että eka on harjoituskappale, toisen kanssa mennään sit jo rennommin ja "osataan" välttää virheitä ja kolmannen kanssa ei enää edes ehdi miettiä... kaikki menee niin rutiinilla.
Ehkä mie oon niin paljon umpiluisempi tapaus, että nyt vasta tän häntäpään kanssa mie oon alkanut miettiumään, että hetkinen... kasvatus... Hmm... Onko se syötävää? ;) :whistle:

Ihana kommentti! Mä oon vähän samanlainen umpiluu..:D

:laugh:
Mä olen kuullut että ensimmäinen lapsi on kasvatettu, toinen on kasvanut ja kolmas pyörii jaloissa. Meillä se menee juuri noin. :D

Ihan vakavissaan,nuista joistain kommenteista piittaamatta... Ootko käyttänyt kantoliinaa,tuon 1v vois laittaa siihen lidlin ajaksi? Sitte 2v vois olla kärryissä ja 4v kävellä. Tai sitten,onko nuissa lidlin kärryissä sitä limasakori-paikkaa siinä työntöaisan alla,jos 2v voi sseisoa siinä?