Pettäjämiehen tehtävä itse ratkaisunsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumme

Vieras
Mies jäi kiinni sivusuhteesta. Valheita valheiden päälle vielä siinä vaiheessa kun kaikki oli ilmiselvää. Nyt mies odottaa, että minä teen ratkaisun suhteemme päättämisen suhteen. Hän on itkenyt monta päivää, että ei halua erota ja haluaa minulta vielä mahdollisuuden. Mutta hän sanoi myös, että on ollut tunteissaan epävarma ja on edelleen, eihän hän muuten edes olisi aloittanut sivusuhdetta. Epävarmaa on myös haluaako hän luopua kuitenkaan sivusuhteestakaan. Mies yrittää vierittää tunne-epävarmuutensa ratkaisemisen minulle. Minun pitää nyt kertoa hänelle, että erotaanko vaiko ei. Entä jos en vaan yksinkertaisesti sano mitään? Eikö mies siinäkään vaiheessa tee mitään ratkaisua itse? Ensin ajattelin, että mies laittaa minut tekemään päätöksen, koska ei halua itselleen syyllisyyttä toisen naisen takia jättämisestä. Siksi sanoin ensin, että erotaan! Mutta mies ruikutti silti ettei halua eroa. Ajattelin jatkaa elämääni ihan normaaliin malliin, asutaan yhdessä, lainalyhennys menee miehen tililtä. En tosin aio tarjota mitään parisuhdesisältöä, en pyykkää, ruoki tai anna hellyyttä. Hakekoot myös ne jostain muualta. Ottaakot itse sitten vastuuta asuntomme myynnistä ym. kun alkaa siltä tuntumaan. Miksi minun pitäisi sitä nyt ruveta yksin tuskailemaan? Itse tuskin haen uutta suhdetta enää ikinä, joten ei ole kiirettä saada häntä heti kokonaan ulos elämästäni. Mutta ehkä vaikka uudelle tyttöystävälle tulee kiire, ja silloin miehen on itse tehtävä ratkaisunsa, mitä elämältään haluaa?

Aika hyvin olet tilanteenne analysoinut. Noinhan se useimmiten menee, jotta ikävät asiat jätetään toiselle, kuten nyt päätöksenteko ja vastuun ottaminen siitä. Jos pystyt olemaan noin vahva, kuin miltä kuulostat, jatka vain yhteistä osoitetta.. Tuo muuten muistuttaa kovasti omaa tilannettani avioliiton loppuvaiheessa, kun itse olin henkisesti jo irronnut. Rasittavaksi saattaa kuitenkin siitä huolimatta käydä eläminen saman katon alla. Se, jolla on hankalampaa, alkaa toimimaan.