Pettäjänpiina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MokiaNokia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MokiaNokia

Uusi jäsen
02.08.2007
1
0
1
Olen kahden lapsen isä eteläisestä suomesta.
Toinen lapsista on sylivauva ja toinen on jo kouluikäinen. Yhdessä ollaan oltu jo noin 14 vuotta. Parisuhde sai ensimmäisen todellisen kolauksen noin 7 vuotta sitten, kun kumppani jäi kiinni pettämisestä. Asiaa puitiin ankarasti ja lopputuloksena päätin antaa anteeksi ja yhdessä päätettiin jatkaa suhdetta. Toki "kissa" nousi pöydälle riitatilanteissa ja joskus ryypätessä. Vuosien saatossa erhe kuitenkin painui unholaan, vaikken sitä koskaan ole täysin unohtanut. Asiasta ei kuitenkaan ole ollut tarve nälviä tai yms, enää vuosiin.

Pettämisllä oli yksi paha vaikutus. Seksielämä loppui lähes tyystin, ennen niin aloitteellinen kumppani ei muistaakseni tähänpäivään mennessä ole tehnyt yhtään aloitetta( kännissä lukuunottamatta) sen jälkeen. Aloitteesta suostuu aina halutessani ja tuntuu myös itse nauttivan, ainainen yksipuolinen aloitteellisuus kuitenkin ahdistaa hemmetisti henkisesti.
Tästä syystä seksielämä tipahti lähes nollille viimeisen 2 vuoden aikana. Seksin saaminen/haluaminen alkoi tuntua kerjäämiseltä.
Muuten arki kyllä sujuu loistavasti ja ulkopuoliset varmasti ajattelevat kaiken olevan hyvällä mallilla. Onnellinen keskiluokkainen perhe......

Nyt päästään itse ongelmaan, minulla itselläni on nyt vuorostaan suhde.
Olen melko nuorekas ja sosiaalinen tyyppi, joten tulen helposti juttuu kaikenlaisten ihmisten kanssa.
Sattuman kautta tutustuin itseäni(34v) huomattavasti nuorempaan naiseen, ikäeroa on 14 vuotta.
Jo ensimmäinen tapaaminen päätyi hotelliin lakanoiden väliin. Seksi oli hyvää ja ylipäätään koko yö oli mahtava.
Neito lähetti myöhemmin viestiä ja nyt "valhe suhdetta" on kestänyt 5kk hänellä on ollut muitakin suhteita samaan aikaan paitsi viimeisen 1,5kk aikana koska on ilmeisesti rakastunut minuun. Kyseisellä naisella ei ole harmainta aavistustakaan kuppanistani ja tuoreesta lapsesta. Homma loppuisi siihen. Tietysti.
Viimeisen kuukauden aikana tämä toinen on ruvennut puhumaan rakkaudesta, muista suhteista luopumisestaan, meidän välisestä seksistä, jota ylistää maasta taivaaseen yms. Ymmärrän, että hän haluaisi kanssani jotain vakavampaa. Itse en halua.
Olen jo useamman kerran koittanut laittaa "poikki" mutta syystä taikka toisesta se ei ole onnistunut, en haluaisi aiheuttaa hänelle mielipahaa vaan eron tulisi tapahtua " sivistyneesti".
Tiedän, että jos töksäytän totuuden tiskiin aiheutan helvetisti enemmän vahinkoa tämän naisen mieleen, kun sopivalla valkoisella valheella.
Rakastan omaa kumppaniani, vaikka meillä ei "kemiat" pelaa, niin meillä on kuitenkin vahva sielujensympatia. Ollan oikeastaan "parhaat kaverit".
Tämä kaikki tekee tästäkin pettämisestä helvetin tyhmän ja idioottimaisen tempun.
Tekemättömäksihän tehtyä ei saa, mutta vahinkoja voi ja pitää aina yrittää minimoida.
Hyvät neuvot ovat nyt siis kalliit ja asialliset komentit voi herättää ajatuksen jolla tuntematon kanssasisarenne voi päästä pienimmällä mahdollisella kolauksella.

Kaikenmaailman moraalinvartijoiden, jossitelijoiden, mussuttajien ja jeesustelijoiden ei kannata vaivautua vastaamaan.

Ainoastaan asiallisella kommentilla voit vaikuttaa.
Kiitos & anteeks

Kinkkinen tilanne monellakin tapaa. Tämä salasuhteesi saa todennäköisesti jossakin vaiheessa selville, että elät parisuhteessa ja sinulla on lapsia (ainakin olettaisin, että saa selville helpostikin jos haluaa selvittää ja olet kertonut oikean nimesi jne). Sen takia suosittelisin kertomaan asian ajoissa vaimollesi, nimittäin ei pidä väheksyä katkeroituneen naisen pahaa oloa - veikkaisin n. 90% varmuudella, että hoitosi haluaa paljastaa suhteen vaimollesi. Mitä nuorempi nainen sen raskaammin ottaa tällaisen pettymyksen ja ei välitä mitä riskeeraa kertomisella (esim. lasten kannalta ajatellen). Toinen asia sitten on pystyisitkö itse elämään taakkaa kantaen.. toisaalta en tekstisi perusteella päässyt ihan selvyyteen haluatko jatkaa vaimosi kanssa edelleen? Jos haluat niin parisuhdeterapiaa suosittelisin minäkin (itse omassa suhteessani sitä on tarvittu ja on ollut apua). Itseasiassa suosittelen sitä terapiaa myös vaikka päättäisitte erota, ihan sen takia, että teillä on lapsia ja pakosti joudutte tulemaan toimeen edes jotenkin jatkossa.

Niin joo vielä yksi juttu; kertominen ei välttämättä ole aina paras vaihtoehto. Mutta totuus on silti parempi kuulla puolisolta kuin kolmannelta osapuolelta.

Jos ajattelit yrittää jatkaa vaimokkeesi kanssa, niin ryhdy heti katkaisemaan välit tyystin tähän seksikumppaniisi. Mietit, ettet haluaisi satuttaa suhteen poikki laittamisella seksikumppaniasi. Enemmän satutat esittämällä muuta kuin olet. Tämä on tietysti naisen näkökulma. Neuvoni olisi, että ajattele, kuinka paljon satutat omaa kumppaniasi, jota rakastat.

Voi olla, että oma kumppanisi haluaisi tehdä aloitteen sängyssä, mutta kantaa huonoa omaatuntoa tekemisistään ja ei kehtaa. Naisiin tämä ainakin saattaa vaikuttaa tällä tavalla. Kannattaisi yrittää puhua avoimesti (ei tietystikään syyttävästi ja painostavasti) hänen kanssaan. Lisäksi parisuhdeterapiasta voisi olla hyötyä. Siellä ei keskitytä arvostelemaan jompaakumpaa tai kumpaakin, vaan pyritään näkemään keinoja parisuhteen parantamiseksi.

Jos saisin puolestasi päättää, niin kertoisin sinuna tälle seksikumppanille välittömästi edes puoli totuutta. Poistat hänen puhelinnumeronsa, jos hän soittaa/viestittää, et vastaa. Eli kerrasta poikki.

Enemmän kuin seksikumppaniasi ja itseäsi, ajattele rakastasi. Mille hänestä tuntuisi, jos hän tietäisi? Miten se häneen vaikuttaisi? Muistele, kuinka pahalle sinusta tuntui, kun rakastamasi ihminen petti sinua? Ole mies. :hug:

Luettuani juttusi, halusin kuristaa sinut.
En ole itsekään pyhimys, joten...

Toivon, että voisit lähestyä ongelmaasi näiden kysymysten kautta:

Haluatko eron vaimostasi?
Haluatko olla vknloppu isä?
Osaatko ajatella kuinka loukkaava tekosi on, sillä vaimosi on vasta toipumassa lapsen saamisesta.
Ajatteletko, että tekosi voisi olla nöyryyttävää perhettäsi kohtaan.
Onko nuorempi nainen sinulle itsetunnon kohottaja?
Mitä toinen nainen antaa sinulle enemmän, mitä sinulla ei jo ole.
Vertaa asioita keskenään, laita asiat tärkeysjärjestykseen, kuka listassasi on nro 1? Sinä?/perhe?
Uskotko nykyisen suhteesi kestävän, jos eroat vaimostasi?
Millainen isä haluat olla?
Onko suhde kosto vaimollesi?
Ketä sinä todella rakastat?
Kun ajattelet tulevaisuutta, kenen uskot pitävä kädestäsi kiinni ja sanovan: on meillä ihanat lastenlapset.

Kuka sinun elämässäsi on se nainen, joka seisoo rinnallasi valmiina toistelemaan yhteisen onnen puolesta. Kuka on hän, joka ei jää arjen jalkoihin, vaan selviää likapyykistä ja rypistyneestä rakkaudesta. Kuka näkee kasvoistasi murheet ja kuka ymmärtää kun haluat olla hetken yksin.

En tiedä, kuinka olet joutunut noin hukkaan itseltäsi. Toinen nainen ei ainakaan ole pelastus perhe-elämään.

Mä itse olen petetty...
yksi neuvo...
tee päätös pian...sä satutat kaikkia teitä kolmea tuolla tavalla..
mieti tarkkaan mitä haluat...
älä kituuta muita äläkä itseäsi..
ei tämä ole herkkua ku tietää miehellä olevan toisen vaikka mies sen napakasti kieltää... :|

Yhteistyössä