Pettämiskyselyä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asiassa on niin monta puolta. Haluaisiko mieskään sitten jatkaa - haluaisinko minä jos saisin jotain tuollaista tietää. Anteeksi voi antaa ja siltikin erota tai päinvastoin , pysyä yhdessä mutta kaivaa tätä rikosta yhä uudelleen ja uudelleen esiin. Sitä pitäisi jotenkin pystyä kuitenkin antamaan anteeksi vaikka eroaisikin... ihan oman mielenrauhan vuoksi. Pitää oppia ymmärtämään asioita omasta näkökulmasta... ääägh. En osaa selittää. Mutta tuollaisen asian anteeksianto ei olisi helppoa. Ja sen kaivamatta jättäminen myöhemmin vielä vaikeampaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Todennäkösesti voisin. Anteeksiantaminen on jalo taito. Anteeksi voi antaa, mutta kaikkea ei voi unohtaa.
Mutta onko anteeksianto täydellinen, jos ei voi unohtaa? Eikö juuri se muistaminen ole merkki siitä, että kantaa kaunaa asiasta? Jos oikein todella on antanut anteeksi, pystyy myös unohtamaan.

ei. elämässä ei kannata unohtaa hyviä, eikä huonoja asioita, ne on muistoja, joista elämä koostuu. Mä olen pystyny antamaan anteeks jotain niin kauheita asioita, että pettäminenki on pientä niiden rinnalla. Sillon vasta, kun menee elämä aivan päin seinää, tietää että elää. Ja jos mä en eläis, en vois olla onnellinen.

Jos ap pyysit minua jatkamaan niin tarkoitin "loppuhan onkin selvää"-asialla sitä, että varmaan ero tulisi.Ainoastaan se saattaisi pelastaa, että mieheni muuttuisikin yhtäkkiä puhekoneeksi, joka haluaisi perin juurin puhumalla selvittää asian, jota vaikea kuvitella kun on tavallinen suomalainen jörri.Mutta siis, koska en asiaa vois unohtaa niin eroon loppujen lopuksi luultavasti päätyisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Todennäkösesti voisin. Anteeksiantaminen on jalo taito. Anteeksi voi antaa, mutta kaikkea ei voi unohtaa.
Mutta onko anteeksianto täydellinen, jos ei voi unohtaa? Eikö juuri se muistaminen ole merkki siitä, että kantaa kaunaa asiasta? Jos oikein todella on antanut anteeksi, pystyy myös unohtamaan.

Totta, anteeksi voi antaa muttei sitä unohda, ajan kanssa sitten jää taka alalle. Kaikki ei todellakaan pysty antamaan anteeksi eikä käsitellä asiaa alusta loppuun, se on vaan siinä sitten.

Kyllä se on kiinni molemmista osapuolista voiko se suhde enään jatkua, se on selvitettävä perusteellisesti ja hemmetisti vaatii molemmilta päästä siitä yli ja jatkaa. Yksin on turha yrittää, ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsa:
Voisitko antaa miehellesi pettämisen anteeksi ja missä tilanteessa?! Jos sinua rakastaisi ja seksin takia olisi vain pettänyt eikä haluaisi tämä toisen naisen kanssa mitään suhdetta.

Seksin takia en luultavasti voisi antaa, jos ei ensin kohenna (tai oikeastaan vilkastuta) meidän seksielämää. Muuten luultavasti kyllä.

Voisin antaa anteeksi ja mieskin voisi minulle. Ollaan puhuttu näistä asioista aivan avoimesti. Eihän se ihan varma olis saisiko toiselta anteeks mut hyvin pitkälle yritettäisiin ymmärtää miksi toinen niin teki ja mitä voisi tehdä et asiat saisi kuntoon. Parisuhde on kahden kauppaa, tahto olla toisen kanssa ja pienten eikä isompieen vastoinkäymisten takia saisi luovuttaa liian helpolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
En usko voivani antaa anteeksi. Luultavasti tapahtunut jäytäisi suhdetta vaikka yrittäisimmekin selvitä siitä...

näin. mä silloin aikanaan ajattelin että olisi voinut, mutta kun ei sellaista voi unohta niin se olisi jäytänyt ja itseni tuntien en olisi osannut antaa asian painua unohduksiin. eli olisin vetänyt sen sit todennäköisesti riidoissa mukaan.

Yhteistyössä