Pettämistä ja parisuhdetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ideaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elämässähän ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Ei voi vaikuttaa kuin omiin tekemisiinsä tai tekemättä jättämisiinsä. Näin olen päättänyt.

En tiedä minkä tekosyyn mieheni keksisi, jos hän yrittäisi saada pettämisensä jotenkin oikeutetuksi. Sinäkin selkeästi koit, että mieheni tekemiset olivat syy pettämiseesi. Vaikka itsehän sinä sen päätöksen teit.

Jos minulle joskus paljastuisi, että mieheni todellakin pettäisi minua, niin enpä tiedä mitä tekisin. Se on kuitenkin varmaa, että minusta hän ei saisi syyllistä tehtyä. Joten sen puolesta voin ainakin elää omatunto puhtaana.

En usko, että omalla miehelläni on aivan puhtaat jauhot pussissaan. Valitettavasti. Hän antaa joko tietoisesti tai tiedostamattaan naisille sellaisen tunnelman, että hän on vapaa. Pyytää kahville jne. Enhän olisi alkanut tarkistelemaan edes asioita, ellei tuo kuuluisa kuudes aisti olisi aktivoitunut, kun luonteeltani en ole kovin mustasukkainen ja vahtiva. Jokin vain kolahti asioissa. Ehkä pysäytin jotakin, ehkä en. Vielä kaikki on niin epäselvää, etten oikein edes ymmärrä mitää, paitsi sen, että mieheni kieltää kaiken, vaikka todisteetkin seisoisivat nenän edessä. Sitä en ymmärrä, miksei halua lähteä, jos kerta sinkkuilu kiinnostaa. En halua puolisoa, jonka joudun jakamaan. Silloin valitsen olla mieluiten yksin. Samalla mitalla en halua antaa takaisin, ei sillä mitään saavuta, hajoittaisin vain itseni. Teen sitä kyllä nyttenkin, kun en voi olla mistään varma. Toivottavasti totuus valkenee minullekkin ajan kanssa tai sitten ei. Tai sitten se ajaa vähitellen tämän suhteen alas.

Alkuperäinen kirjoittaja Ideaton:
On täysin mieheni vika, että hän on puhelias, katsoo silmiin puhuessaan, on kohtelias ja avulias. Nämä ominaisuudet ovat sellaisia, jotka naiset lukevat mielellään väärin. Varsinkin seuranhakuiset naiset.

...mutta silti se on niiden ilkeiden naisten vika, kun menevät ihastumaan mieheesi? Minkäs hän sille voi, kun on niin ihana.

Herää nyt jo todellisuuteen! Lopeta tuo itsepetos.

Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ideaton:
On täysin mieheni vika, että hän on puhelias, katsoo silmiin puhuessaan, on kohtelias ja avulias. Nämä ominaisuudet ovat sellaisia, jotka naiset lukevat mielellään väärin. Varsinkin seuranhakuiset naiset.

...mutta silti se on niiden ilkeiden naisten vika, kun menevät ihastumaan mieheesi? Minkäs hän sille voi, kun on niin ihana.

Kirjoitin sinulle jo pitkän vastineen, mutta se hävisi jonnekin nettitaivaaseen.

Kenen vika on jos joku ihastuu johonkin? Ihan varmasti sen vika joka ihastuu. Ei kukaan voi määrätä toisen tunteista. Ihmisen pitää hallita itse tunteensa, ja sehän se on joka erottaa meidät eläimesta. Tunteiden hallitseminen.

Miksi mielestäsi en elä todellisuudessa? Ja miksi petän itseäni? Onko sinulla tähän muuta kuin arvaus?

Tämä tuttavani, joka kertoi minulle epäilevänsä että miehelläni on suhde tähän toiseen naiseen, ei osannut kertoa mitään konkreettista. Yksi kännikkäinen pusu, joskus aikoja sitten, jonka aloitteen tekijä oli tämä toinen nainen. Olen itse muuten nähnyt ainakin puolenkymmentä kertaa, kun hän pusuttelee millon kenenkin miehen kanssa kännipäissään.

Mieheni ei ole öitä poissa, eikä muutenkaan iltoja teillä tietämättömillä. Ei kummallisia puhelinsoittoja, ei tekstiviestejä. Ei mitään mikä kertoisi minulle, että hän pettäisi minua. Seksiä harrastamme ihan yhtä usein kun ennenkin, eli useamman kerran viikossa. Puhumme paljon, olemme aina puhuneet, ja tunnemme toisemme.

Tämä tuttavamme, joka tämän "paljastuksen" teki on itse ollut se joka on aina kutsunut tämän "toisen naisen" samaan paikkaan, missä on ollut mieheni kanssa. Tämän hän myönsi. Tämä on sinäänsä erikoista, koska hän oli kuitenkin kuulema kärsinyt tästä epäilystään jo pitkään. Hän yritti jo aikaisemmin "tarjota" erästä toista ystäväänsä miehelleni, lähettämällä tälle teksiviestejä, että tule oluelle, X on myös täällä. Nämä viestit mieheni näytti minulle jo reilu vuosi sitten, ja ihmetteli niitä kovasti. Sinäänsä en mitenkään ymmärrä miksi tuttavamme näin tekee. Hän on enemmänkin mieheni ystävä, ja ehkäpä minä sitten "rajoitan" miehen menoja liikaa, ja jos mieheni seurustelisi jonkun "menevämmän naisen kanssa", niin tämä tuttava saisi ryyppy- ja menoseuraa helpommin. Vaikea arvata mitä toisen pään sisällä liikkuu.

Itse olen selvittänyt tämän asian niin hyvin kuin olen pystynyt. Olen kysellyt ja olemme puhuneet.

Minä en halua elää pettäjän kanssa, mutta en myöskään ymmärrä että pitäisikö minun heittää hänet pihalle toisen ihmisen epäilyn takia? Niinhän tämä tuttavamme kehoitti, heittämään miehen tavarat pihalle. Ja kun kysyin, että onko hän sitten varma suhteesta, niin hän sanoi ettei mitään ollut varmasti vielä edes tapahtunut.

Ja nyt hänestä ei ole kuulunut ainakaan kuukauteen mitään. Miehelleni kyllä soittelee ja tekstailee. Pyytää oluelle yms.

Onko todellakin niin, että nykymaailmassa erotaan epäilyn takia? Flirtin takia? Voin ymmärtää tuollaisen hätiköimisen tuoreessa suhteessa, mutta että yli 20 vuotinen suhde pitäisi katkaista, koska ehkä toinen pettää.

Ja koska en ole valmis heittämään miestä pihalle, niin en elä todellisuudessa vaan petän itseäni????

En missään tapauksessa hyväksy pettämistä, mutta jonkinlaisia todisteita kyllä kaipaan asiaan.

Mihin muuten perustat tuon nimimerkkisi? Olet ainut miksi ja kenelle?

Ainokainen tulee etunimestäni, Ainosta.

Mua häiritsee tuossa sinun kirjoituksessasi se, että et edelleenkään näe mitään vikaa miehessäsi, vaan siinä toisessa naisessa, ja nyt tuossa uudemmassa kirjoituksessasi "syyllinen" onkin sitten jo tämä yhteinen ystävänne joka on toiminut "parittajana".

Kiva jos luotat mieheesi, mutta kannattaa ehkä kuitenkin pitää silmät auki. Miehet eivät ole mitään avuttomia ressukoita, joita ilkeät himokkaat naiset saalistavat ja miehet silkkaa avuttomuuttaan lankeavat näiden seireenien pauloihin.

It takes two to tango.

Ainokainen tulee etunimestäni, Ainosta.

Mua häiritsee tuossa sinun kirjoituksessasi se, että et edelleenkään näe mitään vikaa miehessäsi, vaan siinä toisessa naisessa, ja nyt tuossa uudemmassa kirjoituksessasi "syyllinen" onkin sitten jo tämä yhteinen ystävänne joka on toiminut "parittajana".

Kiva jos luotat mieheesi, mutta kannattaa ehkä kuitenkin pitää silmät auki. Miehet eivät ole mitään avuttomia ressukoita, joita ilkeät himokkaat naiset saalistavat ja miehet silkkaa avuttomuuttaan lankeavat näiden seireenien pauloihin.

It takes two to tango.

Voi Aino hyvä, enhän minä koko elämänikirjoa ole tähän kirjoittanut. Enkä sitä mitä olen miehelle sanonut, ja esittänyt yhteisen jatkon vaihtoehdoiksi.

Kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin, niin olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta. Tuntenut vielä pitempään. Ja se on pitkä aika opiskella toista. Ihan taatusti hänessä on vikoja, kuten minussakin. Hänessä kylläkin enemmän. . . =oD

Kuten myös kirjoitin aikaisemmin, niin olen tuntenut tämän "toisen naisen" jo vuosia, ja hän on moraaliltaan hyvin erilainen kuin minä. Ikisinkku, joka on jo vuosia yrittänyt löytää sitä omaa puolisoa. Nykyään valitettavasti kovasti varattujen miesten parista. Ja tämä on kylmä totuus.

Itsekin ihmettelen tämän tuttavamme osuutta asiaan. En ymmärrä sitä ollenkaan, mutta tällaiseen olen päätynyt keskusteluani asiasta ystävieni kanssa. Hänen motiiviaan ei ymmärrä kukaan.

Elän ja olen elänyt silmät auki. Eivätkä kumpikaan niistä ole, tai ole edes ollut sininen. Kyllä tähän yhteiseen taipaleeseen on mahtunut yhtä sun toista, kuten varmasti kaikkiin pitkiin parisuhteisiin.

On myös totuus, että maailmassa on kylmiä, himokkaita naisia, jotka hakevat ehkäpä vain hetken huumaa miehen kuin miehen kanssa. Jos et ole tätä vielä huomannut, niin katselepa sillä silmällä. Tämä "miehinen" ominaisuus on tasa-arvoistettu. Onko se hyvä vai huono asia, niin siinäpä miettimistä. Sanotaanko näin, että känninen nainen on moninkertaisesti kamalampi kuin känninen mies. Kännisen naisen riehunta on monesti aika mielipuolista. Sama pätee myös tähän "saalistamiseen".

Kuten kirjoitin, niin tuttavapiirissämme on ollut paljon eroja, pettämisiä ja yhteenpalaamisia. Ja kaikissa näissä on oma tarinansa. Ja päihittää monesti mennen tullen Kauniit ja rohkeat.

Kyllä, vanhan sanonnan mukaan tangoon tarvitaan kaksi. Ennen se kuitenkin oli niin, että mies vei ja nainen seurasi. Nyt voi päättäväisempikin mies huomata, että on vikisijän paikalla. Toki jokainen mies (tai nainen) valitsee itse sen, että onko vietävissä, ja kenen pillin mukaan vikistään.

Olen hyvin realistinen elämäni suhteen. Elän päivä kerrallaan, ja elän sen niin hyvin kuin pystyn. Kuten miehellenikin sanoin, niin jos minä en hänelle yksinäni riitä, niin pistetään kantapäät vastakkain. Ei ole kuulema edes vaihtoehto. Mitä hän sitten päässään miettii, niin sinnepä en pysty kurkkimaan. Voin vaikuttaa vain omiin mietteisiini.

Olet siis esittänyt miehelle ehtoja? Hyvä!
Älä päästä häntä kuin koiraa veräjästä. Muuten hän pitää sinua itsestäänselvyytenä, ja jatkaa peliään.

Olet siis esittänyt miehelle ehtoja? Hyvä!
Älä päästä häntä kuin koiraa veräjästä. Muuten hän pitää sinua itsestäänselvyytenä, ja jatkaa peliään.

Jos kaiken paasaamiseni jälkeen jatkaisi minkäänlaista peliä, niin hänessä on totisesti masokistin vikaa. . .

onko mieleesi juolahtanut niin yksinkertainen asia, että se sinun tuttavasi saattaa puhua omaan laskuunsa, saa sinut epäilemään ja riitelemään miehesi kanssa, jopa eroamaan, ja sitten tämä tuttava, jos on nainen korjaa potin - miehesi, tai jos mies, niin sinut.Jotkut vaan ovat kateellisia jos toisilla menee edes jotenkin.

Kyllähän minulle on tuota vaihtoehtoa tarjottu, kun olen ystävien kanssa puhunut asiasta. Tuntuu vain jotenkin vainoharhaiselta vaihtoehdolta. Ei kai elämä kuitenkaan ole noin raadollista.

Mieheni loukkantui kovasti, kun kerron hänelle silloin että tämä tuttavamme (lähinnä miehen tuttava) kehoitti minua kantamaan miehen tavarat pihalle. Hän ihmetteli, että miksi, kun koko suhde-epäily on ihan huuhaata. Jos hänellä olisi suhde, niin ei ensinnäkään olisi ollut tuon naisen kanssa. Ja toisaalta miksi ihmeessä hän olisi ylläpitänyt suhdettaan tämän tuttavan silmien alla. Mies on varma, että tällä tuttavalla on omat oudot syynsä, ja on keksinyt tämän jutun.

Olin itsekin hyvin hämmästynyt kun tämä tuttava esitti ykkösvaihtoehdoksi, että kanna ukon tavarat pihalle. Kun hänellä ei ollut mitään konkreettista todistusaineistoa, ainoastaan epäily. Ja hän soittelikin silloin alkuviikkoina (kahden ensimmäisen viikon aikana) ja teki tikusta asiaa, ja kysyi että mitä kuuluu.

Toinen outous asiassa oli se, että hän oli tietämättäni jutellut muiden tuttaviemme kanssa, ja sanonut että hänen on vaikea elää itsensä kanssa jos ei kerro minulle epäilyjään. Ja tosiasiassa hän itse oli se (myönsi tämän kysyessäni) joka aina kutsui tämän oletetun toisen naisen mukaan, kun oli itse menossa mieheni kanssa oluelle tai kahdelle. Tätä minun on vaikea ymmärtää. Yksi jolle tämä tuttavamme oli kertonut epäilystään ja pahasta olostaan, sanoi että ymmärränhän että tämä tuttava on ollut pitkän aikaa todella pahoillaan tästä ikävästä epäilystään. Ja silti hän itse on lisännyt omaa pahaa oloaan kutsumalla tämän oletettun toisen naisen tarkoituksella samoihin paikkoihin mieheni kanssa. Tätä en ymmärrä.

Miehelleni olen tehnyt selväksi, että tämä oli sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta kun meidän parisuhdetta puntaroidaan kylillä! Eli, jos menojalkaa alkaa vipattamaan, niin pistää menien sitten lopullisesti ja vauhdilla.

Yhteistyössä