Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ideaton:
On täysin mieheni vika, että hän on puhelias, katsoo silmiin puhuessaan, on kohtelias ja avulias. Nämä ominaisuudet ovat sellaisia, jotka naiset lukevat mielellään väärin. Varsinkin seuranhakuiset naiset.
...mutta silti se on niiden ilkeiden naisten vika, kun menevät ihastumaan mieheesi? Minkäs hän sille voi, kun on niin ihana.
Herää nyt jo todellisuuteen! Lopeta tuo itsepetos.
Kirjoitin sinulle jo pitkän vastineen, mutta se hävisi jonnekin nettitaivaaseen.
Kenen vika on jos joku ihastuu johonkin? Ihan varmasti sen vika joka ihastuu. Ei kukaan voi määrätä toisen tunteista. Ihmisen pitää hallita itse tunteensa, ja sehän se on joka erottaa meidät eläimesta. Tunteiden hallitseminen.
Miksi mielestäsi en elä todellisuudessa? Ja miksi petän itseäni? Onko sinulla tähän muuta kuin arvaus?
Tämä tuttavani, joka kertoi minulle epäilevänsä että miehelläni on suhde tähän toiseen naiseen, ei osannut kertoa mitään konkreettista. Yksi kännikkäinen pusu, joskus aikoja sitten, jonka aloitteen tekijä oli tämä toinen nainen. Olen itse muuten nähnyt ainakin puolenkymmentä kertaa, kun hän pusuttelee millon kenenkin miehen kanssa kännipäissään.
Mieheni ei ole öitä poissa, eikä muutenkaan iltoja teillä tietämättömillä. Ei kummallisia puhelinsoittoja, ei tekstiviestejä. Ei mitään mikä kertoisi minulle, että hän pettäisi minua. Seksiä harrastamme ihan yhtä usein kun ennenkin, eli useamman kerran viikossa. Puhumme paljon, olemme aina puhuneet, ja tunnemme toisemme.
Tämä tuttavamme, joka tämän "paljastuksen" teki on itse ollut se joka on aina kutsunut tämän "toisen naisen" samaan paikkaan, missä on ollut mieheni kanssa. Tämän hän myönsi. Tämä on sinäänsä erikoista, koska hän oli kuitenkin kuulema kärsinyt tästä epäilystään jo pitkään. Hän yritti jo aikaisemmin "tarjota" erästä toista ystäväänsä miehelleni, lähettämällä tälle teksiviestejä, että tule oluelle, X on myös täällä. Nämä viestit mieheni näytti minulle jo reilu vuosi sitten, ja ihmetteli niitä kovasti. Sinäänsä en mitenkään ymmärrä miksi tuttavamme näin tekee. Hän on enemmänkin mieheni ystävä, ja ehkäpä minä sitten "rajoitan" miehen menoja liikaa, ja jos mieheni seurustelisi jonkun "menevämmän naisen kanssa", niin tämä tuttava saisi ryyppy- ja menoseuraa helpommin. Vaikea arvata mitä toisen pään sisällä liikkuu.
Itse olen selvittänyt tämän asian niin hyvin kuin olen pystynyt. Olen kysellyt ja olemme puhuneet.
Minä en halua elää pettäjän kanssa, mutta en myöskään ymmärrä että pitäisikö minun heittää hänet pihalle toisen ihmisen epäilyn takia? Niinhän tämä tuttavamme kehoitti, heittämään miehen tavarat pihalle. Ja kun kysyin, että onko hän sitten varma suhteesta, niin hän sanoi ettei mitään ollut varmasti vielä edes tapahtunut.
Ja nyt hänestä ei ole kuulunut ainakaan kuukauteen mitään. Miehelleni kyllä soittelee ja tekstailee. Pyytää oluelle yms.
Onko todellakin niin, että nykymaailmassa erotaan epäilyn takia? Flirtin takia? Voin ymmärtää tuollaisen hätiköimisen tuoreessa suhteessa, mutta että yli 20 vuotinen suhde pitäisi katkaista, koska ehkä toinen pettää.
Ja koska en ole valmis heittämään miestä pihalle, niin en elä todellisuudessa vaan petän itseäni????
En missään tapauksessa hyväksy pettämistä, mutta jonkinlaisia todisteita kyllä kaipaan asiaan.