Ä
"Äiti"
Vieras
Minun tarinani pähkinänkuoressa: esikoisen imetys sujui hyvin, imetin 9,5kk ja enkä miettinyt asiaa sen kummemmin - imettäminen oli luonnollista ja kätevä tapa ruokkia vauva. Kuopukseni syntyi syksyllä ja oli vajaa 5 kiloinen lapsi - verensokerit heittelivät jatkuvasti, vauva oli todella unelias ja sairaalassa hoitajat syöttivät pullosta ensi hetkistä. Rinta ei maistunut alun alkaenkaan paitsi lohdutustarpeeseen. Pullosta ruokkiminenkin oli niin vaikeaa, että sai hien kohoamaan - tilanne oli minulle täysin uusi. Hoitajat sairaalassa lupailivat, että kyllä minä pystyn imettämään kunhan pääsemme vauvan kanssa kotiin, kunhan maito alkaa nousta. No nousihan se, mutta vauva ei huolinut rintaa. Pullosta otti edelleen mutta liian vähän. Uusi sairaalareissu, josta nopea kotiutus. Verensokeriarvot alkoivat normalisoitua ja vauva syödä ja virkistyä.
Imetin osittain 4kk ajan niin että vauva sai rintaa ennen korviketta ja sitten pumppasin n. 4-5x päivässä että vauva saisi mahd. paljon maitoa. Rinta yksin ei koskaan kelvannut tai riittänyt. Paljon ihmettelyjä olen saanut siitä, miksi pumppaan. Vauva ei ole koskaan innostunut rinnasta joka ihmetyttää minua suuresti - vauva joka ei halua rintaa?!? Esikoisella oli päinvastoin. Nyt vauva lopetti viikko sitten yösyömisisetkin rinnasta ja maitoa tulee pumppuun enää muutamia tippoja.
Tekee kipeää luovuttaa - suru siitä että osittainenkin imetys loppui näin pian. Olisin halunnut jatkaa vaikka maidon pumppausta.. mutta kun ei enää heru! Onko muita vastaavassa tilanteessa olleita - imetys loppui siis liian aikaisin?
Imetin osittain 4kk ajan niin että vauva sai rintaa ennen korviketta ja sitten pumppasin n. 4-5x päivässä että vauva saisi mahd. paljon maitoa. Rinta yksin ei koskaan kelvannut tai riittänyt. Paljon ihmettelyjä olen saanut siitä, miksi pumppaan. Vauva ei ole koskaan innostunut rinnasta joka ihmetyttää minua suuresti - vauva joka ei halua rintaa?!? Esikoisella oli päinvastoin. Nyt vauva lopetti viikko sitten yösyömisisetkin rinnasta ja maitoa tulee pumppuun enää muutamia tippoja.
Tekee kipeää luovuttaa - suru siitä että osittainenkin imetys loppui näin pian. Olisin halunnut jatkaa vaikka maidon pumppausta.. mutta kun ei enää heru! Onko muita vastaavassa tilanteessa olleita - imetys loppui siis liian aikaisin?