Pettymys niin suuri että voisin pillahtaa itkuun...koskien sitä talonosto asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Multakussuu

Aktiivinen jäsen
19.03.2008
1 312
0
36
Saatiin hinta tippumaan meidän unelma kodista 15 000 euroa,laina järjestyi heti ilman ongelmaa ja myyjät suostui meidän tarjoukseen.

Kaiken piti olla selvää.Vaan kauppakirjoja vaille valmista.Vaan eipä olekaan.

Meidän takaajat ei tulekaan takaamaan. :( Niitä hirvittää suuri summa.Molempien meidän äidit olis ollu kyseessä...ainoat mahdolliset mutta eivät uskallakkaan jos jotain joskus sattuiskin...

Valtion takaus saatiin mutta se on vaan osalle summaa,molemmille takaajille olis jääny 20 000euroa takaukseen.

Ymmärrän mä sen että se voi pelottaa mutta kyllä mä uskaltaisin vanhempiani mennä takaamaan...mutta..ei voi mitään.

Unelma koti siis jää ja vuokralla jatketaan.*Itku* :'( :ashamed: :(

Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Saatiin hinta tippumaan meidän unelma kodista 15 000 euroa,laina järjestyi heti ilman ongelmaa ja myyjät suostui meidän tarjoukseen.

Meidän takaajat ei tulekaan takaamaan. :( Niitä hirvittää suuri summa.Molempien meidän äidit olis ollu kyseessä...ainoat mahdolliset mutta eivät uskallakkaan jos jotain joskus sattuiskin...

Valtion takaus saatiin mutta se on vaan osalle summaa,molemmille takaajille olis jääny 20 000euroa takaukseen.

Ymmärrän mä sen että se voi pelottaa mutta kyllä mä uskaltaisin vanhempiani mennä takaamaan...mutta..ei voi mitään.

tsekkaa oma takaus. jos rahaa on yhtään jemmassa ni ei o iso juttu. ei tartte vaivata sukulaisia omalla lainallaan...

ja joistain pankeista saa tosiaan koko lainan ei tarvi takaajia tai omaa rahaa... en muista mikä oli nimeltään se osa minkä pankki takaa sen valtion takauksen jälkeen... Siitä joutuu kyl jotain maksamaan...

Käy pankissa/pankeissa kysymässä...

Älä heitä vielä pyyhettä nurkkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:

tsekkaa oma takaus. jos rahaa on yhtään jemmassa ni ei o iso juttu. ei tartte vaivata sukulaisia omalla lainallaan...

Mulla olis jemmassa varmaan just sen verran,luulisin että se maksais lähemmäs 3000euroa mutta kun olin suunnitellu niillä maksavani yhden lainani pois jossa ex mieheni on takaamassa..pääsis hänkin rauhaan siitä asiasta ja sellasista siteistä muhun. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Monessa pankissa on täystakausmahdollisuus, kysykää pankista, on vähän kalliimpi mutta jos tosiaan asunnon haluaa niin kyllä sitä maksaa

Ei ainakaan nordeassa muuta mahista.Kysyttiin ja kaikki selitettiin.

käy op:ssa... Me ollaan sieltä kysytty sitä täystakausta tulevaa taloa varten, kun ei haluta enää mun vanhempia takaajiksi...

Onko teillä tonttimaata/metsää mitä vois laittaa? Siis tuo 20 000e on todella pieni summa ja on äkkiä maksettu että takaajat pääsevät takauksesta. Lupasivatko he ensin taata lainan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teillä tonttimaata/metsää mitä vois laittaa? Siis tuo 20 000e on todella pieni summa ja on äkkiä maksettu että takaajat pääsevät takauksesta. Lupasivatko he ensin taata lainan?

Joo,kyllä sen piti aika selvää olla.. :( Meillä on siinä kaksi tonttia,toisen voitais vaikka myydä mutta ajateltiin pitää ite niin olis tilaa isolla perheellä kasvaa ja elää siinä.. :heart:

Monessa pankissa on täystakausmahdollisuus, kysykää pankista, on vähän kalliimpi mutta jos tosiaan asunnon haluaa niin kyllä sitä maksaa

nordealla on oma takaus. erillinen rahoitusyhtiö takaa lainan, maksat siitä niille. ite tein noin. joutu laittaa vähän enemmän rahaa, mut ei tarvinnu ketään pyydellä takaajakskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en koskaan ikinä takaisi kenenkään lainaa, oli kyseessä sitten omat lapseni tai ketä tahansa.
Jos ei itse saa lainaa niin se jo kertoo jotain.

:o Meidän tulot on ihan hyvät,pärjätään hyvin eikä koskaan minkäänlaista maksu häiriö merkintää ole kumpikaan meistä hankkinu.

Mielummin menisin myymään itteeni kadulle kun jättäsin takaajille maksettavaa. :ashamed:

Mutta kyllä mä ymmärrän,onhan se takaus aina rasite sille takaajalle. :flower:

nordealla on oma takaus. erillinen rahoitusyhtiö takaa lainan, maksat siitä niille. ite tein noin. joutu laittaa vähän enemmän rahaa, mut ei tarvinnu ketään pyydellä takaajakskaan.

Joo me kysyttiin tänään sitä omatakaus asiaa.Se ei onnistu siksi että sitä oma takaus maksua ei saa rahoittaa lainalla vaan nykyään vaan siihen pitää löytyä rahat heti omista säästöistä.

Ja se ei meillä onnistuis nyt... :ashamed: :wave:

Mä en koskaan ikinä takaisi kenenkään lainaa, oli kyseessä sitten omat lapseni tai ketä tahansa.

Niin mitä se kertoo jos ei saa lainaa ?

Saman pankin eri konttoreissa voidaan tehdä aivan toisistaan täysin poikkeavia päätöksiä...joten mitä se sitten mahtaa kertoa ihmisistä.

Ja eikös teille tule nyt jotain sakkomaksua maksettavaksi jos kerta kaupat peruuntuvatkin?
Eikös tarjous oe sitova, puolin ja toisin?

Meille olis tullu 4% kauppahinnasta mutta luojan kiitos tehtiin kaikki suullisena..

Tuonon ei tietenkään voi vedota että suullisena tehty, joudutte samalla tavalla maksajaksi, voi mennä oikeuteen ja siellä sitten näkee kumman sana voittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:

Niin mitä se kertoo jos ei saa lainaa ?

Saman pankin eri konttoreissa voidaan tehdä aivan toisistaan täysin poikkeavia päätöksiä...joten mitä se sitten mahtaa kertoa ihmisistä.

No senkun ap sitten kysyy muista konttoreista!
Mutta ei pankki huvin vuoksi jätä myöntämättä lainaa kellekään, vaan kyllä ne laskee ne tulot ja menot ja tekevät siitä sitten ihanomat päätöksensä.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Ja eikös teille tule nyt jotain sakkomaksua maksettavaksi jos kerta kaupat peruuntuvatkin?
Eikös tarjous oe sitova, puolin ja toisin?

Meille olis tullu 4% kauppahinnasta mutta luojan kiitos tehtiin kaikki suullisena..

Tuonon ei tietenkään voi vedota että suullisena tehty, joudutte samalla tavalla maksajaksi, voi mennä oikeuteen ja siellä sitten näkee kumman sana voittaa...

Meinasin juuri sanoa, että suullinen sopimus on tasan yhtä sitova kun kirjallinen. Se vaan tietty on vaikeampi todistaa.

Mä en ymmärrä tota kyllä minä ainakin omat vanhempani lähtisin takaamaan lausetta...
Meidän lasten kasvatuksessa on asia numero yksi, ikinä ei suostuta takaajaksi kenenkään velkoihin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo,kyllä sen piti aika selvää olla.. :( Meillä on siinä kaksi tonttia,toisen voitais vaikka myydä mutta ajateltiin pitää ite niin olis tilaa isolla perheellä kasvaa ja elää siinä.. :heart:

Pankit ottaa mielellään takaukseen tonttimaata johon voi rakentaa.
Meillä ei asuntolainassa ole ollenkaan henkilö takaajia. Vaan metsää ja tonttimaata, sanoivat pankissa että se on parempi takaus kuin henkilötakaajat :)

Joo me kysyttiin tänään sitä omatakaus asiaa.Se ei onnistu siksi että sitä oma takaus maksua ei saa rahoittaa lainalla vaan nykyään vaan siihen pitää löytyä rahat heti omista säästöistä.

kysy toisesta pankista.... älä jää yhtä murehtimaan ja lainatarjouksia kyselette myös...saatatte siinäkin säästää...nordea taitaa olla "kalleimmasta" päästä..

ai :( ymmärsin että jemmasta olis löytyny just sen verran. no höh.

Yhteistyössä