Pettynyt olo (ystävyydestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tara"

Vieras
Minä en jaksa enää olla se, joka aina ehdottaa tapaamisia ja ottaa muuten yhteyttä. Taas oli puhetta, että tällä viikolla tavataan ja sanoin, että minulle käy mikä päivä vain, ilmoita, milloin sinulle sopii, kun sinulla on enemmän menoja. Mitään ei ole kuulunut. Typerää, mutta tunnen itseni jopa vähän mustasukkaiseksi, kun tiedän, että ystävä on eilen ennättänyt kuitenkin kyläilemään yhteisen kaverimme luona ja lähtee tänä iltana kaveriporukalla baariin. Minua ei ole kysytty mukaan. Pitää kai katsoa vaan peiliin, vaikka mielestäni olen koettanut tukea häntä vaikeuksissaan parhaan taitoni mukaan ja koettanut pitää ystävyyttä muutenkin yllä.

Nyt en enää jaksa. Minun ystävyyteni häntä kohtaan ei vaikuta olevan hänelle tärkeä asia, joten mitäpä suotta toista piinaamaan yhteydehotoillani.

Nimenomaan! Jos hän pitää sua itsestäänselvyytenä. Mutta näytä että et sitä ole. Käännä energia muualle, ja kohta hän havahtuu, että missä olet kun ei ole kuulunut. Jos ehdottaa tapaamista, niin älä ainakaan ekalla suostu

Niin... tuntuu typerältä olla loukkaantunut ja mököttää asiasta kuin joku koululaistyttö, mutta en mahda tunteilleni mitään. Kaipa se vain kertoo, että ystäväni on tärkeä minulle.

Jos se on sulle tärkeä ihminen niin otapa asia puheeksi hänen kanssaan. Kerro, että sinusta tuntuu kuin hän ei tahtoisi tavata sinua ja osota selitystä. Jos ystävä vähättelee asiaa niin hän ei taida pitää sinua yhtä tärkeänä kuin sinä häntä. Olisiko aika etsiä uusia ystäviä?

Yhteistyössä