Pettynyt olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei oikein osaa edes sanoa miksi. Mutta siis siskoni tuli perheineen mummolaan toiselta puolen suomea. Tulivat eilen. Myös vanhempani tulivat kahden viikon lomalta eilen.
Siskon kanssa oli alustavasti puhetta että tänään nähtäisiin. Mutta ei ole kuulunut mitään. Heillä siis aika tiukka aikataulu aina kun käyvät. Ite en siis viitti vaan ilmoittaa että tullaan nyt. Joskus kokeillu sitäkin eikä ole kellään sitte kivaa.

Toinen että meillä yksi lapsista nuhainen ja olen melkein varma että sen takia ei voida sitten tavata. Minun mies on viikonlopun töissä aamusta iltaan eli ei voi jäädä "sairaan" kanssa kotiin.
Ollaan nähty viime kesänä viimeksi vaikka ovat pari kertaa sen jälkeen tuolla mummolassa käyneet.

Toisaalta harmittaa toisaalta tulee olo että ihan sama miksi edes yrittää tavata.

Otappa puhelin kouraan ja pirauta siskolles, että ehdittäiskö näkemään.
Ei sitä aina kantsi jäädä oottamaan toisen soittoa ;)
Ja nuha ei ketään varmasti haittaa, joka toisella kun tähän vuoden aikaan nenä turisee!!

mit eroa on nuhalla ja flunsalla ?? muuta kuin nimi??

ja ap ymmärrän täysin. meillä tulee sukulaisia pohjoisesta asti tänne etelään ja on todella kiireinen aikataulu heillä, mua jotenkin pistää vihaksi ,kun nähdään niin harvoin ja silloinkin mennään kello kaulassa ja tullaan nopeesti kahvittelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja anna:

ja ap ymmärrän täysin. meillä tulee sukulaisia pohjoisesta asti tänne etelään ja on todella kiireinen aikataulu heillä, mua jotenkin pistää vihaksi ,kun nähdään niin harvoin ja silloinkin mennään kello kaulassa ja tullaan nopeesti kahvittelemaan.

Nuha miun mittapuun mukaan on sitä että vähän nokka vuotaa.

Flunssassa maataan jo sängyn pohjalla ja on kuumetta.

Sepä se. Aika suurella todennäköisyydellä meillä jollain ainakin vähän nuhaa kun sisko tulossa tännepäin. Todella tympii sen takia olla tapaamatta mutta heillä on pieni katastrofi aina kun edes pientä tautia heidän lapsilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei oikein osaa edes sanoa miksi. Mutta siis siskoni tuli perheineen mummolaan toiselta puolen suomea. Tulivat eilen. Myös vanhempani tulivat kahden viikon lomalta eilen.
Siskon kanssa oli alustavasti puhetta että tänään nähtäisiin. Mutta ei ole kuulunut mitään. Heillä siis aika tiukka aikataulu aina kun käyvät. Ite en siis viitti vaan ilmoittaa että tullaan nyt. Joskus kokeillu sitäkin eikä ole kellään sitte kivaa.

Toinen että meillä yksi lapsista nuhainen ja olen melkein varma että sen takia ei voida sitten tavata. Minun mies on viikonlopun töissä aamusta iltaan eli ei voi jäädä "sairaan" kanssa kotiin.
Ollaan nähty viime kesänä viimeksi vaikka ovat pari kertaa sen jälkeen tuolla mummolassa käyneet.

Toisaalta harmittaa toisaalta tulee olo että ihan sama miksi edes yrittää tavata.

Mikset voi mennä sinne mummolaan ja olisitte porukalla siellä? Vai eivät ole sielläkään vaan koko aika menossa?

Siis tuonki ymmärrän ettei vaan repeä joka paikkaan. Mutta miksei voi vähän etukäteen suunnitella että ketä näkee ja milloin. ei oo pakko joka kerta kaikkia tavata.
Ja vaikka sisko yleensä suunnittelee kaikki viimesen päälle niin nuo tänne tulot sitte aina auki et mitä tekevät ja millon. Ite saa sit "päivystää" että milloin arvon vieraille sopii tavata. ja pahimmassa tapauksessa sit ei kuitenkaan nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikset voi mennä sinne mummolaan ja olisitte porukalla siellä? Vai eivät ole sielläkään vaan koko aika menossa?

Siis olen tehnyt niinkin ja ei onnistu. Joko eivät ole mummolassa tai sitten on just päiväuni aika tms. Meillä itellä 7 lasta ja se rajoittaa tuota menemistä. Monesti sitte oon käynyt esim kahden lapsen kanssa. Mutta nytkin on miehellä niin töitä että mulla on pakko ottaa kaikki mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva:

Nuha miun mittapuun mukaan on sitä että vähän nokka vuotaa.

Flunssassa maataan jo sängyn pohjalla ja on kuumetta.

Ei mulle nouse kuumetta flunssassa.

Mutta kyllä mielestäni nuhaisena voi tavata, voinnin mukaan. Toki ystävällistä ilmoittaa siskolle että on nuhaa, jos heillä esim. on pieniä lapsia, joihin ei halua tarttuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
jospa hän on kateellinen teile kun ajattelee teidän saavan apuja isovanhemmilta ja lastenne olevan läheisempiä isovanhemmille?

Oikeasti asia on toisinpäin. Vanhempani eivät jaksa tätä meidän isoa sakkia kovin hyvin. Hekin tykkäävät enemmän jos käyn aina muutaman lapsen kanssa kerrallaan. Ainakin ite saan jatkuvasti kuulla kuinka siskoni tekee sitä ja tätä ja osaa kaiken viimeisen päälle.
Ja kun ei edes saada sitä apua mistä voisi olla kateellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
jospa hän on kateellinen teile kun ajattelee teidän saavan apuja isovanhemmilta ja lastenne olevan läheisempiä isovanhemmille?

Oikeasti asia on toisinpäin. Vanhempani eivät jaksa tätä meidän isoa sakkia kovin hyvin. Hekin tykkäävät enemmän jos käyn aina muutaman lapsen kanssa kerrallaan. Ainakin ite saan jatkuvasti kuulla kuinka siskoni tekee sitä ja tätä ja osaa kaiken viimeisen päälle.
Ja kun ei edes saada sitä apua mistä voisi olla kateellinen.

no sitten en ymmärrä mikä häntä vaivaa. harmillista jos on noin kiva sisko joka haluaisi tavata, vaikka 7 lasta huollettavana ,ja odottelet silti siskoa ja pidät häntä tärkeänä. kumma juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Häh! :o En ikipäivänä jätä siskoa tai veljeä tapaamatta jonkun nuhan takia! Toivottavasti siskosi ehtii tulla sua tapaamaan, siskot on tärkeitä!

Ei olla kovin läheisiä oltu koskaan. Nyt sitten aikuisena ollaan välillä puhuttu vähän syvällisempiäkin juttuja. Mutta siis en tiedä mitä tässä tekis.

Häh! :o En ikipäivänä jätä siskoa tai veljeä tapaamatta jonkun nuhan takia! Toivottavasti siskosi ehtii tulla sua tapaamaan, siskot on tärkeitä!

Ei olla kovin läheisiä oltu koskaan. Nyt sitten aikuisena ollaan välillä puhuttu vähän syvällisempiäkin juttuja. Mutta siis en tiedä mitä tässä tekis.

Suoraa puhetta vaan, olettaisin. Voihan sanoa suoraan, että haluaa olla läheisempi.

Suoraa puhetta vaan, olettaisin. Voihan sanoa suoraan, että haluaa olla läheisempi.

Kaikki siis ok jos sisko tekee aloitteen. mutta en esim ikään tiedä milloin voisin soittaa. Aina on jokin pakollinen juttu miksi pitää lopettaa. Kun taas jos sisko soittaa mulle lukittaudun esim pesuhuoneeseen että saan puhua rauhassa ja silloin voidaankin puhua tunti tai kaksi. Mutta ei edes kerran kuussa soitella ja nuo tapaamiset sitte taas oma lukunsa.

Kaikki siis ok jos sisko tekee aloitteen. mutta en esim ikään tiedä milloin voisin soittaa. Aina on jokin pakollinen juttu miksi pitää lopettaa. Kun taas jos sisko soittaa mulle lukittaudun esim pesuhuoneeseen että saan puhua rauhassa ja silloin voidaankin puhua tunti tai kaksi. Mutta ei edes kerran kuussa soitella ja nuo tapaamiset sitte taas oma lukunsa.

No eikö se oo aika ymmärrettävää ettei perheenäiti ihan millä hetkellä tahansa voi puhua tuntitolkulla? Sillon kun ite soittaa niin hän on varannu sellasen hetken että mielellään voi puhua sun kanssa parikin tuntia, sillon kun sinä soitat niin ihan oikeasti voi olla huono hetki.

Musta paistaa nyt pieni marttyyrius sun kirjotuksista. Oot pettyny ettette tapaa ettekä oo läheisiä, etkä kysy voitteko tavata tai tee alotetta kun "ei se kuitenkaan käy". Ei marttyyrinkruunu ketään kaunista.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Mulle tulee tunne, ettei oikeesti halua tavata.

Niin ap:sta? Niin mullekin. Ei voi soittaa siskolle, ei voi kutsua käymään, ei voi ite mennä vanhemmilleen samaan aikaan, ei oikein tiiä koska vois soittaakaan, mikään ei käy, ja aina on nii hankalaakin, ja kun on tää nuhakin, ja niillä on kumminkin päiväuniaika...

... montako lasta siskollasi on ? Jos on vain yksi tai kaksi voisko kyse olla siitä, että hän ei kestä useiden lasten menoa ja ääntä ? Mulle itselleni tulee joskus valtava tarve päästä pois, jos esim. lasten syntämäpäivillä kymmenen lasta leikkii äänekkäästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Mulle tulee tunne, ettei oikeesti halua tavata.

Niin ap:sta? Niin mullekin. Ei voi soittaa siskolle, ei voi kutsua käymään, ei voi ite mennä vanhemmilleen samaan aikaan, ei oikein tiiä koska vois soittaakaan, mikään ei käy, ja aina on nii hankalaakin, ja kun on tää nuhakin, ja niillä on kumminkin päiväuniaika...

hm.Mulle tuli taas ihan tunne, että ap on se joka yrittää suhteesa joustaa ja sisko se hemmoteltu, joka luuulee olevansa jotenkin oikeutettu kiukkuilemaan.eli on osoittanut selvästi että ap:n ei saa mennä mummolaan jos sisko siellä, on osoittanut että jos ap soittaa, se ei ole koskaan hvyä aika jne...

eli on kai katkera jostain.
Jos olisin ap antaisin olla ja keskittyisin omaan perheeseen.

Yhteistyössä