pettynyt päiväkodin tapaan!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Oletko puhunut päiväkodin johtajan kanssa?

Johtajalle kannattaa todellakin soittaa, jos hoitajille puhuminen ei auta. itse oon töissä tarhassa ja meillä (toisella osastolla) johtaja joutui "opastamaan" hoitajia just tästä asiasta. Oli kuulemma jonkun lapsen äiti soittanut. Johan alkoi menemään asia perille.

Onko päiväkodissa eskariryhmää, jossa vain levähdetään? Voisiko lapsesi mennä sadun jälkeen sinne touhuilemaan?

Jep, ei muuta ku esimieheen yhteyttä! Todennäköisesti kysymys on asennevammasta pk:n henkilökunnan osalta. Mene joksikin iltapäiväksi seuraamaan, että mitä siellä oikein touhutaan se 13-14 välinen aika.

Meillä myös n. klo 13 saavat nousta ne, jotka eivät ole nukahtaneet. Joskus aiemminkin. Hankalapa niitä on aina saada tekemään mitään hiljaisia hommia, mutta ei kyllä todella kahta tuntia makuuteta. Siitäkin oli kyllä erilaisia mielipiteitä, mutta keskustelujen jälkeen tähän ratkaisuun päädyttiin.

Olin tässä keväällä työssäoppimassa eräässä päiväkodissa, 3-5 vuotiaiden ryhmässä.
Siellä myöskin lapset lepäsivät sen kaksi tuntia, hiljaa sängyssä piti makuuasennossa kuitenkin olla, että muut saivat nukkua. Muutama lapsi oli sellaisia, jotka eivät oikeastaan koskaan nukkuneet. Lapsista kuitenkin näki, että se lepo teki hyvää. Eikä päiväkodissa kyllä olisi edes ollut mahdollista pistää toiseen huoneeseen touhuamaan, koska tilat olivat pienet. Samassa huoneessa, jossa syötiin ja vietettiin muutenkin aikaa, oli kaapista vedettävät sängyt. Eli ei erikseen nukkumahuonetta.

Koska tää homma on muuttunut? Sillon kun mä olin pk:ssa vuonna kivi ja kirves, ei kukaan noussut aiemmin ja mennyt leikkimään. Eskarilaiset vaan oli ylhäällä että tottuvat koulun rytmiin ja pois päikyistä. Sängyssä maattiin kiltisti, eikä kukaan sitä minään epäinhimillisenä kidutuksena pitänyt. :o En väitä että tapa oli välttämättä parempi kuin nykyinen, mutta en näe tuota myöskään niin kamalana asiana kun täällä annetaan ymmärtää. Voisiko sängyssä katsella vaikka jotain kirjaa tms jos ei nukuta?