Pettynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Viivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Viivi"

Vieras
Moi! Nyt on pakko saada kertoa murheensa johonkin. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 18 v. joista naimisissa 10 v. Meillä on kolme lasta. Olen ollut uskollinen miehelleni koko tämän ajan kun yhdessä on oltu ja olen luullut samaa miehestäni. Mutta noin kuukausi sitten huomasin jonkin muuttuneen, mies oli etäinen ja nukkumaan mennessä käänsi heti selkänsä minuun päin ja alkoi nukkumaan. Tein vähän salapoliisityötä miehen tietokoneella ja löysin sellaisia sivuja missä oli käynyt että ihmettelin mitä se on kattellu halpoja lentoja ja asuntoilmoituksia. Otin asian puheeksi ja selvisi että sillä on ollut huhtikuusta saakka kirjeystävä Japanista (nainen) ja nyt se nainen on pyytänyt miestäni tulemaan käymään Japanissa kun on ihastunut tähän. Mies oli hommannut jo passinkin valmiiksi eli oli siis valmis tuosta vaan lähtemään Japaniin naisen luokse reilun kuukauden kirjoittelun jälkeen. Nainen oli pyytänyt valehtelemaan mulle että mies menee jonkun ystäväperheen luokse Japaniin ja jos heillä ei sitten synkkaakkaan mä en tiedä asiasta mitään ja kaikki jatkuis niinkuin ennenkin. Nainen oli sitten suunnitellu muuttoa Suomeen eli sitä varten oli asuntoilmoituksiakin katseltu. Riideltiin ja itkettiin asiasta ja mies lupasi jatkaa kanssani ja lopettaa kirjoittelun naisen kanssa, uskoin häntä ja nyt ollut tosi ihanaa hetken aikaa. Mutta mulla on tosi kurja olo ja mietin olisko mies pitänyt vaan heittää pellolle kun oli noin petturimainen. Nyt epäilen edelleen että ne kirjoittelee sen naisen kanssa aina vaan. Mitä teen? Parin viikon päästä on vanhimman lapsen rippijuhlat ja täytyis olla iloinen ja valmistella juhlia. Mulla ei ole oikeastaan ketään kenelle voisin puhua asiasta, joten päätin kirjoittaa tänne.

Ihan hirveä tilanne varmasti, vain aika näytää pystytkö oikeasti unohtamaan ja jatkamaan ilman katkeruutta tai onko mies edes arvoisesi vai jatkaako touhujaan.

Naapurilleni kävi ihan samalla tavalla mutta sillä erotuksella että miehensä ehti ne lennot varata ja kertoi menevänsä sukellusreissulla. Tosiaan meni tapaamaan pallon toiselle puolelle naista jonka oli tavannut netissä..

Puhu jollekkin ystävällesi tai jos et halua niin varaa aika perheneuvolasta.
Tuntuu varmaan pahalta tuollainen peli joka paljastuu ihan puun takaa.
Sen verran voin lohduttaa että melko kaukaa haettu heila on eikä taida ihan olla miehesi kunnossa jos nettituttavuuteen noin hurahtaa. Siinä mielessä sinulla kävi tuuri että selvisi millaisen valopään olet nainut.

Mulla on kekomusta lähestulkoon täysin samankaltaisesta tilanteesta.

Näin lyhyesti HUOM! menkää paritetapiaan. Teillä on ihana pitkä suhde takana johon on nyt tullut todella syvä arpi. Ei sitä voi vaan haudata ja jatkaa kuin mitään ei olisikaan, eikä sen takia kannata suhdetta lopettaakkaan. 18 vuotta on pitkä aika ja todella hienosti teillä on mennyt jos vasta tuossa vaiheessa ilmenee ensimmäinen tuon kaltainen kriisi. Se mikä määrää jatkuuko teidän suhde siitä on kiinni siitä miten käsittelette asian.
Ongelmat pitää aina selvittää ja usko pois, se on sen arvoista vaikka toivottamalta tuntuu.

Niinpä heti huomenna varaat ajan pariterapiaan. Menet sinne miehen kanssa tai yksin. Se on alkuun sama. Sun pitää päästä puhumaan tuosta ja mieskin takuulla suostuu mukaan vaikka alkuun laittaisikin hanttiin. Näytät hänelle hyvää esimerkkiä.

Minkä ikäinen teidän nuorin on? Jos kuulu vielä neuvolaan niin neuvola on velvollinen tarjoamaan apua perheelle kriisitilanteissa ja sellainen teillä nyt on. Muuten soitat teidän kunnan perhepalveluihin ja pyydät apua.

Tuota ei saa jättää pyörimään. Jos jättää joko a) eroatte b)katkeroidut c) mies toistaa teon kun teon syytä ei selvitetä = kaikki on yhtä kun lapset kärsii.

Lapsenne ansaitsevat että aikuisina selvitätte tilanteen ja teette töitä suhteenne eteen.

Voimia!

Meillä on kaksi vuotta aikaa meidän kriisistä ja nyt alkaa solmut aukeamaan :) Pitkä ja kivinen tie, mutta kannatti! Ollaan onnellisempia kiun koskaan.

• Tykkää
Reactions: Emby^
Mutta ajattelin lapsia ja meillä on iso talolaina maksettavana. Asumme pienellä paikkakunnalla ja täällä tuntee melkein kaikki toisensa. Miehellä on täällä työpaikka ja samoin minulla. En oikeestaan voisi asua enää täällä samalla paikkakunnalla miehen kanssa jos ero tulee. Enkä pysty lunastamaan taloa itselleni ja tämä talo on unelmakotini. En ole todellakaan sinisilmäinen ja tämä sattuu minuun tosi paljon.

Mie en enää luottaisi mieheen tuolainen jälkeen ja ero tulisi varmasti.Mulle on parisuhteessa tärkeää rakkaus, uskollisuus,kumppanin kunnioitus ja luotettava kumppani.Miusta pettäjä ei ansaitse miun rakkautta,uskollisuutta,kunnioitusta ja luottamusta.

Tottakai on kurja olo nyt, mutta teillä on takananne pitkä liitto ja on ihan luonnollistakin, että tulee kriisejä ja kyllästymistä. Katselkaa nyt ihan rauhassa vähän aikaa ennen kuin teette mitään eropäätöksiä.

Yhteistyössä