V
"Viivi"
Vieras
Moi! Nyt on pakko saada kertoa murheensa johonkin. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 18 v. joista naimisissa 10 v. Meillä on kolme lasta. Olen ollut uskollinen miehelleni koko tämän ajan kun yhdessä on oltu ja olen luullut samaa miehestäni. Mutta noin kuukausi sitten huomasin jonkin muuttuneen, mies oli etäinen ja nukkumaan mennessä käänsi heti selkänsä minuun päin ja alkoi nukkumaan. Tein vähän salapoliisityötä miehen tietokoneella ja löysin sellaisia sivuja missä oli käynyt että ihmettelin mitä se on kattellu halpoja lentoja ja asuntoilmoituksia. Otin asian puheeksi ja selvisi että sillä on ollut huhtikuusta saakka kirjeystävä Japanista (nainen) ja nyt se nainen on pyytänyt miestäni tulemaan käymään Japanissa kun on ihastunut tähän. Mies oli hommannut jo passinkin valmiiksi eli oli siis valmis tuosta vaan lähtemään Japaniin naisen luokse reilun kuukauden kirjoittelun jälkeen. Nainen oli pyytänyt valehtelemaan mulle että mies menee jonkun ystäväperheen luokse Japaniin ja jos heillä ei sitten synkkaakkaan mä en tiedä asiasta mitään ja kaikki jatkuis niinkuin ennenkin. Nainen oli sitten suunnitellu muuttoa Suomeen eli sitä varten oli asuntoilmoituksiakin katseltu. Riideltiin ja itkettiin asiasta ja mies lupasi jatkaa kanssani ja lopettaa kirjoittelun naisen kanssa, uskoin häntä ja nyt ollut tosi ihanaa hetken aikaa. Mutta mulla on tosi kurja olo ja mietin olisko mies pitänyt vaan heittää pellolle kun oli noin petturimainen. Nyt epäilen edelleen että ne kirjoittelee sen naisen kanssa aina vaan. Mitä teen? Parin viikon päästä on vanhimman lapsen rippijuhlat ja täytyis olla iloinen ja valmistella juhlia. Mulla ei ole oikeastaan ketään kenelle voisin puhua asiasta, joten päätin kirjoittaa tänne.