Peugeot 407 vai Renault Laguna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonteri

Jäsen
01.10.2006
303
0
16
Isompaa autoa ollaan hankkimassa ja pari on jo käyty kokeilemassa, farkku joka tap. on tarkotus ostaa, mut onko kokemuksia tollasesta lasikattosesta 407:sta? Näkymä autosta oli avara, mikä lisää mulle lyhyenä kuskina vähän varmuutta, tossa Lagunassa oli isommat ne etupylväät...

Mut kokemuksia jos on... saa kertoa :wave:

yks vaihtoehto ois myös Opel Zafira....sais istuu vähän ylempänä...

peogeotin kannalla olisin minäkin, meillä peogeot 406 ja tyytyväisiä ollaan oltu, katsottiin myös rellua mut just ku oltiin menossa kauppoja tekemään, niin ratti alko savuamaan, kuulemma paljon sähkövikoja relluissa, niin ei kiitos rellua enää meille

Mulla on vähän huonoja kokemuksia sekä pösöistä että relluista, mutta noista kahdesta ehdottomasti tuo Peogeot. Pösöllä on kuitenkin TODELLA hyvä ajaa ja tuo 407 on melkoisen tilava sisältä. Muistaakseni sitä pystyy myös jonkin verran muokkailemaan jos vaikka kyydissä enemmän porukkaa.

Peogeot on myös hyvännäköinen auto...jos sillä nyt on mitään merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonteri:
ok...kiitti naiset =)

onko tuo 407:n lasikatto jotenkin turvallisuutta alentava ominaisuus...? aika komee kyllä...

Tuskinpa alentaa turvallisuutta. Mä olen muuten Lapissa ihastellut ulkoilmoja tuon lasikaton ja lumen läpi.. hienon näköistä =)

Peugeot 407 saa täältä täydet pisteet. Sellainen ollut nyt reilun vuoden ja erittäin tyytyväisiä ollaan. Mies ajaa ajonsa yleensä pakulla, mutta minä ajan vallan Pökötillä ja on naisen ajoon passeli. Tuo lasikatto on muuten jännä, aluksi en sisäpuolelta kiinnittänyt siihen juuri lainkaan huomiota, mutta nyt kun menen autoon jossa sitä ei ole, tai on kiinni, tulee aluksi jotenkin ahdistavan pieni olo. Tuo kivaa avaruutta sisätiloihin.

no hyvä, mies lähtee just kaupasta hakee koeajoon toista 407:aa ja sit viel yks zafira kokeillaan..ehtisköhän oikeen kaupat tehdä ennen mökille lähtöä ;) :whistle:

Autokuumepirulainen.... |O :kieh:

ja siis tokihan se auton ulkonäkö ennen kaikkea.... :D

onko tuo 407:n lasikatto jotenkin turvallisuutta alentava ominaisuus...? aika komee kyllä...[/quote]

Tuskimpa turvallisuutta pienentää, mutta lasten kanssa se on hyvä viihdyke...ovat kerrankin hiljaa kun katselee taivasta, laskevat lintuja jne

:)

Molemmat on ollu ja rellu on mukavampi ollut ajaa pösö kyllä melkein yhtä hyvä, mutta rellun huoltokustannukset on melkein tuplat verrattuna pösöön
407 lasikatolla on nyt ollut reilu vuoden alla, ja se on ihana se katto, lapsetkin viihtyy paremmin kun kattelevat taivaalle :)
Jos pösön otatte niin ottakaa lasivakuutus kaskoon lisäksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Molemmat on ollu ja rellu on mukavampi ollut ajaa pösö kyllä melkein yhtä hyvä, mutta rellun huoltokustannukset on melkein tuplat verrattuna pösöön
407 lasikatolla on nyt ollut reilu vuoden alla, ja se on ihana se katto, lapsetkin viihtyy paremmin kun kattelevat taivaalle :)
Jos pösön otatte niin ottakaa lasivakuutus kaskoon lisäksi

Kiitti neuvosta :)

MUlla oli autokoulun kakkosvaiheessa arvioivassa ajossa tuommonen 407 pösö ajettavana, ja kyllä olen ennemmin pösön kannalla kun rellun. Siskolla ollu kaks rellua (nyt laguna, entinen oli scenic ) ja kyllä pösö on ajettavuudeltaan parempi kun rellu. Jotenki varmempi. Autokoulussa kaikki autot oli pösöjä, ja on ne ihan hyviä ajaa.

Tämä siis mun kokemus ja mielipide. Itselle en ottaisi kumpaakaan vaihtoehtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Renault Scenic jos tykkäät korkeammalla istua :D

Toi Scenic ei ollu tiloiltaan tarpeeks iso... muuten kyllä ois miellyttäny

Siitä on tulossa uus pidempi versio :whistle:

Toisaalta mä tartten autoa työssäni ja nimenomaan tavarankuljetukseen ja Scenic on yllättävän tilava.

Lähinnä takapenkille tarvitaan lisää leveyttä, tavaratilat noissa on kaikissa ihan ok meille... eikä meil oo varaa ihan uuteen.. joten vähän ajettu vaihtari saa kelvata :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
MUlla oli autokoulun kakkosvaiheessa arvioivassa ajossa tuommonen 407 pösö ajettavana, ja kyllä olen ennemmin pösön kannalla kun rellun. Siskolla ollu kaks rellua (nyt laguna, entinen oli scenic ) ja kyllä pösö on ajettavuudeltaan parempi kun rellu. Jotenki varmempi. Autokoulussa kaikki autot oli pösöjä, ja on ne ihan hyviä ajaa.

Mä taas ajoin autokoulussa Volvolla ;)

Mun perseelle ja ajotavalle sopii paremmin Rellu kuin Pösö, makuja on monia ja vain kokeilemalla tietää sen itselle sopivan.

Renault Scenic jos tykkäät korkeammalla istua :D

Toi Scenic ei ollu tiloiltaan tarpeeks iso... muuten kyllä ois miellyttäny

Siitä on tulossa uus pidempi versio :whistle:

Toisaalta mä tartten autoa työssäni ja nimenomaan tavarankuljetukseen ja Scenic on yllättävän tilava.

Lähinnä takapenkille tarvitaan lisää leveyttä, tavaratilat noissa on kaikissa ihan ok meille... eikä meil oo varaa ihan uuteen.. joten vähän ajettu vaihtari saa kelvata :)

Sinne taaksehan mahtuu 3 yli sata kilosta kevyesti :o ja jalkatilaakin on vaikka muille jakaa.

Mun perseelle ja ajotavalle sopii paremmin Rellu kuin Pösö, makuja on monia ja vain kokeilemalla tietää sen itselle sopivan.

Niin tietysti. Minäkin kurvailen nyt volvolla... Mutta tuossa siskon lagunassa on niin KARMEA kytkin, etten osaa ajaa sillä yhtään!! Tietysti, eihän mun tarviikaan ajaa... Mutta mieskin ihmetteli sitä kytkintä, että on tosiaan omituinen. Voi tietysti olla yksilövikakin.

Niin tietysti. Minäkin kurvailen nyt volvolla... Mutta tuossa siskon lagunassa on niin KARMEA kytkin, etten osaa ajaa sillä yhtään!! Tietysti, eihän mun tarviikaan ajaa... Mutta mieskin ihmetteli sitä kytkintä, että on tosiaan omituinen. Voi tietysti olla yksilövikakin.

Muitan hyvinkin aikaisemman keskustelumme :D

Yhteistyössä