Phil & Teds: kysymys UV-suojasta ja kuomusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p&t
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p&t

Vieras
Meillä on Phil&Teds Dot -rattaat, joita tällä hetkellä käytetään yhdellä lapsella. Selkänoja laitetaan toisinaan makuuasentoon, koska lapsi nukkuu rattaissa päiväunia. Kertokaapas kokeneemmat tyhmälle pari juttua...

1. Selkänoja laitetaan makuuasentoon ja kuomu auki. Kuomuun jää taakse ammottava aukko, "vauvaluukku". Millä se pitäisi peittää? Sillä läpinäkyvällä muovilipareella, mitä käytetään sade-/tuulisuojana? Tykkäisin, että peitteenä olisi jotakin muuta kuin läpinäkyvä palanen. Onko tähän olemassa joku ratkaisu? Ehkä joku 50 e maksava lisävaruste...?

2. Meillä ei ole rattaisiin sopivaa UV-suojaa tai hyönteisverkkoa. Mitä olette käyttäneet? Meillä on toisten rattaiden vanha hyönteisverkko, mutta se istuu huonosti tähän malliin. Kannattaako investoida P&T:n omaan UV-suojaan? Ja ennen kaikkea, peittääkö P&T UV-suoja myös tämän takana olevan "vauvaluukun" vai tuleeko se vain rattaiden etuosaan?

Mä suljen siklä muovilipareella. Usein olen viritellyt siihen päälle jonkun kankaan.
Tossa UV-suojassa ei ole minusta ideaa. Ihan tavallinen Lastentarvikkeesta ostettu hyttyssuoja käytössä, eikä maksa viittäkymppiä... Jos aurinko paistaa, niin olen ihan räsyä laittanut naaman eteen.

Onko tuossa mallissa Edelleen se muovilipare tarralla kiinni? Mä oon ommellu harson yläreunaan tarranauhan kiinni, alareunaan napinlävet ja käyttäny sitä kesäsuojana. Ja siis se muovilipare siihen kuuluu suojaksi.

Meillä on pt:n sisarustattaille tarkoitettu uv-suoja ja se kyllä peittää koko komeuden ja molemmat lapset, en oo sitä vaan käyttäny kun muutaman kerran ulkomailla. Meillä ei juuri ötököitä tms täällä kaupungissa ole joten hyttysten takia en ole suojaa tarvinnut.

Olin jo melkein ostamassa sitä virallista UV-suojaa, mutta rupesi vaikuttamaan niin turhalta, että jätin toistaiseksi kauppaan. Se kangaskin on sellaista tosi paksua. Varmaan siellä on ihan kiva nukkua, mutta eihän siitä muuten edes näe kunnolla läpi.

Se muovisuoja on yläreunasta tarralla kiinni ja sivuissa on napit. Mietinkin, että ompelisin itse vastaavan palasen jostakin vähemmän jäykästä tummasta kankaasta. Ihmettelen vaan, ettei tähän tarkoitukseen myydä mitään lisävarustetta, kun muuten niitä ylihintaisia lisäosia tuntuu riittävän.

Yhteistyössä