Phil & Teds rattaat Briteistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mama

Vieras
Täältä varmaan löytyisi joku kuka olis tilannut Phil & Teds rattaat www.mywendyhouse.com sivuilta? Olen ajatellut tilata Vibet ks. sivuilta ja olis kiva kuulla miten kaupankäynti on muilla sujunut. Aikaisempaa kokemusta ulkomailta tilaamisesta minulla ei ole.

Mä en ole tuolta kaupasta ennen tilannut, ja meinasin tilata vibet täältä: www.bimbomarket.it kun oon sieltä ennenkin tilannut ja on hyviä kokemuksia. Kun vielä näyttää olevan toi kakkosistuin ja sadesuoja samaan hintaan.

Tilattiin saksasta www.mypram.de. Briteistä ei myydä enää mannereuroopaan. Valmistaja on jostain syystä kieltäny sen kun ne rattaat on niin paljon halvemmat siellä...

Minä tilasin vibet tilpehööreineen mywendyhouselta, ja odotan nyt tulevatko rattaat. Ovat heidän tietojensa mukaan lähteneet viime maanantaina, eli nyt olisi mennyt viikko. Vaativat jonkun todisteen siitä että on kuka väittää vaikka maksu paypalilla. Piti lähettää kopio vanhasta laskusta, jossa oli nimi ja osoite.
Tilasin joku aika sitten mammavaatteita briteistä ja silloin meni myös reilu viikko toimituksessa, joten vielä ei ole hätä.

Eli tavarat tulivat mutta yli viikon myöhemmin kuin ilmoittivat, kuulemma kuriirin moka ettei ollut poiminut silloin maanantaina, ja lähtivät vasta seuraavalla viikolla. Aika nopea toimitus kuitenkin, tilausvahvistus 9.9 ja tavarat kotiovella 28.9. Ja olisivat olleet jo 25.9 jos DHL olisi viitsinyt soittaa ja tarkistaa, että joku on kotona perjantaina iltapäivällä.

Tavarat olivat kunnossa, mutta jälkitoimitukseen jäi vielä sadesuoja ja varasisäkumi pyörään, nyt odottelen tulevatko...

Yhteenvetona, reaktiot ovat olleet nopeita sähköpostitiedusteluihin mutta ei proaktiivista, eli ei ilmoitettu etukäteen, että toimitus myöhästyy, eikä sitä, että osa jää jälkitoimitukseen. Ylipäänsä jäi vähän amatöörimäinen kuva, kuin kahden kotirouvan sivubusiness.

Kustannukset, 730 eur Vibe sisaristuimella, tuplasadesuoja, sivulaukut, vyö/työntökahvalaukku ja varasisäkumi sekä toimitus.

Mutta sait kuitenkin tilattua briteistä! Valmistaja on tosiaan kieltänyt brittejen kauppiailta maan rajojen ulkopuolisrt kaupat oikeusjutun ja myyntikiellon uhalla, haluavat isot provikat kun täällä paljon kalliimmat hinnat.

Mä olin tilaamassa briteistä niin että ne toimittais vaunut mun ystävälle liverpooliin ja hän sitten lähettäis ne mulle mutta sitten saksassa mypram.de kaupassa oli tarjous sporteista 499e sis sisaristuimen ja tuplasadesuojan niin oli plus miinus nolla.

Miten takuut ja varaosien saanti toimii jos tilaa netistä ulkomailta? Houkuttelisi tuo mypram.de- tarjous mutta en ole varma uskallanko, kun meidän edellisissä rattaissa oli vikoja ja tarvittiin monta kertaa maahantuojaa ja saatiin huollot ilmaiseksi, ja varaosiakin on ostettu... (kyseessä eri merkki kylläkin)

Kuuluuko myprami 499 tarjoukseen perusratas ja sisaristuin molemmat? Entä sade yms suojat? postikulut?
Joskus muistelen kuulleeni että varaosia saisi vain jos on ostanut rattaat Suomesta, ja mites on takuun kanssa jos saakin maanantaikappaleen?

Hinta kyllä mypramissa kovasti halvempi kuin Suomessa (muistaakseni 540+120 perusrattaat ja sisaristuin)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten takuut ja varaosien saanti toimii jos tilaa netistä ulkomailta? Houkuttelisi tuo mypram.de- tarjous mutta en ole varma uskallanko, kun meidän edellisissä rattaissa oli vikoja ja tarvittiin monta kertaa maahantuojaa ja saatiin huollot ilmaiseksi, ja varaosiakin on ostettu... (kyseessä eri merkki kylläkin)

Kuuluuko myprami 499 tarjoukseen perusratas ja sisaristuin molemmat? Entä sade yms suojat? postikulut?
Joskus muistelen kuulleeni että varaosia saisi vain jos on ostanut rattaat Suomesta, ja mites on takuun kanssa jos saakin maanantaikappaleen?

Hinta kyllä mypramissa kovasti halvempi kuin Suomessa (muistaakseni 540+120 perusrattaat ja sisaristuin)

Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa.
http://www.ecc.fi/Page/26994230-720c-4f76-ad91-549698a6294b.aspx

Mutta kyllähän siinä riskinsä on. Toisaalta, meidän Suomesta ostetut, toisen valmistajan matkarattaat olivat ihan maanantaikappale (nepparit irtoili, vetoketjut rikki, saumat ratkesi) eikä sitäkään asiaa saatu tyydyttävästi korjattua.

Kävin rekisteröitymässä takuuta varten Phil&Teds-sivulla, jos siitä jotain iloa olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

minulle ainakin luvattiin että varaosat yms takuuasiat kyllä hoituu!

499 pakettiin kuuluu perusratas, sisaristuin, tuplasadesuoja ja toimituskulut. Toimitus kesti noin viikon, sekin oli heille pitkä aika sillä viimeksi kun tilasin sieltä niin tuli kolmessa päivässä mutta nyt vika oli dhl:n.

Olen tosi tyytyväinen heidän asiakaspalveluunsa ja uskon että jos jotain tulisi vaunujen kanssa niin asia varmasti järjestyisi.

Sen vielä sanon että jos tilaat tuolta niin ota huomioon että paketti toimitetaan kotiin ja vaikka se lähtee dhl:llä saksasra niin suomen puolella posti hoitaa kuljetuksen ja heidän uusi käytäntönsä on että vastaanottajalle ei ilmoiteta mitään ennen toimitusta ja jos et ole kotona vastaanottamassa pakettia täytyy sinun hakea paketti postista. Paketti tosin on niin pieni että mahtuu pieneenkin autoon hyvin!

Suosittelen kovasti!!

Eli tavarat tulivat mutta yli viikon myöhemmin kuin ilmoittivat, kuulemma kuriirin moka ettei ollut poiminut silloin maanantaina, ja lähtivät vasta seuraavalla viikolla. Aika nopea toimitus kuitenkin, tilausvahvistus 9.9 ja tavarat kotiovella 28.9. Ja olisivat olleet jo 25.9 jos DHL olisi viitsinyt soittaa ja tarkistaa, että joku on kotona perjantaina iltapäivällä.

Tavarat olivat kunnossa, mutta jälkitoimitukseen jäi vielä sadesuoja ja varasisäkumi pyörään, nyt odottelen tulevatko...

**Menikö kauan kun loput tavarat tulivat? Meillä jäi myös sadesuoja jälkitoimitukseen niin siksi kyselen... **

Baby days direct tarjoo hyvää diiliä P&T tuplista 400e... Ainoa haaste on se,että eivät lähetä niitä suomeen. Minulla on kontakti briteissä,mutta nyt pitäisi saada selville mikä huolintafirma toimitaa yksityishenkilön paketin suomeen.??????????

Yhteistyössä