Phil&teds rattaat ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäläinen

Vieras
Mitäs mieltä olette? Meillä on reilu 5kk ikäinen ja isokokoinen vauva. Phil&teds rattaissa se makuutila alkaa vähän käymään ahtaaksi ja vauvakaan ei oikein enään viihtyisi. :(

Uskaltaisiko jo lyhyitä matkoja laittaa sisarituimeen sinne alas? Vauva on aika jäntevä ja istuallaan pitäessä selkä on jo lähes suorassa. Itse ei kuitenkaan vielä tietty istu, eikä ole tukea vasten muutenkaan istuteltu.

Huoh.. Koitan vielä sinnitellä ainakin maaliskuulle (lämpösemmät kelitkin alkaa jne.) varsinaiseen käyttöön tuota alaistuinta, mutta noista lyhyistä matkoista mitä mieltä olette?

Meillä on sen kopan jälkeen vauva ollut makuupussissa siellä makuutilassa. Muistaakseni n. 5kk iässä vauva ei ole oikein enää viihtynyt pelkässä makuuasennossa, joten olen laittanut sisaristuimeen taakse. Meillä sisaristuimen selkänojassa on vetoketju, jolla istuma-asentoa saa hieman säädettyä. Ei ole niin pystyssä asennossa heti alkuun.

Meillä on myös tossa istuimessa nuo vetoketjut, mutta ei sitä paljon saa säädettyä ja minusta niin pystyssä silti. Saiskohan jotenkin peitteillä makuupussissa makaavammaksi aseteltua. Täytyy nyt ruveta tosissaan miettimään, kun ei tosta tule oikein mitään jos toinen vaan huutaa.

Vauva normi istuimessa ja isompi lisäistuimessa voisin kanssa koittaa. Kippaakohan helposti..

Kyllä ne kippaa helposti, jos painoeroa on paljon. Meillä esikoinen käveli välillä ja sitten taas hyppäsi alas kyytiin. Pitää vaan muistaa, että ei saa itse päästää irti vaunuista.

meillä oli 5kk ikäisestä vauva vetoketjulla säätyvässä sisaistuimessa. siinä pääistuimessa tietty asento ois vielä makaavampi, joten se vois olla alkuun parempi. meillä tosin vauva oli alle 6kk, kun oppi itse nousemaan istumaan, oli siis melko jäntevä, riippuu varmasti vauvasta miten se selkä kestää ja paksuissa ulkovaatteissa se asennon säilyttäminen on vaikeempaa kuin kesällä. voithan tukea sitä sivuilta vaikka peitolla ettei valu ihan vinoon..

Miksikukaan ostaa Phil&Teds kiesit ku ne on aivan kamalat. Olen kokeillut ja ei vittu ne on ihan hirveet, niin jäykät ja epämukavat ja helvetin huterat. En ihmettele, että lapsi ei viihdy. Lapsesikin on viisaampi kuin sinä :D

Alkuperäinen kirjoittaja asiasta vähän toiseen;25656066:
Miksikukaan ostaa Phil&Teds kiesit ku ne on aivan kamalat. Olen kokeillut ja ei vittu ne on ihan hirveet, niin jäykät ja epämukavat ja helvetin huterat. En ihmettele, että lapsi ei viihdy. Lapsesikin on viisaampi kuin sinä :D

sisarusrattaat on aina kompromissi. kaikkea ei vaan voi saada. nuo oli meille paras vaihtoehto, joku toinen malli voi sopia jollekin toiselle paremmin.

Yhteistyössä