Pian 4-vee poika tahtoo olla tyttö, onko normaalia vai ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mit Vit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mit Vit

Vieras
Lähes 4-vuotias poikani on viimeisen kuukauden aikana puhunut yhä enemmän että olis kiva olla tyttö, kaupoissa hän katselee tyttöjen vaatteita, leikkii "tyttöä" ym. Kun esim kaupassa sanon että ei me tuollaista osteta, se on tyttöjen vaate ja sä oot poika niin poika hermostuu että empäs ole vaan tyttö. Olemme mieheni kanssa hiukan hämillämme, onko tää joku ikään kuuluva vaihe vai jotain huolestuttavaa? Onko muilla kokemuksia? Olen pojalle sanonut että tietysti sä voit leikkiä tyttöä mutta oikeesti oot kyllä poika.

Pienenä paras ystäväni tahtoi aina olla poika. Minä leikin mukana kun tytön luona kävin, hän siis oli tosissaan ja minä vain matkin. Mitä me tehtiin, tekopippeleita vessapaperista ja kaikkea :D

Voi olla ihan joku vaihe vain. Normi nainen tästäkin tytösta kasvoi ;)

Ensin pitäisi määritellä se normaali. Mulle se tarkoittaa yleisesti hyväksyttävää. Mun mielestä olisi normaalia sekin, että se pysyisi loppuikänsä sellaisena että haluaisi olla toista sukupuolta. Epänormaalia olisi sitten sellainen, että sukupuoli-identiteetti olisi selvä, mutta muitten asioitten kanssa olisi niin ja näin. Vaikka ei olisi omaatuntoa eikä pystyisi tuntemaan empatiaa.

Tohon kysymykseesi, voi tosiaan olla että nelivuotias jo ajattelee näitä asioita. Eikä tunne olevansa poika, vaikka oikeasti onkin.
Tai sitten, hän vain leikkii ja se on joku vaihe. Ei voi tietää. Ihmiset ovat yksilöitä.

kuuluu ikään tuollaiset roolileikit. meidänkin poika kulki siinä iässä helmet kaulassa ja hello kitty-tunika päällään. Nyt 5-vuotiaana leikkii spidermania.

Meilläkin oli tuollainen kausi ja ostin rimpusmekon, mutta kausi meni ohi. En kyllä yhtään ihmettele, että pojat haluaa olla tyttöjä, kun kaupat on täynnä kaikkia kivaa tavaraa ja vaatetta tytöillle, mutta pojille ei taida kohta olla mitään, valikoima pienemee koko ajan ihan silmissä. Tulee ainakin halvemmaksi olla kahden pojan äiti kuin kahden tytön.

Pojan pitää antaa olla sellainen kuin on. Jos pojasta on tullakseen esim. transseksuaali (tosi epätodennäköistä) tai homoseksuaali, niin sitä ei voi mitenkään estää. Tulee vaan traumoja.

Yhteistyössä