mikä vaivaa lasta joka ei ymmärrä että leikissä voi leikkiä vaikka mitä! että tyttö voi olla poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilma"

Vieras
tai munamies, vaikka ei oikeasti ole poika.

toi nyt vaan oli esimerkki. mutta oikeesti on todella ehdoton ja on aina on ollut.

pienenpi leikkii vaikka että auto on vene ja isompi intää että ei voi olla,ei ole ei voi olla.

pienempi leikkii olevansa kuningas(on siis tyttö) ja isompi väittää että et voi olla kun sä oot tyttö,et sä voi olla kuningas kun et oo poika!

mä en ymmärrä.. onko sillä asperger?

siis on neurologisia ongelmia ja onget on näkyviä. mutta mietin vaan että onko jotain jäänyt huomaamatta?

No mä olen kyllä aina pienenä halunnut olla se naispuolinen henkilö. Eli en koskaan vaikka kotileikeissä isä ja halunnut olla prinsessa, enkä mikään merirosvo tai esittää mitään poikamaista hahmoa. En ole myöskään ole halunnut olla mikään poikahahmo esim. muumipeikko, vaan ainoastaan vaikka niiskuneiti. Ei ole musta mitenkään outoa. No mä olen kyllä vähän asperger, mutta luulisi, että toi on ihan normaalia lapsille.

Noin viisivuotiailla on sellainen vaihe, että pitää tehdä asiat "sääntöjen" mukaan eli lapsi siinä vaiheessa voisi tuollaista sanoakin ja samalla tavallaan opettaa pienemmälle, miten asioiden kuuluu olla. Ei ole merkki mistään häiriöstä. Muutenkin on ihan normaalia ja merkki vaan tietynlaisesta jäykkyydestä ja tosikkomaisuudesta. Siihen ei pidä puuttua juurikaan.

no ei tää nyt ole mitään normaalia lapsen käytöstä, lapsella pitää olal mielikuvitusta! ja leikeissä voi olal vaikka mitä! mutta tämän lapsen mielestä leikissäkin asiat pitää olla niinku ne on oikeastikkin! eikä ikinä muuta!

hän ei anna kenenkään muunkaan leikkiä mielikuvitus ´leikkejä koska tyttö ei voi olal poika edes leikissä.

Ymmärrättekö?

[QUOTE="vieras";28011372]Noin viisivuotiailla on sellainen vaihe, että pitää tehdä asiat "sääntöjen" mukaan eli lapsi siinä vaiheessa voisi tuollaista sanoakin ja samalla tavallaan opettaa pienemmälle, miten asioiden kuuluu olla. Ei ole merkki mistään häiriöstä. Muutenkin on ihan normaalia ja merkki vaan tietynlaisesta jäykkyydestä ja tosikkomaisuudesta. Siihen ei pidä puuttua juurikaan.[/QUOTE]

lapsi on 8vuotias ja AINA ollut tällänen.

[QUOTE="hilma";28011378]lapsi on 8vuotias ja AINA ollut tällänen.[/QUOTE]

Ei ehkä nyt kannata alkaa vetää mitään asperger epäilyä tuollaisen pikkujutun takia. Luulisi, että ihan normaali lapsi ihan tavallisillakin aivoilla varustetuille lapsille.

Yhteistyössä