Pian saan ompelukoneen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Hirmu innostus päällä, pitkään siis on ollut tämä innostus jos alkaisi harjoittelemaan ja tekisi pojalla vaikka paitoja, hernepusseja yms. Noh sit tilasin koneen itselleni. Ideoita päässä mut vielä ei pääse toteuttamaan, ei ole tarvikkeitakaan vielä :/ . Makkariin siirsin jo pöydän valmiiksi :D, kuvittelen jo itseni siellä tuskastuneena ompelemassa. Mistäs kaupasta voisi ompelutarvikkeita, kankaita ja pumpulia yms ostaa? Onkos netissä mitn? Paljetteja ja helmiä? Ala asteella viimeeksi olen ommellut koneella :o.

Missä muuten voisi oppia neulomaan? Ennen osasin mutta on unohtunut... Pitäisköhän sitä liittyä johonkin marttakerhoon :D
Kädet syyhyää jo =) :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jotain saa kyllä netistäkin varmaan kokeile googlettaa.
Mutta ihan oikeita kangaskauppojakin varmaan löytyy ja siellä on valikoimaa joka lähtöön.

Juu tässä oon googlettanut, meinasin jos jollakin täällä on kokemusta ja tietoa :).

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Eurokangas
Eurokangas on ihan jees mutta ärsyttävää on että ovat poistaneet valikoimista useita kankaita joita olisin tarvinut lisää.

Tuolla Kangastukku.comissa on suht edullisia kankaita mutta pitäisi päästä hiplaamaan. Ikeassa on myös kivoja kankaita ja halpojakin vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Eurokangas
Eurokangas on ihan jees mutta ärsyttävää on että ovat poistaneet valikoimista useita kankaita joita olisin tarvinut lisää.

Tuolla Kangastukku.comissa on suht edullisia kankaita mutta pitäisi päästä hiplaamaan. Ikeassa on myös kivoja kankaita ja halpojakin vielä.

juu, tuo on totta, et Eurokangas on poistanut kaikkea.....mä kaipaan noita "entisajan" kangaskauppoja takas :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lo-La:
Mullakin on uusi ompelukone!

Saisiko teiltä nyt vinkkejä joihinkin helppoihin ja kivoihin ompeluksiin. :wave:

mitä haluaisit tehdä? trikootopit ja paidat on helppoja, sitten löysät housut joissa vaan kuminauha.....

Paidat ei voi olla helppoja!
Ehkä trikootoppia voisi yrittää... Mutta tarvitaanko trikoolle joku erityinen neula?

kaksoisneula päärmeisiin, pallopääneula. Ja joustotikki :D niillä parjää

Ja jos enemmän alkaa itseään/perhettään vaatettamaan niin saumuri ei olisi yhtään hullumpi ostos.

Ehkä trikootoppia voisi yrittää... Mutta tarvitaanko trikoolle joku erityinen neula?

Ja jos enemmän alkaa itseään/perhettään vaatettamaan niin saumuri ei olisi yhtään hullumpi ostos.

totta....se kannattaa hankkia jos alkaa enemmänkin tekemään

Auts. TriplaIsä 'teki aksut'. Ei voi mies tietää ompelemisesta enemmän kuin minä ;)

Ja vähäiseen käyttöön riittää vähän halvempikin. Itse ostin omaan satunnaiskäyttöön Eva-merkkisen halppiksen hintaan 250? ja toimii riittävän hyvin.
Joku kunnollinen peitetikkisaumuri maksaakin sitten jo lähemmäs 2000? ellei ylikin.

Ompelukone on enemmällä käytöllä ja se on sitten merkkikone.

Ja vähäiseen käyttöön riittää vähän halvempikin. Itse ostin omaan satunnaiskäyttöön Eva-merkkisen halppiksen hintaan 250? ja toimii riittävän hyvin.
Joku kunnollinen peitetikkisaumuri maksaakin sitten jo lähemmäs 2000? ellei ylikin.

Ompelukone on enemmällä käytöllä ja se on sitten merkkikone.

mulla on tehtaan koneet ja laitteet ja sitten tässä kotona on tehdaskoneita vastaava kotikone....eli kovaan käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Kaavojen tekeminen taas on ihan :headwall:
Vittumaisinta mitä voi sattua on se että ompelet sata kilsaa yhteen menoon jotain piperrystä ja lopuksi huomaat että alalanka on loppunut jo alkumetreillä. :headwall:

Yhteistyössä