Pian saan ompelukoneen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Mulla ompelukone on makkarin nurkassa, erittäin epäkäytännöllistä eikä voi iltaisin ommella kun vauva herkkäuninen.
Kankaita on muovikasseissa siellä ja täällä, suunnitteilla ostaa kannellisia laatikoita joihin ne sitten sais. Vähän oon yrittänyt lajitella koon mukaan kankaat, ja sit kierrätettävät vaatteet omanaan.
Kutomaan oppii.. Jaah, kutomalla! :D Marttaliitolla on oikeasti varmaan hyviä ohjeita netissäkin, ja löytyisköhän kirjanakin.

Onnea muuten uudesta koneesta, se on ihanaa saada vihdoin se oma! =)

Mä sain pitkään odotettuani Evan saumurin, on vanha kuin taivas. Mut en mä osaa sitä käyttää, ja 4v. repi langoituksetkin irti enkä onneton osaa langottaa sitä. :ashamed: Mistäs siihen löytys ohjeita??

Kiitos, toivottavasti pian saisin sen. Ihanaa aloittaa uusi harrastus mitä olen jo pitkään halunnut tehdä, enkä olisi vuosi sitten uskonut että innostuisin ompelemisesta :o . Mietin että mitä kaikkea jouluksi voi tehdä ja kaikenlaisia ideoita päässä. Malttamaton olen mutta kärsivällisyys palkitaan, sitä ennen hankin tarvittavia tarvikkeita rahatilanteen mukaan :)

Muista katsoa kaikki verho/lakanavarastot sillä silmällä, äläkä unohda kirpputoreja tms. kierrätyskeskuksia! Vanha vaatekin saa ompelemalla uuden elämän, joko tuunattuna tai täysin uutena! :)

Mulla muuten on ne fiskarssit saksina, mut niillä ei kukaan leikkaa mitään muuta kuin kangasta! Ei kaavoja, ei lankoja, vain kangasta! Suutarilla ne terotutin heti uudekseltaan vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Kuukkelia en oo edes koettanu, en mä sillä mitään löydä! Ja kun tuo kone on niin vanha, ettei korjaajakaan löytäny ohjekirjaa siihen.
Onko tiedossa koneen tyyppi niin voitais yrittää googletella?

Siinä lukee Eva M-34. Muuta tietoa en osaa antaa! Oletan et on jostain -70 tai -80-luvulta, anopin äidin vanha.
Voi olla että langan säädöt on keturallaan. Se kävi huollossa ennenkö edes yritin sillä ommella, mut toi nelivuotias on vähän turhan vikkelä ehtimään jokapaikkaan "avuksi", niin todennäköisesti ehti jo säädelläkin niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Mulla ompelukone on makkarin nurkassa, erittäin epäkäytännöllistä eikä voi iltaisin ommella kun vauva herkkäuninen.
Kankaita on muovikasseissa siellä ja täällä, suunnitteilla ostaa kannellisia laatikoita joihin ne sitten sais. Vähän oon yrittänyt lajitella koon mukaan kankaat, ja sit kierrätettävät vaatteet omanaan.
Kutomaan oppii.. Jaah, kutomalla! :D Marttaliitolla on oikeasti varmaan hyviä ohjeita netissäkin, ja löytyisköhän kirjanakin.

Onnea muuten uudesta koneesta, se on ihanaa saada vihdoin se oma! =)

Mä sain pitkään odotettuani Evan saumurin, on vanha kuin taivas. Mut en mä osaa sitä käyttää, ja 4v. repi langoituksetkin irti enkä onneton osaa langottaa sitä. :ashamed: Mistäs siihen löytys ohjeita??

Kiitos, toivottavasti pian saisin sen. Ihanaa aloittaa uusi harrastus mitä olen jo pitkään halunnut tehdä, enkä olisi vuosi sitten uskonut että innostuisin ompelemisesta :o . Mietin että mitä kaikkea jouluksi voi tehdä ja kaikenlaisia ideoita päässä. Malttamaton olen mutta kärsivällisyys palkitaan, sitä ennen hankin tarvittavia tarvikkeita rahatilanteen mukaan :)

Muista katsoa kaikki verho/lakanavarastot sillä silmällä, äläkä unohda kirpputoreja tms. kierrätyskeskuksia! Vanha vaatekin saa ompelemalla uuden elämän, joko tuunattuna tai täysin uutena! :)

Mulla muuten on ne fiskarssit saksina, mut niillä ei kukaan leikkaa mitään muuta kuin kangasta! Ei kaavoja, ei lankoja, vain kangasta! Suutarilla ne terotutin heti uudekseltaan vielä.

Joo voiskin mennä käymään kierrätyskeskuksessa ja kirpparilla :D, hyvä idis!

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Siinä lukee Eva M-34. Muuta tietoa en osaa antaa!
Vähän nihkeästi löytyy tietoa mutta kysy josko maahantuojalta saisi langoitusohjeet.
http://www.evakoneet.fi/yhteystiedot.html

Isot kiitokset!! Pitää koettaa tihrustaa sieltä kannen sisältä sitä langoituskuvaa vielä. Soitan tuonne kyllä, vois kysyä saisko tuohon käyttöohjetta maahantuojalta.

Yhteistyössä