Pidättekö ihan hölmönä 18-20 vuotiaiden kihlautumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ceres
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ceres

Jäsen
09.02.2010
759
0
16
Tuli noista maajussi MikkoHenna-parista mieleen. Jos minä näin 18-vuotiaana täräyttäisin poiccikseni kanssa kihloihin, mitä ajattelisitte? Nuorten keskustelupalstoilla nämä "teinikihlat" on tuomittu aika jyrkästi. Mietinkin, että ollaanko täällä yhtä jyrkällä linjalla.

itse olin 17v, paria kuukautta vaille 18v.

Kihlaus on mun mielestä ok, oli ikä mikä tahansa jos oikeasti tietää mitä se tarkoittaa. Eli lupausta avioliitosta.

Me olimme kihloissa n.2v kunnes menimme naimisiin.

No enemmän puhuisin "teinikihloista" alle 18 vuotiaana kihlautuneista tai paljon nuoremmista.. mutta miten vaan halutaan toisten onni kumota... itse taisin olla 19 kun kihlauduin..tai sitten juuri sen 20...

No, itse menin v.1997 kihloihin ja olin juuri täyttänyt 20 vuotta. Tänä päivänä olen edelleen saman miehen kanssa ja kesäkuussa meillä on 10-vuotishääpäivä. Perhe on myös kasvanut kolmella lapsella. Ehkä mä olen vähän jäävi arvioimaan, mutta ei siinä mun mielestä välttämättä mitään hölmöä ole, riippuu kovasti ihmisistä.

Miksiköhän nuoret suhtautuvat sitten paljon jyrkemmin näihin kihloihin? Heti kun joku hehkuttaa että on kihlautunut, niin heti ollaan kärkkäästi kyselemässä että "tiedätkös mitä tuo edes tarkoittaa??" tai sanomassa että eroatte kuitenkin yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Hölmöä on, 10 vuoden seurustelun jälkeen se ei enää hölmöä ole ja silloin voi alkaa suunnitella sitä perheenlisäystäkin

Joo, se on just tätä mitä kuulee..pitää olla 10 vuotta seurustelua takana joista vähintään puolet on pitänyt viettää saman katon alla, että voi harkitakaan minkaanlaista suurempaa sitoutumista. Jaa-a, onko se naimisiin meno nykyaikana enää sen suurempi sitoutuminen..

Noh.. me mentiin miehen kans 16-vuotiaina kihloihin :D seittemäs vuosi nyt menossa. Toki en voi kieltää etteikö vanhemmat ja sisarukset.. isovanhempia myöden olleet kauhuissaan :D Nyt ne on jo toipuneet ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Hölmöä on, 10 vuoden seurustelun jälkeen se ei enää hölmöä ole ja silloin voi alkaa suunnitella sitä perheenlisäystäkin

Joo, se on just tätä mitä kuulee..pitää olla 10 vuotta seurustelua takana joista vähintään puolet on pitänyt viettää saman katon alla, että voi harkitakaan minkaanlaista suurempaa sitoutumista. Jaa-a, onko se naimisiin meno nykyaikana enää sen suurempi sitoutuminen..

Aika pahat kriteerit..monellakaan ei olisi toivoakaan saada lasta. Hyvin kävisi myös yli30 vuotiaana toisensa löytäneille:D
Ja meillä(vaikka nuoripari ollaankin) ei olisi toivoakaan saada lapsia..mutta ehkä tuo kommentti tosiaan oli vähän huumorilla kirjoitettu ;)

Riippuu asenteesta. Me kihlauduimme kun olin 19v ja astuimme avioliittoon siitä puoli vuotta myöhemmin.

Teinikihlat= "Mentiin kihloihin, jee, sain sormuksen. Ai mikä avioliitto?"

kihlautuminen= "Tuletko vaimokseni?"

Alkuperäinen kirjoittaja j:
No, itse menin v.1997 kihloihin ja olin juuri täyttänyt 20 vuotta. Tänä päivänä olen edelleen saman miehen kanssa ja kesäkuussa meillä on 10-vuotishääpäivä. Perhe on myös kasvanut kolmella lapsella. Ehkä mä olen vähän jäävi arvioimaan, mutta ei siinä mun mielestä välttämättä mitään hölmöä ole, riippuu kovasti ihmisistä.

Tätä peesailen. Itse menin juuri 18 v. täytettyäni, vuoden yhdessäolon jälkeen kihloihin. Nyt oltu yhdessä 16 vuotta. Eli riippuu ihmisistä ihan täysin.

Minä olen 20, mieheni kanssa ollut yhdessä 5 vuotta, joista 3 asuttu yhdessä ja 2 vuotta oltu kihloissa.

Olen asunut 15 vuotiaasta omillani ja vastannut muutenkin itsestäni, joten tuntuu aivan hullulta että täällä puhutaan 20 vuotiaasta teininä. Ihmisiä on toki erilaisia, mutta aikuinenhan 20 vuotias on, töissä minäkin käyn ja verot maksan niin kuin muutkin :D

Miks pitää mennä kihloihin, eikö voi saman tien mennä naimisiin eikä vaan lupailla sitä?! Toi on mun mielestä tollanen ikivanha tapa, jossa ei ole mitään järkeä. Tuntuu että ihmiset kihlautuu nykyään sen takia et sitten voi sanoa että olenpas nyt vakavassa suhteessa ja totaalisen varattu kun kerran sormukset on vaihdettu...

Mutta onko se teistä jotenkin sallitumpaa, että vanhemmat ihmiset solmivat alle parin vuoden tuntemisen jälkeen avioliittolupauksen, kun taas jos nuoret tekevät saman tempun? Oon huomannut, että moni nuori vähättelee ja naureskelee tuollaisille pareille, mutta esimerkiksi tätä palstaa lukiessa olen huomannut, ettei ole lainkaan tavatonta mennä naimisiinkin asti alle vuoden sisällä tapaamisesta.

Okei, käytin aineistona Demi.fi keskustelupalstaa, eli tiedä tuosta onko nää mun tiedot niin kattavia.. :D

Hei vitsit! Nyt muistan, mulla oli murkku/teini-iässä kanssa tuollaisia ajatuksia NIMENOMAAN 18-20 vuotiaista! Olin todella kade heidän ikäisilleen kun olivat suht nuoria, mutta silti täysi-ikäisiä aikuisia.
Olin jopa sitä mieltä että baari-ikää voisi nostaa jne jne:D

Kaikki kihlautumiset myös otti aivoon kauheella murkunraivolla ja hoin että VÄHÄX noloa mennä joskus 18vuotiaana kihloihin. :laugh:

Joten oliskohan ne jyrkät mielipiteet nuorten palstalla kuitenkin vaan sitä;)

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Hei vitsit! Nyt muistan, mulla oli murkku/teini-iässä kanssa tuollaisia ajatuksia NIMENOMAAN 18-20 vuotiaista! Olin todella kade heidän ikäisilleen kun olivat suht nuoria, mutta silti täysi-ikäisiä aikuisia.
Olin jopa sitä mieltä että baari-ikää voisi nostaa jne jne:D

Kaikki kihlautumiset myös otti aivoon kauheella murkunraivolla ja hoin että VÄHÄX noloa mennä joskus 18vuotiaana kihloihin. :laugh:

Joten oliskohan ne jyrkät mielipiteet nuorten palstalla kuitenkin vaan sitä;)

Joo, itsekin oon tarkemmin ajateltuna huomannut että taisin olla ihan samanlainen muutama vuosi sitten, tosi tympeästi suhtauduin kihloihin..nyt mulle on ihan sama, kuhan ovat onnellisia :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä olen 20, mieheni kanssa ollut yhdessä 5 vuotta, joista 3 asuttu yhdessä ja 2 vuotta oltu kihloissa.

Olen asunut 15 vuotiaasta omillani ja vastannut muutenkin itsestäni, joten tuntuu aivan hullulta että täällä puhutaan 20 vuotiaasta teininä. Ihmisiä on toki erilaisia, mutta aikuinenhan 20 vuotias on, töissä minäkin käyn ja verot maksan niin kuin muutkin :D

Joo itsellä on kohta 21-vuotias poikaystävä, poika se vielä on, ei teini, mutta en mä tota mieheks kutsuis vaikka verot ja laskusa maksaakin. Ehkä se on sitten aikuinen poika. Kyllä mä vielä itseäni pidän teininä, eikös vielä 19-vuotiaskin (nineTEEN)oo tavallaan teini.

Uusimmat

Yhteistyössä