Pidättekö ihan hölmönä 18-20 vuotiaiden kihlautumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ceres
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mitä väliä jollain kihlautumisella on, ei edes mitenkään virallista touhua.

Niinpä, monille nuorille se on kuitenkin niiiiiiiin iso asia. Ehkä se on sitä ettei oikein vielä ymmärretä. En mäkään ehkä kaikkea ymmärrä.

Mitä mieltä, pitääkö hääpäivä olla tiedossa kihlautuessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ulla:
Mikä mahtaa olla ap:n oma kanta? Tunnut olevan kaikkien kanssa samaa mieltä vaikka mitä sanoisi. Vai osaatko vielä ottaa kantaa kun olet niin teini?

Mulle on yks hailee jos täysi-ikäiset ihmiset kihlautuvat ja tietävät sen merkityksen, ovat tosissaan :) Minusta se on vaan ihanaa. En mä täällä riitaa ollu hakemassakaan.."vaikka mitä sanoisi"..heh ootko yrittäny käydä kaikki keinot läpi? :D

mitä hölmöä siinä on. jos tietää mitä tahtoo ja ymmärtää mikä on kihlauksen tarkoitus. itse olin vuoden kihloissa ja 21 vuotiaana menin naimisiin. tänä vuonna tulee oltua jo 7 vuotta naimisissa saman ihmisen kanssa kenen kanssa menin kihloihin 20 vuotiaana.

En, mä olin ite 18v kun menin kihloihin ja niissä samoissa kihloissa olen edelleen, täytän 29v. Tosin naimisiinkin on ehditty ja 5 lasta saada.

Sitä mä kyllä ihmettelen kun teineillä on tapana että joka pienen seurustelun alussa paukataan kihloihin ja pam, erotaan, sormukset lentää seinään. Sitä en hyväksy, kyllä kihloihinmeno tarkoittaa jotain suurempaa eikä vain mitään no kun me tässä nyt seurustellaan.

Oma kihlautumiseni oli todella hölmö veto. Olin tosin jo 21, mutta siinä ei ollut järjen häivää, sanallakaan ei puhuttu avioliitosta. Eikä kyllä naimisiine mentykäään. Muitten kihloista minulla ei ole mielipidettä. Tai no on se vähän hassua, jos jokaisen seurustelukumppanin kanssa päräytetään kihloihin, tiedän erään joka on ollut ainakin viisi kertaa kihloissa, alle 25-vuotias henkilö kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Oma kihlautumiseni oli todella hölmö veto. Olin tosin jo 21, mutta siinä ei ollut järjen häivää, sanallakaan ei puhuttu avioliitosta. Eikä kyllä naimisiine mentykäään. Muitten kihloista minulla ei ole mielipidettä. Tai no on se vähän hassua, jos jokaisen seurustelukumppanin kanssa päräytetään kihloihin, tiedän erään joka on ollut ainakin viisi kertaa kihloissa, alle 25-vuotias henkilö kyseessä.

Ja vielä hassumpaa jos jokaisia kihlajaisia juhlitaan ja kerätään lahjat.

Itse olin melkein 18 kun menin kihloihin ja olin 21 kun mentiin naimisiin. Nyt lapsi kohta 8v ja toinen tulossa. Kyllä molempien perheillä tais olla sopeutumista kihlautumiseen, mutta meille oli ihan "luonnollinen" asia.
P.S ennen kihlausta takana aika lyhyt seurustelu...

Alkuperäinen kirjoittaja casa:
Riippuu asenteesta. Me kihlauduimme kun olin 19v ja astuimme avioliittoon siitä puoli vuotta myöhemmin.

Teinikihlat= "Mentiin kihloihin, jee, sain sormuksen. Ai mikä avioliitto?"

kihlautuminen= "Tuletko vaimokseni?"

Samoin ajattelen. Ja varsin sukkelaan pitäisi naimisiin mennä kihlauksesta (joka on kosinta avioliittoon).

mulle kihlaus on lupaus avioliittoon. tuskin 15 veet ajattelee sitä semmosena. sillon kun minä olin nuori vaihdettiin luokkasormuksia, nykyään ostetaan kihlat. kihlaus tuntuu olevan muoti-ilmiö teinien keskuudessa.

Itse olen 20-vuotias ja poikaystäväni 22-vuotias ja olemme kihloissa. Seurustelua on takana 4 vuotta, josta lähes koko aika ollaan asuttu yhdessä. Olemme kihloissa, naimisiin menemme sitten kun on taloudellisesti mahdollista järjestää sellaiset häät kuin haluamme. Meille kihlaus tarkoitti kosintaa avioliittoon, vaikkei hääpäivää samalla hetkellä päätettykään eikä häitä ihan pian kihlauksen jälkeen oltu järjestämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ...:
mulle kihlaus on lupaus avioliittoon. tuskin 15 veet ajattelee sitä semmosena. sillon kun minä olin nuori vaihdettiin luokkasormuksia, nykyään ostetaan kihlat. kihlaus tuntuu olevan muoti-ilmiö teinien keskuudessa.

niin ja 18-20 veet pitäis jo tajuta mistä on kyse. että riippuu tapauksista mutta en ajattele sitä hölmönä asiana jos molemmat on vakavissa.

Mä olen tossa iässä jo naimisissa ja sain kaksi lastakin tohon 20 mennessä, joten en ole oikea ihminen arvostelemaan :laugh: (tosin jos omat tenavat tekis saman tempun, niin ois nauru kaukana..)

Itse menin mieheni kanssa kihloihin ollessani 16-vuotias, mies oli 22. Kaksi vuotta myöhemmin menimme naimisiin ja nyt, viisi vuotta myöhemmin, meillä on yhteinen lapsi.

Ajatelkoot muut mitä ajattelevat, en mä voi elää elämääni miettien, että mitäköhän muut nyt ajattelee.

Olen mennyt kihloihin 17 vuotiaana, naimisiin 18 vuotiaana ja nyt 21 vuotiaana odotan esikoista. Eli en pidä tyhmänä. Ikä ei kerro mitään, käytös kertoo. Tyhmänä pidän kihlautumista, jos käytös on sitä luokkaa että pitäisi vielä olla äidin helmoissa.

Uusimmat

Yhteistyössä