Pidättekö ihan hölmönä 18-20 vuotiaiden kihlautumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ceres
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu varmasti hyvin paljon ihmisistä ja elämäntilanteesta. Jos on ollut yhdessä jo jonkin aikaa, asuu vaikka siellä kotikylällä, molemmat käyvät töissä ja on yhteinen asunto ja elämä tasaista ja tulevaisuus näyttää selvältä, niin eipä kai se kihlaus mitään muuta ja saattaa kestääkin.

Itse lähdin tuon ikäisenä opiskelemaan, seurustelin silloin vielä ihan ensimmäisen poikaystäväni kanssa ja tiedostin varsin hyvin, että se eka rakkaus ei välttämättä kestä, varsinkaan kun nuorena naisena lähden isompaan kaupunkiin moneksi vuodeksi viettämään opiskelijaelämää ja kasvamaan. Se oli vain realistinen oletus ja eihän se kestänytkään ja hyvä niin.

Sitten taas ystäväni, joka jäi kotipaikkakunnalle ja muuttivat yhteiseen asuntoon 18-vuotiaina ja menivät samalla kihloihin, on vieläkin 27-vuotiaana miehensä kanssa yhdessä ja lapsiakin on. Ihan erityyppinen ihminen kuin minä ja erilaiset tavoitteet elämässä eli riippuu niin henkilöistä.

Itse en luultavasti kihlaudu ja mene naimisiin ikinä, ei edusta mulle oikein mitään, ainakaan toistaiseksi, ja yhteenmuuttokin on vielä aika kaukainen asia, vaikka olemme kohta 5 vuotta olleetkin yhdessä. Ystävälleni kihlat, liitto ja lapset olivat taas selvä juttu jo teinistä lähtien ja se suhteen virallistaminen merkitsee hänelle paljon, mä taas ajattelen asian ihan eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Jaa, mun mielestä sillä sormuksella taas ei ole mitään merkitystä, koska kuka vaan saa niitä jostain pääsiäismuna-automaatista.

Silti tehokas suoja orastavalle suhteelle, pitää monet ylimääräiset viettelijättäret loitolla.. sormus-tarkistus -vilkaisu on selvä viesti :xmas:

Mutta sä et edes pidä omaasi, joten. :xmas:

No mut.. mulla metsästyslupa :D

Metsästysseuralta hankittu?

hirvi3_62954c.jpg

No, onhan se varmaan yleensä niin että nuorena kihlautuneet parit herkemmin eroavat jossain vaiheessa, kasvavat erilleen tjtn.
Koskaan ei kuitenkaan voi tietää käykö niin, itsekin mennyt 19v naimisiin ja edelleen yhdessä saman miehen kanssa. Mitäpä tuohon nyt sanoisi, kukin tehkööt mitä tykkää?

Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
No, onhan se varmaan yleensä niin että nuorena kihlautuneet parit herkemmin eroavat jossain vaiheessa, kasvavat erilleen tjtn.
Koskaan ei kuitenkaan voi tietää käykö niin, itsekin mennyt 19v naimisiin ja edelleen yhdessä saman miehen kanssa. Mitäpä tuohon nyt sanoisi, kukin tehkööt mitä tykkää?

No meillä oli tässä 11 vuotis hääpäivä. Mä tiedän enemmän aikaisin kihlautuneita, jotka on olleet tosi pitkään yhdessä, kuin eronneita.

Mulle se taas ei ole semmonen asia, joten se, etten pidä sitä, ei tarkoita, että olis metsästyskausi menossa. Ettet vaan luullut.

Kaikki naiset ovat luvallista saalista - naisen sormus tarkoittaa vain että kannattaa varautua aviomiehen kohtaamiseen.

Mulle se taas ei ole semmonen asia, joten se, etten pidä sitä, ei tarkoita, että olis metsästyskausi menossa. Ettet vaan luullut.

Kaikki naiset ovat luvallista saalista - naisen sormus tarkoittaa vain että kannattaa varautua aviomiehen kohtaamiseen.

Mä en oo. Ja kannattaa tosiaan varautua! Hänellä on otsassa raivosuoni, joka jo pullistelee. B)

Me mentiin miehen kanssa kihloihin suurinpiirtein tuon ikäisinä. Yhdessä ollaan edelleenkin. Samaa matkaa on kuljettu reilu 15 vuotta. Monet epäilivät suhdettamme juuri nuoruuteen vedoten- se on aika epäoikeudenmukaista loppupeleissä.

Mä en oo. Ja kannattaa tosiaan varautua! Hänellä on otsassa raivosuoni, joka jo pullistelee. B)

Kurmootus!

bulls-fight_1400360i.jpg

stock-photo-tv-and-popcorn-7503625.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja oooo:

No meillä oli tässä 11 vuotis hääpäivä. Mä tiedän enemmän aikaisin kihlautuneita, jotka on olleet tosi pitkään yhdessä, kuin eronneita.

Aikaisessa vaiheessahan ne todelliset helmet viedään ;)

T: 5v kihloissa, kohta naimisiin :heart:

Salametsätys on herrasmieslaji, vaatii vain sopivan annoksen uhkarohkeutta ja/tai vajaamielisyyttä =)

mä olin 19v. kun kihlauduin, mies 27v. Seurustelua oli takana pari vuotta. Hääpäivää ei tuolloin tiedetty, mikä varsinkin mun kaveriporukassa aiheutti sellaisen "just joo teinikihlat"-tyyppisen reaktion. Meille se merkkasi lupausta avioliitosta, mikä taas solmitaan sitten kun talous antaa myöden järjestää haluamamme juhlat.

Sinänsä hölmö kysymys, että tuon ikäisenä voi olla seurustellut jo aika monta vuotta. Itse menin kihloihin 20-vuotiaana 6 vuoden seurustelun jälkeen, nyt ikää 21 v.
Jos seurustelua olisi vähemmän takana, pitäisin kihlautumista huonona ajatuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja casa:
Riippuu asenteesta. Me kihlauduimme kun olin 19v ja astuimme avioliittoon siitä puoli vuotta myöhemmin.

Teinikihlat= "Mentiin kihloihin, jee, sain sormuksen. Ai mikä avioliitto?"

kihlautuminen= "Tuletko vaimokseni?"

Samoin ajattelen. Ja varsin sukkelaan pitäisi naimisiin mennä kihlauksesta (joka on kosinta avioliittoon).

Varsin sukkelaan : D Eli jos jotkut haluavat luvata toisilleen menevänsä avioliittoon, mutta menevät esim. taloussyistä (halutaan kuitenkin pitää ne kivat juhlat sukulaisille ja käydä vaikka häämatkallakin..) vasta viiden vuoden päästä niin sun puolesta se on sit siinä :D

Uusimmat

Yhteistyössä