Hyvällä ystävälläni oli kerran selkäkipuun lääkitys, joka yhdessä nautitun alkoholin kanssa riitti saamaan kaverin aivan sekaisin. Mies on sitä tyyliä, joka kyllä osaa ottaakin, mutta pitää bileissä lukua annoksistaan, eikä ikinä mene överiksi. Niin tää sama kaveri olikin sitten tuolla kertaa muutaman kaljan jälkeen lähtenyt pikkujouluista, ollut teillä tietymättömillä pari tuntia, kaverit löytäneet sitten kolmen kilometrin päästä tuomiokirkon portailta aivan sekaisin, eikä mies tiennyt missä oli ollut. Kaveri on nyt viisikymppinen, tämä tapaus sattui noin kymmenen vuotta sitten, ja olen tuntenut ihmisen neljäkymmentävuotta ja tuo kerta on ainoa. Koska olen lääkäri, tein hänen saamastaan kipulääkkeestä haittailmoitus/ehdotuksen, että yhteisvaikutus alkoholin kanssa näyttää voimakkaalta. Niin tehtaalta tuli vastaus, että joillakin se yhteisvaikutus alkoholin kanssa tosiaan aiheuttaa sekavuutta, mutta kun se oli niin harvinainen sivuvaikutus niins siitä ei oltu ilmoitettu paketin kyljessä!!!
Lääkkeillä on erilaisia vaikutuksia, jopa ilman alkoholia. Itse sammun Sirdalud-lääkkeestä esim. välittömästi, samoin isäni. Pienikin määrä riittää. Kun taas anoppivainaani aikanaan söi kuutta milligrammaa päivässä eikä tuntunut missään.