Pienen budjetin synttäritarjoilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhlat tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juhlat tulossa

Vieras
Mitä sais tehtyä tai ostettua vähällä vaivalla ja pienellä rahalla? Pelkkä kakku ei riitä kun vieraita tulee kauempaakin. Ja laktoositonta pitäs olla kanssa... Vieraina sekä aikuisia että lapsia.

Onko ne sellaset kinkkuhyrrät hyviä? Paljonko sellasia pitäs olla yhtä vierasta kohti varattuna?

Jäätelöä paketissa (laktoositontakin löytyy litran paketeissa) tai monipakkauksissa. Popcornia kattilassa paukutettuna, Lidlin limsaa, valmiita voileipiä, suklaahippukeksejä......

Kanasalaatti (broilerin hunajamarinoituja suikaleita+makaroonia+herne/maissi/paprika+kurkkua+salaattia)
Paistovalmiita pieniä riisipiirakoita ja munavoita
Nää on nopee tehdä, eikä maksa maltaita ja pitää nälkää loitolla.

Kun ei kerran saanu olla kanaa, niin vaihda tilalle tonnikala.
Ja unohda ne kinkkuhyrrät ku niissä on possua...

Broileria ja possua ei saa olla missään ja laktoositonta siis pitää olla, hankalia vieraita kun on näitä ruokarajoituksia.

Lämmintä ruolaa on hankala laittaa kun vieraat tulee oman aikataulunsa mukaan pitkin päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Broileria ja possua ei saa olla missään ja laktoositonta siis pitää olla, hankalia vieraita kun on näitä ruokarajoituksia.

Lämmintä ruolaa on hankala laittaa kun vieraat tulee oman aikataulunsa mukaan pitkin päivää.

Entä jos teet teille ison annoksen makaronilaatikkoa (naudanlihasta) ja käytät laktoositonta maitojuomaa siihen. Tarvittaessa voi mikrossa lämmittää sitä pitkämatkalaisille ja tarjoilla joko juhlapöydässä tai parvekkeella erikseen.

Pientä suolaista menee isot määrät, jos vierailla on nälkä.

Viherpiiperrys-salaattia (salaattia, kurkkua, tomaattia, persikkaa, uutta sipulia, HMP,suolakurkkua, fetaa)

pikkupiirakoita ja munavoita

joku kasvispiiras, esim porkkana, purjo, sipuli ja feta

kakku

mokkapaloja tms "peltipiirakkaa" tulitikkuaskin kokoisia paloja

keksejä

poppareita

Salaatit hyviä, jos ei lämmin ruoka onnistu. Ihmettelen, että jos tullaan kauempaakin ja siis jos sen takia pitäisi olla ruokaa, niin mikset ole laittanut kutsuihin aikataulua...

Laktoosittomana saa kaikkea (juustoa, maitoa, kermaa, rahkaa, jätskiä what ever). Se ei ole ongelma. Mutta vähän kalliimpaa kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Salaatit hyviä, jos ei lämmin ruoka onnistu. Ihmettelen, että jos tullaan kauempaakin ja siis jos sen takia pitäisi olla ruokaa, niin mikset ole laittanut kutsuihin aikataulua...

Laktoosittomana saa kaikkea (juustoa, maitoa, kermaa, rahkaa, jätskiä what ever). Se ei ole ongelma. Mutta vähän kalliimpaa kylläkin.

Mä en edes halua kaikkia tänne samaan aikaan, olis jo hiukan ahdasta. Ja jokasella tuntuu olevan niin omat aikataulunsa että on helpompi tehdä näin. Kuitenkin mistään satojen kilometrien päästä ei ole kukaan tulossa vaan pisin matka on 70km. Ja todennäkösesti kukin syö ruokansa kotonaan, en mä koskaan ennenkään oo synttäreille ruokaa tehnyt. Tuota samaa matkaa mekin ollaan lasten kans juhliin kuljettu ja kakun lisäks on ollu vaan jotain pientä suolasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
:attn: :attn: Yleensä siinä käy niin, että ne pikkusuolaiset tulee paljon kalliimmaksi kuin esim. kinkkukiusauksen tai makaronilaatikon valmistus!

On se niinkin mutta en mä ala vieraille tarjoamaan mikrossa lämmitettyä laatikkoruokaa...

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Meillä tulee täytekakun lisäksi mustikkapiirakka ja mokkapalat.Suolaisia en laita ollenkaan.Ei tule kalliiksi kun leipoo..

Mä olen ite sellanen että jos ei ole suolasta ollenkaan niin tulee kyllä paha olo pelkästä makeen syömisestä.

Yhteistyössä