Pienen hetken ehdin olla ylpeä äiti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
kunnes julma tosi-asia iski minut taas maanpinnalle. Mitä pienet edellä, sitä isot meinaan perässä - aina näemmä.

Myö oltiin tänään Korkeasaaressa, mie, mies ja 8 lasta. Katseltiin siinä sit visenttiä, tai jotain sellaista härkä-eläintä, ja tää meitin pian 4-vuotias, iloinen, herttaisesti hymyilevä vaalea kiharapäätyttö oli oikein ihastunut suureen eläimeen, joka siinä ihan aidan vieressä oleili.
Siinä siis oltiin, ja sit siihen tuli muuan poika ilmeisesti vanhempiensa kanssa. Tää meitin pikkutyttö sit oitis kiltisti teki tilaa viereensä, ja tervehti pikkupoikaa: "Hei, tuu tähän vaan katsomaan. Tästä näkee hyvin."

Mie sit tunsin sydänalassani lämpimän läikähdyksen. Tuo tyttö on niin ihana, ottaa vieraatkin lapset hienosti huomioon... kunnes sit seuraavassa hetkessä kuulin tytön selittävän pojalle: "Mie näin äsken kun se teki hirveän ison paskan." :whistle:
Tyttö huomasi samantien minun katseeni, en pidä ko sanasta lasten puhumana, joten tyttö jatkoi selontekoaan: "Siis niin mun isoveli sanoi." :kieh:

Meillä pojat on 13 ja 3 ja tämä nuorempi kailottaa millon mitäkin, kuten yhtenä päivänä hoki pippeliä... ja kun toruin, niin vastaus oli, että Ville sen sanoi... joopa joo ja niinpä niin :)

Tänään meidän tyttö (3v) päästi suustaan vähän samanlaisia sammakoita :kieh:

Käveltiin kotia kohti ja yhtäkkiä tyttö sanoi kovaan ääneen "Äiti. Täällä haisee kakka. Täällä ei haise paska. Täällä haisee kakka"
Minä siihen tyynenä, että joo'o.
Tyttö senkun jatkoi. "Ei haise paska, haisee kakka. Kuule äiti, täällä haisee kakka, ei haise paska" |O
Siinä vaiheessa sanoin, että "Ei tarvitse enää toistaa. Ymmärsin kyllä. Pienten lasten ei kuulu sanoa sitä rumaa sanaa."
"Anteeksi äiti että sanoin paska!" :headwall:

Yhteistyössä