Pienen lapsen yskä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dacream
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dacream

Vieras
Mistä vois johtua että 1,5 vuotias on yksinyt viimeiset puoli vuotta enemmän tai vähemmän, ja aina makuuasennossa alkaa niin että kukaan ei pysty tässä taloudessa nukkumaan. Yskä on erittäin kuivaa ja ärsyttävää, ja melkein kokoaikaista nukkumaan mentäessä. kaikki poppaskonstit on yritetty, ei auta. Pari lääkäriä on jo tokaissut että astman mahdollisuutta ei ole koska keuhkot puhtaat, mutta ei kai se sieltä kuulu? olen ymmärtänyt että yskä voi olla ainut oire astmassa. eivät kai vaan halua laittaa jatkotutkimuksiin, kalliiksihan se valtiolle tulee ja kun pitää vielä elättää deekutkin hienoissa hoitopaikoissa niin että saavat levätä seuraavaa ryyppyreissua varten.
Mikä oikeasti voisi helpottaa yskää? siltä varalta ettemme tänäänkään saa mitään irti lääkärissä...

Oletko koittanut nostaa pääpuolta sängyssä? Sellaiseen vinkkeliin, että jalat on suorassa mutta pääpuoli sängystä kohotettuna (ei siis tietosanakirjoja sängynjalkojen alle vaan patjan alle)?

Jos oikein muistan niin voi liittyä vaikkapa refluksiin.

Oletko kokeillut ilmankostutinta? Mä olen itse allerginen ja kuiva huoneilma saa kurkun tosi käheäksi, kun on vielä pölyallergiaakin. Eli vaikkei nyt astmaa lapsella olisikaan, niin allergian mahdollisuus on ja sitähän ei missään kuvissa tai keuhkoja kuuntelemalla näe. Jos teillä ei ole sähköpatterit, niin kokeile laittaa märkä pyyhe yöksi lapsen huoneen patterille, se kosteuttaa huonetta. Tai kuivata pyykit lapsen huoneessa tms.

Meillä on sama, 2-vuotiaalla.. Ei tosin noin kauaa ole kestänyt, mutta kuukausia. Ja yskii jonkinverran, mutta ei kuitenkaan noin, ettei muut saisi nukuttua. Kyselin vähän neuvolasta, mutta oli aika välinpitämätön kanta. Varmaan täytyy koittaa saada lääkärille. Meillä on koira ja astmaa suvussa, joten hieman pelottaa...

meillä oli pojalla alkutalvesta ja keväällä samanlaista. jakso kesti n. puoli vuotta. Mitään syytä ei löydetty vaikka kuinka ravattiin erikoislääkärit ja muut lääkäritkin. Astmatestit (verestä) puhtaat, samoin kaikki allergiatestit. Sitten yks kaks loppui kuin seinään kesän tullessa. Meillä kostea ilma pahensi tilannetta, ja jonkun vinkkiin "laita märkä pyyhe patterin päälle" niin älä vaan laita, ainakaan sähköpatterin tai teillä ei kukaan yski kohta enään.

Yhteistyössä